چگونه موقعیت مکانی خود را در اندروید به اشتراک بگذارید


نشان‌واره Google Maps روی گوشی هوشمند در کنار یک مجله، یک خودکار، یک عینک و یک فنجان قهوه

تصویر: نیکلاس کوکولیس/نورعکس از طریق گتی ایماژ

اگر تا به حال با دوستی در مکانی جدید ملاقات کرده اید، ممکن است طعمه آزاردهنده ترین نسخه مخفی کاری بزرگسالان شده باشید که برای انسان شناخته شده است.

فقط عکس، “کجایی؟” “کجا پارک کنم؟” “شما در کدام سمت ساختمان هستید؟” “من نمی توانم شما را ببینم، کجا داریم ملاقات می کنیم؟”

همه اینها در حالی که گوشی را کنار گوش خود گرفته اید و در اطراف ساختمان قدم می زنید.

2022 است، مردم. ما هنوز مدتی از زندگی در میان روبات‌ها فاصله داریم، اما مطمئناً راه‌های بهتری برای به اشتراک گذاشتن مکان‌هایمان و ملاقات آسان با مردم بدون راه رفتن در دایره داریم.

چگونه موقعیت مکانی خود را در اندروید به اشتراک بگذارید

چند راه برای به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی شما از سایت شما وجود دارد گوشی اندرویدیو اکثر آنها از طریق اندروید یا iOS قابل انجام هستند. Google Maps یکی از بهترین راه‌ها برای اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما با دیگران است. سریع و سرراست است.

برنامه Google Maps را پیدا کنید و برای دسترسی به اطلاعات موقعیت مکانی خود آن را اجرا کنید.

پیکانی که به نماد Google Maps اشاره دارد

اسکرین شات توسط ماریا دیاز/ZDNET

برای دسترسی به تنظیمات و اطلاعات نمایه خود، روی نماد سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید. اگر هنوز وارد سیستم نشده اید، اکنون زمان خوبی برای انجام این کار است.

پیکانی که به نماد عکس نمایه در سمت راست بالا اشاره می کند

اسکرین شات توسط ماریا دیاز/ZDNET

گزینه اشتراک گذاری موقعیت مکانی در منوی حساب شما قرار دارد. برای دسترسی به تنظیمات اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی آن را انتخاب کنید.

فلش نشان‌دهنده اشتراک‌گذاری مکان

اسکرین شات توسط ماریا دیاز/ZDNET

روی دکمه آبی که می گوید ضربه بزنید مکان را به اشتراک بگذارید. وقتی این کار را انجام می‌دهید، افرادی که موقعیت مکانی خود را با آنها به اشتراک می‌گذارید، می‌توانند عکس و نام و همچنین موقعیت مکانی شما را در زمان واقعی ببینند، خواه نقشه Google را ببندید یا نه.

فلش نشان‌دهنده دکمه اشتراک‌گذاری مکان

اسکرین شات توسط ماریا دیاز/ZDNET

Google Maps برای مدت زمان اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی شما گزینه‌هایی را ارائه می‌دهد: 15 دقیقه، 30 دقیقه، 45 دقیقه، 1 ساعت یا هر چند ساعت که ترجیح می‌دهید. همچنین می‌توانید «تا زمانی که این را خاموش نکنید» را انتخاب کنید.

پس از آن، یکی از مخاطبین خود را برای به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی خود انتخاب کنید. آنها یک پیوند اعلان با اطلاعات موقعیت مکانی شما، و همچنین برخی از جزئیات حساب، مانند عکس نمایه و نام شما، دریافت خواهند کرد.

فلش نشان دهنده انتخاب مدت زمان است

اسکرین شات توسط ماریا دیاز/ZDNET

وقتی عکس نمایه یا حروف اول با یک علامت بررسی جایگزین شود، می‌دانید که موقعیت مکانی شما با مخاطبی به اشتراک گذاشته شده است.

بهتر است به نحوه اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود و افرادی که آن را با چه کسانی به اشتراک می گذارید، توجه داشته باشید. دانستن مکان واقعی شما توسط طرف اشتباه می تواند یک خطر امنیتی باشد.

همچنین: 10 نفری که نمی دانستید کجا زندگی می کنید و چگونه ایمن بمانید

توجه داشته باشید که اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود با دیگران از طریق Google Maps ممکن است در صورت رانندگی یا پیاده‌روی، و مکان‌هایی که اخیراً در آن‌جا بوده‌اید و همچنین مکان‌های ذخیره‌شده یا مورد علاقه‌تان، مانند خانه یا محل کار، به اشتراک گذاشته شود.

راه های دیگر برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود در اندروید

اگرچه Google Maps استاندارد طلایی برای خدمات مکان در اندروید است، برنامه‌های دیگری نیز وجود دارند که به شما امکان می‌دهند موقعیت مکانی خود را با استفاده از تلفن Android خود به اشتراک بگذارید.

واتس اپ برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی

واتس اپ در واقع اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود با دیگران و دیدن لیستی از افرادی که در حال حاضر موقعیت مکانی خود را با آنها به اشتراک می‌گذارید را بسیار آسان می‌کند. برای اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود از طریق واتس‌اپ، این مراحل را دنبال کنید:

1. باز کنید چت کردن در واتس اپ که می خواهید موقعیت مکانی خود را در آن به اشتراک بگذارید.

