چگونه در حالی که هنوز مشغول به کار هستید شغل جدیدی پیدا کنید

شبکه سازی مزایای مختلفی را در جستجوی شغل به شما می دهد، از جمله:

  • به شما این امکان را می دهد که از ارتباطات فعلی خود استفاده کنید
  • به حداقل رساندن زمانی که صرف تعقیب سرنخ های نادرست می کنید
  • کاهش دید غیر ضروری/مشکل به عنوان یک جوینده کار در حوزه آنلاین

یکی، انجام این کار در زمان شرکت فعلی شما غیرحرفه ای است. مهمتر از آن، اگر فردی گزینه تکمیل خودکار موتور جستجو را در رابطه با جستجوی شغل شما ببیند یا یک کارگر از IT به فعالیت غیرمعمول در رایانه های شرکت اشاره کند، می توانید در محل کار خود ابروها را بالا ببرید.

گاهی اوقات مصاحبه کننده شما فقط در ساعات کاری در دسترس است. در این مواقع می توانید بهانه ای به عنوان تاکتیک اضطراری بیاورید و از PTO استفاده کنید. اما انجام مکرر این کار می تواند مشکلاتی ایجاد کند.

هنگامی که بدانید چه می خواهید، می توانید فرصت هایی را که به نظر می رسد مطابق با نیازهای شما به عنوان یک انسان حرفه ای و انسانی است، به صفر برسانید.

2. در جستجوی شغل جدید محتاط باشید.

به خود یادآوری کنید که وضعیت شما بهتر از این است که در زمان بیکاری شغل جدیدی پیدا کنید. اگرچه وضعیت ایده آل نیست، حداقل شما با فشارهای مالی اضافی ناشی از بیکاری مواجه نیستید.

اکنون که کاملاً آماده شروع کار در یک شغل بهتر هستید، گام بعدی شما ارسال نامه استعفا به کارفرمای فعلی خود است.

با گفتن به کارفرمایان احتمالی، برای خود حد و مرزی تعیین کنید که چه زمان هایی کارساز است و چه زمانی نه.


اولین قدم این است که تعریف کنید که می خواهید شغل بعدی شما چگونه باشد. می توانید با فهرست کردن جنبه های شغل رویایی خود شروع کنید، مانند:

  • صنعت
  • ساعت ها
  • فرهنگ شرکت
  • نقش ها و مسئولیت ها
  • هدف عمیق تر از کار

جستجوی کار استرس زا است – حتی می تواند مانند یک شغل تمام وقت باشد. و ایجاد تعادل بین جستجوی شغل با مسئولیت‌های شغل فعلی‌تان می‌تواند چالش‌برانگیزتر باشد.

عجله نکنید و به خودتان سخت نگیرید. به خود یادآوری کنید که با پشتکار به مرور زمان تناسب خوبی پیدا خواهید کرد.

10. هنگامی که پیشنهاد شغلی را پذیرفتید، یک نامه استعفا به کارفرمای فعلی خود ارسال کنید.

صفحه ما را در مورد نکات شبکه برای کمک به توسعه این مهارت نرم حیاتی بررسی کنید.

6. از هیچ یک از همکاران فعلی به عنوان مرجع استفاده نکنید.

اگر با یک قرارداد محدود کار می کنید یا می دانید که به زودی کار شما به پایان می رسد، وضعیت متفاوت است. حتی در این صورت، فقط همکارانی را که به آنها اعتماد دارید فهرست کنید و قبل از لیست کردن از آنها بپرسید.

7. مصاحبه را در ساعات غیر کاری تنظیم کنید.

به یاد داشته باشید که در طول فرآیند یافتن شغل جدید، شفقت به خود را تمرین کنید. سرنخ های کاذبی وجود خواهند داشت که به بن بست ختم می شوند. این روند ممکن است بیشتر از آنچه فکر می کردید طول بکشد.

ممکن است وسوسه شوید که به همکاران خود در مورد نارضایتی خود از وضعیت فعلی یا هیجان در یک سرنخ امیدوارکننده اشاره کنید. انجامش نده اگر در محل کارتان این خبر شنیده می شود که به دنبال شغل جدیدی هستید، این می تواند شرایطی پرتنش ایجاد کند یا حتی باعث اخراج شما شود.

دیدن: راهنمای نهایی شما برای آماده شدن برای مصاحبه شغلی فنی


8. به کار فعلی خود بهترین تلاش خود را ادامه دهید.

اما اگر با احتیاط، اعتماد به نفس و قضاوت خوب به جستجوی خود بپردازید، یافتن شغل جدید در حالی که در حال حاضر مشغول به کار هستید، می تواند نسبت به زمانی که بیکار هستید، فرآیند استرس زا کمتری باشد.

یک نگرش مثبت و فعال می تواند به شما کمک کند بر اضطراب شغلی جدید غلبه کنید و لحن مناسبی را برای مسیری که پیش رو دارید تنظیم کنید.


منبع: https://www.zdnet.com/education/professional-development/finding-a-new-job-while-still-employed/#ftag=RSSbaffb68

اگر فردی را به عنوان مرجع فهرست کنید و کارفرمای احتمالی شما با او تماس بگیرد، پوشش شما را منفجر می کند. همکار ممکن است به محل کار شما هشدار دهد که می خواهید قبل از اینکه فرصت به پایان برسد، محل کارتان را ترک کنید.

