چگونه آیفون خود را برای iOS 16 جدید آماده کنیم؟


آیفون iOS اپل

سیب

iOS 16 به زودی منتشر خواهد شد.

و در حالی که اکثر آنها کورکورانه روی نصب ضربه می زنند، من دوست دارم چند گام پیشگیرانه را انجام دهم تا مطمئن شوم که روند به خوبی پیش می رود و در نهایت داده ها را از دست نمی دهم.

به هر حال، از دست دادن اطلاعات یکی از راه‌های مطمئن برای ایجاد یک کاهش عظیم در هیجان یک نسخه جدید iOS است.

همچنین: نحوه استفاده از ویژگی پنهان فتوشاپ در iOS 16 (و چرا آن را دوست خواهید داشت)

آیفون هایی که می توانند iOS 16 را اجرا کنند در اینجا آمده است:

  • آیفون 13 / 13 مینی / 13 پرو / 13 پرو مکس
  • آیفون SE (نسل دوم)
  • آیفون 12 / 12 مینی / 12 پرو / 12 پرو مکس
  • آیفون 11 / 11 پرو / 11 پرو مکس
  • آیفون XS / XS Max
  • آیفون XR
  • آیفون X
  • آیفون 8/8 پلاس

نسخه‌های جدید iOS می‌توانند تا حدودی باگ باشند، و اگر فردی هستید که کاملاً به آیفون خود متکی هستید، مطمئن‌ترین اقدام برای شما این است که به‌روزرسانی را برای چند روز به تعویق بیندازید تا بتوانید متوجه شوید که این نسخه چقدر باگ است یا شاید. حتی منتظر انتشار باگ‌های اجتناب‌ناپذیر iOS 16.0.1 باشید که به زودی منتشر خواهد شد.

با این حال، باید مطمئن شوید که آیفون شما در این مدت به طور خودکار خود را به روز نمی کند. سر به تنظیمات > عمومی > به روز رسانی نرم افزار و خاموش کنید بروزرسانی های خودکار تا زمانی که برای به روز رسانی آماده شوید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که به‌روزرسانی‌های خودکار را غیرفعال کرده‌اید و فراموش کرده‌اید این کار را به صورت دستی انجام دهید، توصیه می‌کنم همه برنامه‌های خود را به‌روزرسانی کنید. اجرای برنامه‌های قدیمی‌تر در نسخه جدید می‌تواند باعث اشکالات و مشکلات شود.

همچنین بهتر است قبل از نصب آپدیت جدید فضا خالی کنید. در آستانه انتشار جدید iOS زمان خوبی برای خلاص شدن از شر برنامه هایی است که دیگر از آنها استفاده نمی کنید و این یک راه خوب و بدون درد برای آزاد کردن فضای کمی است.

برای انجام به‌روزرسانی به حداقل یک گیگابایت نیاز دارید و در حالت ایده‌آل، دو یا سه گیگابایت فضای خالی بهترین است زیرا این کار روند به‌روزرسانی را تسریع می‌کند. کمتر از این، و آیفون شما باید کارهای خانه داری زیادی برای ایجاد آن فضا انجام دهد (به‌روزرسانی‌های iOS می‌توانند برنامه‌ها را حذف کنند تا فضا برای نصب به‌روزرسانی و سپس بارگیری مجدد برنامه‌ها ایجاد شود، اما این باعث می‌شود به‌روزرسانی زمان زیادی ببرد) .

توصیه می‌کنم دو نسخه پشتیبان از اطلاعات خود داشته باشید – یکی در فضای ابری در صورتی که اوضاع خراب شود و دیگری در رایانه شخصی یا مک در صورتی که اوضاع واقعاً بد شود.

جزئیات در مورد نحوه انجام این کار را می توان یافت اینجا.

فکر نمی کنید نیازی به انجام این کار ندارید؟ خوب، تصور کنید که آیفون شما در حال حاضر پاک شده است. آیا چیز مهمی را از دست داده اید؟ اگر پاسخ مثبت است، باید حداقل یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

به رمزهای عبوری که فقط در آیفون شما وجود دارد اعتماد نکنید.

پس از ارتقا، باید رمز عبور iCloud خود را وارد کنید تا بتوانید دوباره به همه داده ها، برنامه ها و عکس های خود متصل شوید. اگر آن رمز عبور را در دسترس ندارید — به یاد داشته باشید که داشتن آن در دستگاهی که در حال ارتقاء آن هستید کار نمی کند — پس اکنون زمان خوبی برای رفع آن است.

نمیدونی چیه؟ در حال حاضر ممکن است زمان بازنشانی آن است.

همچنین، اگر نسخه پشتیبان محلی شما رمزگذاری شده است، به یاد داشته باشید که اگر مشکلی پیش آمد به آن رمز عبور نیاز خواهید داشت. مطمئن شوید که در جایی غیر از آیفون شما نیز ذخیره شده است.

  • یک شارژر دستی داشته باشید
  • اتصال اینترنتی قابل اعتماد داشته باشید

در حالی که می‌توانید تا زمانی که بیش از 50 درصد باتری دارید، iOS را به‌روزرسانی کنید، بهتر است که ایمن باشید تا متأسف باشید، زیرا تمام شدن شارژ در اواسط به‌روزرسانی خوب نیست.

و در حالی که امکان به روز رسانی آیفون از طریق یک اتصال اینترنتی ساده وجود دارد، انجام این کار از طریق یک اتصال خوب بسیار بهتر و کمتر خسته کننده است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-get-your-iphone-ready-for-the-new-ios-16/#ftag=RSSbaffb68