چه کارت گرافیکی دارم؟ چگونه GPU و درایورهای خود را بررسی کنیم

آیکون منوی استارت ویندوز با فلش قرمز که به آن اشاره دارد

اسکرین شات توسط David Gewirtz/ZDNET

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید: GPU اغلب یک کارت گرافیک نامیده می شود زیرا رایانه های شخصی برج اغلب هستند با استفاده از کارت های جداگانه ساخته شده است. لپ‌تاپ‌ها گاهی اوقات گرافیکی با کیفیت گیمر دارند، اما به جای اینکه کارت‌های مجزای مجزا باشند، چیپ‌ست‌هایی هستند که روی مادربرد لپ‌تاپ نصب شده‌اند. در هر صورت، همه آنها باعث می شوند که پیکسل ها سریع حرکت کنند.

بازگشت به صفحه نمایش پیشرفته، این بار را انتخاب کنید کامپیوتر من را برای درایورها جستجو کنید. فایل درایوری را که نصب کرده اید انتخاب کنید و اجازه دهید ویندوز کار خودش را انجام دهد.

اینجاست صفحه دانلود انویدیا:

فلش قرمز که به Driver and Properties اشاره می کند

اسکرین شات توسط David Gewirtz/ZDNET

3. به روز رسانی خودکار را امتحان کنید

پاور گیمرها اغلب صدها یا حتی هزاران دلار را برای پردازنده های گرافیکی خرج می کنند. برخی از رایانه های شخصی حتی می توانند دو یا سه پردازنده گرافیکی را همزمان اجرا کنند. برای اهداف خود، ما بر روی یادگیری GPU نصب شده و نحوه به روز نگه داشتن آن تمرکز خواهیم کرد، با این فرض که فقط یک GPU است. اگر چیز پیچیده‌تر یا قدرتمندتری را دنبال می‌کنید، در نظرات زیر به ما اطلاع دهید.

مهم است که سیستم خود را به روز نگه دارید. البته به روز رسانی ویندوز اولین خط دفاعی شماست. شما همیشه می خواهید مطمئن شوید که رایانه شخصی شما به روز شده است، به خصوص که نقص های امنیتی جدید روز صفر پیدا شده و وصله ها منتشر می شوند.

اکنون که می دانید از چه سیستم گرافیکی استفاده می کنید، می توانید درایورهای خود را دانلود و به روز کنید. ابتدا به نحوه انجام به‌روزرسانی خودکار نگاه می‌کنیم. همه سیستم های گرافیکی با این روش به روز نمی شوند، بنابراین ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه درایورها را از برخی از فروشندگان بزرگ دانلود کنید.

یکی از مؤثرترین راه‌های به‌روزرسانی رایانه، مراجعه به سایت‌های فروشندگان و دانلود درایورها است. من معمولاً توصیه می کنم ابتدا به فروشنده رایانه شخصی خود بروید، قبل از سازنده آداپتور گرافیک. این به این دلیل است که درایورهای فروشنده رایانه اغلب سایر عناصر سخت افزاری رایانه شما را که ممکن است فروشنده گرافیک از آنها اطلاعی نداشته باشد، در نظر می گیرند. در مورد من، من یک لپ تاپ ایسوس دارم.

1. از سایت فروشنده خود دیدن کنید

همچنین: بهترین لپ تاپ های ویندوزی

4. درایور را به صورت دستی نصب کنید

بیایید شروع کنیم و ببینیم از چه سیستم گرافیکی استفاده می کنید. این می تواند یک کارت جداگانه یا چیپست موجود در دستگاه شما باشد. در هر صورت، این مراحل کار می کنند.

و اینجا صفحه دانلود AMD است:

روی دکمه Start ویندوز ضربه بزنید، که یک کادر جستجو و انتخاب را در اختیار شما قرار می دهد.

فلش قرمز که به جستجوی خودکار درایورها اشاره دارد

اسکرین شات توسط David Gewirtz/ZDNET
شما همچنین می توانید تایپ کنید تنظیمات اگر نماد تنظیمات را نمی‌بینید، به نوار جستجو در بالا بروید.

فلش قرمز که به صفحه نمایش پیشرفته اشاره دارد

اسکرین شات توسط David Gewirtz/ZDNET

و با آن، بیایید در آن شیرجه بزنیم.

صفحه دانلود درایور Nvidia

اسکرین شات توسط David Gewirtz/ZDNET

از طرف دیگر، از صفحات دانلود درایور برای فروشندگان کارت گرافیک دیدن کنید. سه مورد بزرگ عبارتند از Nvidia، AMD و Intel. اینتل یک دستیار پشتیبانی ارائه می دهد که مستقیماً رایانه شما را بررسی می کند و دانلود را توصیه می کند.

سایت ایسوس با پیکانی که به درایورها و راهنماها اشاره دارد

اسکرین شات توسط David Gewirtz/ZDNET

2. اطلاعات مدل را وارد کنید

صفحه دانلود ایسوس

اسکرین شات توسط David Gewirtz/ZDNET

3. از سایت های فروشندگان کارت گرافیک دیدن کنید

صفحه درایور و دستیار پشتیبانی اینتل

اسکرین شات توسط David Gewirtz/ZDNET

با ماندن در صفحه نمایش پیشرفته، بیایید شروع کنیم.