اگر قبلاً رزومه و لینکدین خود را به‌روزرسانی نکرده‌اید، چند لحظه وقت بگذارید. شما می خواهید بهترین چهره خود را با این فرصت جدید نشان دهید، بنابراین مطمئن شوید که تصویر حرفه ای شما برای کارفرمایان جدید به بهترین شکل به نظر می رسد.

یک استعفا نامه خوب نه تنها یک حسن نیت است، بلکه به شما این امکان را می دهد که کارفرمای فعلی خود را بدون سوزاندن هیچ پل ترک کنید.

11. کار جدید خود را با اطمینان شروع کنید.

سعی کنید افکار خود را در یک فهرست یا دفترچه خاطرات سازماندهی کنید تا نیازهای خود را بهتر درک کنید.

این حتی در مورد مصاحبه های تلفنی نیز صدق می کند. نیاز به “یک استراحت” در اواسط روز کاری برای مصاحبه تلفنی یک موقعیت استرس زا و قابل اجتناب است.

در صورت امکان، از ذکر همکاران فعلی به عنوان مرجع در رزومه خودداری کنید.

تخته های کار ترال می تواند مشکل باشد زیرا زمان می برد و رئیس شما ممکن است تماشا کند. شبکه سازی به شما این امکان را می دهد که از طریق تعاملات معنادار، ارتباطات را در یک شغل جدید افزایش دهید.

به خاطر داشته باشید که همیشه می توانید با درخواست، ارائه مرجع ارائه دهید. می توانید ارائه مراجع را تا زمانی که کارفرمای احتمالی نشان دهد که به آنها نیاز دارد را به تعویق بیندازید.

در طول جستجوی شغل خود، باید مصاحبه ها را برنامه ریزی کنید. ترک مکرر کار برای مصاحبه به احتمال زیاد باعث ایجاد شک می شود، بنابراین در صورت امکان مصاحبه را در ساعات غیر کاری برنامه ریزی کنید.

هنگام به روز رسانی لینکدین خود مراقب باشید تا در این فرآیند به همکاران و رئیس خود هشدار ندهید.

نامه استعفای خود را حداقل دو هفته قبل از آخرین روز مورد نظر خود ارسال کنید. باید مختصر و مودبانه باشد. کارفرمای فعلی خود را در مورد برنامه های خود آگاه کنید، برای آنها آرزوی موفقیت کنید و برای انتقال به آنها کمک کنید.

به یاد داشته باشید که شما ابزارهایی را در اختیار دارید تا از این فرصت جدید به نتیجه ای متفاوت برسید. از درس هایی که در آخرین شغل خود آموختید استفاده کنید و با اعتماد به نفس با شغل جدید خود روبرو شوید.

از وسوسه سستی در کار فعلی خود اجتناب کنید. شما نمی خواهید قبل از اینکه شغل جدیدی را آماده کنید، اخراج شوید. این ایده خوبی نیست که یک رابطه حرفه ای را که می تواند به شما کمک کند را از بین ببرید.

این بدان معنی است که شما همچنین نباید در مورد جستجوی شغل خود در حساب های رسانه های اجتماعی یا لینکدین خود پست ارسال کنید. محتاط بودن به شما این امکان را می دهد که بدون عجله شغل جایگزین مناسب را پیدا کنید.

3. رزومه و لینکدین خود را به روز کنید.

از رایانه های شرکت برای جستجوی فرصت های شغلی استفاده نکنید.

اکنون که قرار است کار جدید خود را آغاز کنید، با نگرش درست شروع کنید. در حالی که درست است که آخرین تجربه کاری شما عالی نبود، این بدان معنا نیست که این تجربه کاری متفاوت نیست!

ملاحظات در هنگام به روز رسانی لینکدین عبارتند از:

  • خاموش کردن اعلان‌های عمومی برای به‌روزرسانی‌های نمایه LinkedIn
  • نادیده گرفتن هرگونه اشاره ای به جستجوی کار جدید
  • فقط مهارت هایی را فهرست کنید که با موقعیت فعلی شما مطابقت دارند

4. از دستگاه های شخصی خود برای جستجوی شغل استفاده کنید.

سعی نکنید با کارفرمای فعلی خود مخالفت کنید یا ناپخته رفتار کنید. با وجود هر مشکلی که با آن روبرو هستید، به بهترین کار خود ادامه دهید. آن را برای کار بعدی خود تمرین کنید.

9. صبور باشید و در هنگام کاریابی مراقب خود باشید.

راهنمای ما برای یافتن شغل جدید در حالی که در حال حاضر مشغول به کار هستید و به درستی برای فرصت بعدی آماده می شوید را بخوانید.

1. آنچه را که در یک شغل جدید به دنبال آن هستید، شفاف سازی کنید.

زن خندان که روی لپ تاپ کار می کند.  در پس‌زمینه، مردی روی کاناپه نشسته و همچنین مشغول کار است.

تصاویر گتی/مرسا

فقط از دستگاه های شخصی برای بازدید از سایت های کاریابی استفاده کنید و منتظر بمانید تا به خانه بروید تا به دنبال کار بگردید. به این ترتیب شما حرفه ای بودن را حفظ خواهید کرد و از بررسی دقیق شرکت خود جلوگیری می کنید.

5. به جای درخواست صرفاً در هیئت های شغلی، شبکه را در اولویت قرار دهید.