2. بر روی ضربه بزنید + (به علاوه) امضاء کردن.

3. انتخاب کنید محل.

4. گزینه مکان را برای ارسال انتخاب کنید:

  • مکان فعلی خود را ارسال کنید: این یک گزینه یکبار برای ارسال موقعیت مکانی شما در زمانی است که شما آن را ارسال کرده اید. برای مثال اگر بخواهید به کسی راهنمایی کنید که کجا هستید عالی است.
  • مکان زنده را به اشتراک بگذارید: این در زمان واقعی با توجه به مکان زنده شما به روز می شود. می توانید مکان زنده خود را از طریق واتس اپ به مدت 15 دقیقه، 1 ساعت یا 8 ساعت به اشتراک بگذارید.

برای اینکه ببینید آیا در حال حاضر موقعیت مکانی خود را از طریق واتس اپ با کسی به اشتراک می گذارید یا خیر، به سادگی وارد تنظیمات برنامه WhatsApp شده و Privacy را انتخاب کنید. با این کار لیستی از مخاطبینی که در حال حاضر موقعیت مکانی خود را با آنها به اشتراک می گذارید به شما نشان می دهد.

همچنین: واتس اپ از ویژگی های حریم خصوصی جدیدی رونمایی می کند تا دوری از افراد را آسان تر کند

مکان از طریق واتساپ به اشتراک گذاشته شد

اسکرین شات توسط ماریا دیاز/ZDNET

مکان خود را از طریق مسنجر فیس بوک به اشتراک بگذارید

متا ممکن است شرکتی نباشد که شما می‌خواهید با اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی مرتبط باشد، اما بسیاری از افراد دوستان و اعضای خانواده دارند که منحصراً از پیام‌های فیس‌بوک برای حفظ ارتباط استفاده می‌کنند.

اگر می خواهید موقعیت مکانی خود را از طریق مسنجر فیس بوک با شخصی به اشتراک بگذارید، فقط این مراحل را دنبال کنید:

1. مکالمه ای را که می خواهید برای اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود استفاده کنید باز کنید.

2. بر روی ضربه بزنید + دکمه سمت چپ

3. مکان را انتخاب کنید فلش در سمت راست

4. روی آن ضربه بزنید شروع به اشتراک گذاری مکان زنده.

اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود با شخصی از طریق مسنجر فیس بوک تنها در صورتی کار می کند که به برنامه اجازه دسترسی به موقعیت مکانی شما را در تنظیمات خود داده باشید.

همچنین: متا خط مشی حفظ حریم خصوصی را با جزئیات بیشتر درباره داده هایی که جمع آوری می کند به روز می کند

مکان از طریق مسنجر فیس بوک به اشتراک گذاشته شد

اسکرین شات توسط ماریا دیاز/ZDNET

سوالات متداول

چگونه اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود را در Android متوقف کنم؟

Google Maps موقعیت مکانی شما را برای مدت زمانی که هنگام تنظیم انتخاب کرده اید با طرف تعیین شده به اشتراک می گذارد، با گزینه هایی که شامل اشتراک گذاری به طور نامحدود است. اگر می‌خواهید اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود را با دیگران متوقف کنید، برنامه Google Maps را باز کنید، سپس:

1. با ضربه زدن روی عکس نمایه خود به حساب کاربری خود بروید.

2. انتخاب کنید اشتراک گذاری موقعیت مکانی.

3. مخاطبی را که می‌خواهید اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود را با آن متوقف کنید، انتخاب کنید.

4. روی آن ضربه بزنید متوقف کردن.

آیا می توانید مکان را بین iOS و Android به اشتراک بگذارید؟

مطمئناً می توانید مکان را بین یک به اشتراک بگذارید آیفون و یک دستگاه اندرویدی، و چندین راه بی دردسر برای انجام این کار وجود دارد: Google Maps، WhatsApp، و حتی Facebook Messenger به شما این امکان را می دهند.

وقتی مکان خود را با استفاده از این سه پلتفرم به اشتراک می گذارید، فرقی نمی کند گیرنده از Android یا iOS استفاده کند. اشتراک گذاری مکان در هر دو کار می کند.

آیا می توانم ETA خود را در Android به اشتراک بگذارم؟

یک ویژگی جالب برای طرفداران ناوبری این است که کاربران اندروید و iOS می توانند زمان تخمینی ورود خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. Google Maps به کاربران این امکان را می‌دهد تا زمانی که ناوبری را شروع می‌کنید، ETA بی‌درنگ خود را با شخص دیگری به اشتراک بگذارند، که هنگام ملاقات یا انتخاب شخصی مفید است. برای به اشتراک گذاشتن ETA خود در Google Maps:

1. ناوبری را به مقصد مورد نظر خود شروع کنید.

2. در صورت لزوم گزینه More را انتخاب کنید، سپس روی ضربه بزنید سفر را به اشتراک بگذارید.

3. مخاطبی را که می خواهید ETA خود را بدانید انتخاب کنید.

4. انتخاب کنید اشتراک گذاری.

این باعث می‌شود که فرد از زمان ورود شما آگاه باشد، اما اگر ناوبری را متوقف کنید، به اشتراک گذاشتن این اطلاعات با او متوقف می‌شود.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-share-your-location-on-android/#ftag=RSSbaffb68