1. Display Adapter Properties را باز کنید

همچنین: برترین پردازنده‌های گرافیکی Nvidia و AMD برای ارتقا یا ساخت جدید شما

چه کارت گرافیکی دارم؟ چگونه GPU و درایورهای خود را بررسی کنیم

روی پیوند متن آبی کلیک کنید (در مورد ما، می گوید: نمایش مشخصات آداپتور برای نمایشگر 1) برای باز کردن اولین پانل جزئیات.

در مورد من، ویندوز فکر می کند من آخرین درایورها را دارم. اگر این کار را نمی کردم، ویندوز از من دعوت می کرد تا یک مجموعه به روز شده را نصب کنم. اما این تنها راه دسترسی به رانندگان نیست. در مرحله بعد، دانلود دستی درایورها از سایت های پشتیبانی آنها را بررسی خواهیم کرد.

زنی با هدفون در، با استفاده از لپ تاپ

iStockphoto/Getty Images
اطلاعات نمایش داخلی با کادر قرمز و فلش مشخص شده است

اسکرین شات توسط David Gewirtz/ZDNET

به روز رسانی درایورهای گرافیک

بسیاری از سایت‌های فروشنده از شما می‌خواهند دسته‌ای از محصولات را انتخاب کنید و سپس مدل‌سازی کنید. فقط دستورات را دنبال کنید و اطلاعات درخواستی را به سایت بدهید.

و شما می روید. دو روش جداگانه برای بررسی و نصب درایورها بر روی کامپیوتر شما.


منبع: https://www.zdnet.com/article/what-graphics-card-do-i-have-how-to-check-your-gpu-and-drivers/#ftag=RSSbaffb68

همچنین: بله، همچنان می‌توانید به‌روزرسانی رایگان ویندوز 10 را دریافت کنید. در اینجا چگونه است

4. وضعیت راننده را دریافت کنید

اکثر فروشندگان رایانه شخصی یک وب سایت دارند و اکثر آن سایت ها دارای دکمه پشتیبانی هستند که معمولاً شامل درایورها و سایر موارد قابل دانلود است. اینجاست نسخه ایسوس:

این سیستم GPU یا واحد پردازش گرافیکی نامیده می شود و وظیفه دارد فریم ها را در سریع ترین زمان ممکن بر روی صفحه نمایش شما قرار دهد.

کلیک کنید بر روی درایور را به روز کنید را فشار دهید و سپس کلیک کنید جستجوی خودکار درایورها. این باعث می شود که ویندوز ببیند آیا می تواند مجموعه جدیدی از درایورها را پیدا کند یا خیر.

فلش قرمز به نماد تنظیمات اشاره دارد

اسکرین شات توسط David Gewirtz/ZDNET

پیکانی که به ویژگی های آداپتور نمایش برای نمایشگر 1 اشاره دارد

اسکرین شات توسط David Gewirtz/ZDNET

2. Driver Properties را باز کنید

شما می توانید صفحه نمایش خود را انتخاب کنید. برخی از رایانه های شخصی بیش از یک سیستم نمایش دارند، بنابراین می توانید آن را از منوی مشخص شده با فلش انتخاب کنید. هر سیستم نمایشگر یک زیرسیستم گرافیکی خواهد داشت. اگر به مال من نگاه کنید، می توانید آن را در کنار آن ببینید مرتبط با عبارتی که آداپتور گرافیکی واقعی مورد استفاده شما را توصیف می کند. در لپ تاپم از سیستم گرافیکی داخلی Intel Iris استفاده می کنم.

اما زیرسیستم گرافیکی کامپیوتر شما اغلب به توجه ویژه خود نیاز دارد. چه از یک کامپیوتر شخصی برج با تعدادی کارت که خودتان نصب کرده اید استفاده کنید، چه یک لپ تاپ مهر و موم شده، یک سیستم گرافیکی درون آن وجود دارد که صفحه نمایش شما را تغذیه می کند.

در مرحله بعد، روی دکمه Properties در پنجره پاپ آپ کلیک کنید. با این کار یک پاپ آپ دیگر باز می شود و در اینجا می خواهید تب Drivers را بزنید.

درایورهای AMD و صفحه پشتیبانی

اسکرین شات توسط David Gewirtz/ZDNET
بازشو وضعیت درایور

اسکرین شات توسط David Gewirtz/ZDNET

دانلود دستی درایورها

با این کار گزینه های زیادی برای مدیریت نمایشگرها در اختیار شما قرار می گیرد. از اینجا می‌توانید هم بفهمید از چه کارت گرافیکی استفاده می‌کنید و هم می‌توانید درایورهای خود را به‌روزرسانی کنید.

فلش قرمز که به دکمه نمایش اشاره می کند

اسکرین شات توسط David Gewirtz/ZDNET
فلش قرمز که به Browse my computer for drivers اشاره دارد

اسکرین شات توسط David Gewirtz/ZDNET