چگونه منوی استارت ویندوز 11 خود را با پوشه ها سازماندهی کنیم

همچنین: Windows 11 22H2: چگونه می‌توان آخرین به‌روزرسانی سیستم‌عامل مایکروسافت را دریافت کرد و چه چیزی در آینده در راه است

به منوی Start برگردید و به دنبال برنامه هایی بگردید که می خواهید در یک پوشه قرار دهید. برنامه‌های مرتبط مانند برنامه‌های مایکروسافت آفیس، مرورگرهای وب، ویرایشگرهای عکس و ویدیو یا ابزارهای کمکی را بررسی کنید. برای ایجاد یک پوشه، یک نماد را روی دیگری بکشید و رها کنید.

برنامه ها را به منوی استارت پین کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی/ZDNET

یک برنامه را از یک پوشه حذف کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی/ZDNET


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-organize-your-windows-11-start-menu-with-folders/#ftag=RSSbaffb68 پوشه ای باز شد که برنامه ها را نشان می دهد.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی/ZDNET

انتقال آیکون ها به ردیف بالا در منوی استارت ویندوز 11.

این یک راه مفید برای سازماندهی برنامه های شما و جلوگیری از به هم ریختگی بیش از حد منو است. نسخه اولیه ویندوز 11 فاقد این قابلیت بود.

پس از اتمام کار، پوشه ها را در اطراف منوی Start بکشید و رها کنید تا در نقاطی که می خواهید قرار گیرند. می توانید روی یک پوشه کلیک راست کرده و انتخاب کنید به جلو حرکت کنید برای انتقال آن به ردیف بالا

برای افزودن برنامه های بیشتر به پوشه، نمادهای مرتبط دیگر را در بالای پوشه بکشید و رها کنید. برای افزودن برنامه های بیشتر به پوشه به این روش ادامه دهید.

اقدام برای حذف یک برنامه از یک پوشه در منوی استارت ویندوز 11

تاجر کنار پنجره کافه که روی لپ تاپ کار می کند.

iStockphoto/Getty Images

با به‌روزرسانی 22H2 ویندوز 11، می‌توانید پوشه‌ها را در منوی Start ایجاد، انتقال و مدیریت کنید تا برنامه‌های خاص را بهتر گروه‌بندی کنید.

پوشه ها را در منوی Start جابه جا کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی/ZDNET

همین کار را با هر برنامه دیگری که می خواهید به همان پوشه منتقل کنید انجام دهید تا همه آنها در ردیف بالا در کنار یکدیگر قرار گیرند. وقتی کارتان تمام شد، برنامه ها را روی هم ببرید تا پوشه جدید ایجاد شود و سپس نام آن را تغییر دهید.

این روند را تا زمانی که پوشه های مورد نظر خود را ایجاد کنید ادامه دهید. یک پوشه را برای مشاهده نمادهای آن باز کنید. می توانید آیکون ها را بکشید و رها کنید تا به ترتیب دلخواه مرتب شوند. برای باز کردن یک برنامه، یکبار کلیک کنید.

در مرحله بعد، به دنبال برنامه های دیگری باشید که می خواهید در یک پوشه قرار دهید. اما اینجا یک چالش است. اگر برنامه‌ها در منوی استارت آنقدر از هم فاصله داشته باشند که کشیدن و رها کردن یکی روی دیگری بسیار دشوار باشد، چه؟ مشکلی نیست، نه زمانی که بتوانید هر دو را در یک ردیف قرار دهید. روی یکی از برنامه ها کلیک راست کرده و انتخاب کنید به جلو حرکت کنید. این نماد را به اولین نقطه در ردیف بالا منتقل می کند.

افزودن برنامه های بیشتر به یک پوشه در منوی استارت ویندوز 11.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی/ZDNET

نام گذاری یک پوشه در منوی استارت ویندوز 11.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی/ZDNET

همه برنامه های یک پوشه را به ردیف بالا منتقل کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی/ZDNET

نمادها را به ردیف بالا منتقل کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی/ZDNET

کلیک کنید بر روی شروع کنید دکمه دسترسی به منو اگر برنامه‌هایی که اغلب استفاده می‌شوند در منوی استارت نیستند، ابتدا می‌توانید آنها را در آنجا پین کنید تا بتوانید آنها را به پوشه‌ها منتقل کنید. کلیک کنید بر روی همه برنامه ها دکمه در بالا روی هر برنامه ای که می خواهید پین کنید کلیک راست کرده و روی دستور برای کلیک کنید پین برای شروع.

همچنین: بهترین معاملات زیر 20 دلار در آمازون در حال حاضر

چگونه منوی استارت ویندوز 11 خود را با پوشه ها سازماندهی کنیم

دکمه Pin to Start در منوی استارت ویندوز 11.

ویندوز 10 به شما امکان می دهد پوشه هایی را برای قرار دادن برنامه ها در منوی استارت خود ایجاد و مدیریت کنید.

در نهایت، اگر تصمیم دارید یک برنامه را از یک پوشه حذف کنید و آن را به تنهایی در منوی Start قرار دهید، فقط پوشه را باز کنید و نماد را به بیرون بکشید. اگر همه برنامه ها را به جز یکی حذف کنید، خود پوشه ناپدید می شود.

جابجایی پوشه ها در منوی استارت ویندوز 11 با دکمه Move to front.

در اینجا نحوه کار این است.

دو برنامه زیر در پوشه ای با نام عمومی Folder قرار می گیرند. روی پوشه کلیک کنید تا باز شود. در را کلیک کنید ویرایش نام و یک نام جدید برای پوشه تایپ کنید. سپس روی هر نقطه خارج از پوشه کلیک کنید تا آن را ببندید و نام جدید را تأیید کنید.

همچنین: Windows 11 22H2: اینها ویژگی های امنیتی بزرگ جدید هستند

اگر قبلاً این کار را نکرده اید، ابتدا باید رایانه شخصی ویندوز 11 خود را به نسخه 22H2 به روز کنید. قابل اعتماد و متخصص تنظیمات > Windows Update و سپس روی دکمه for کلیک کنید به روز رسانی را بررسی کنید. اگر آپدیت 22H2 هنوز برای رایانه شخصی شما در دسترس نیست و همچنان می خواهید آن را نصب کنید، به مایکروسافت بروید دانلود وب سایت ویندوز 11. در اینجا می‌توانید به‌روزرسانی را از طریق دستیار نصب ویندوز 11، از طریق رسانه نصب ویندوز 11 یا از طریق یک فایل ISO انجام دهید.

ایجاد یک پوشه با انداختن آیکون ها در منوی استارت ویندوز 11 با پوشه ها.

برای ایجاد یک پوشه، یک نماد را روی نماد دیگر رها کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی/ZDNET

انتقال همه برنامه ها به ردیف بالا در منوی استارت ویندوز 11.

اما اکنون مایکروسافت این ویژگی را برای آخرین طعم ویندوز خود احیا کرده است.