چه مادربردی دارم؟ 3 راه سریع و آسان برای بررسی

همچنین: من با بچه هایم یک کامپیوتر بازی NZXT BLD Kit ساختم و این یک تجربه عالی بود


منبع: https://www.zdnet.com/article/what-motherboard-do-i-have-3-fast-and-easy-ways-to-check/#ftag=RSSbaffb68

من قصد دارم سه راه برای شناسایی مادربرد شما نشان دهم. و بهتر از همه، هیچ یک از این راه‌ها به شما نیازی به دانلود و نصب نمی‌کند، زیرا اگرچه برخی ابزارهای مفید برای شناسایی مادربرد وجود دارد، دانلود آنها به این معنی است که باید مجموعه وب‌سایت‌هایی را اجرا کنید که با تبلیغات فریبنده «دانلود اکنون» آغشته شده‌اند، و نتایج جستجویی که به برخی از وب‌سایت‌های مشخصاً مبهم اشاره می‌کنند.

هو برای شناسایی مادربرد خود را

مادربردها معمولاً سازنده و یا نام آنها را در جایی چاپ می کنند

اگر می‌خواهید برخی ارتقاهای رایانه شخصی را انجام دهید – شاید RAM بیشتری اضافه کنید یا یک CPU را تغییر دهید – ایده خوبی است که بدانید مادربرد در قلب سیستم شما چیست. دانستن این موضوع به این معنی است که می دانید برای انجام یک ارتقا به چه اجزایی نیاز دارید.

می دانید چه مادربردی دارید و به یک دفترچه راهنما نیاز دارید؟ نام را در یک موتور جستجو تایپ کنید و به وب سایت سازنده بروید — مطمئناً یک کتابچه راهنمای آن را پیدا خواهید کرد.

مثلاً این را بگیرید ASUS ProArt X670E-CREATOR WIFI، که نام آن در کنار سوکت CPU چاپ شده است.

برنامه اطلاعات سیستم در ویندوز

تایپ این جزئیات در یک موتور جستجو احتمالا مادربرد را در رایانه شخصی شما نشان می دهد و اطلاعات مورد نظر را در اختیار شما قرار می دهد.

چه رایانه شخصی خود را به صورت آماده خریداری کرده باشید، چه خودتان آن را ساخته باشید، رایانه شما احتمالاً اطلاعاتی در مورد مادربرد و سایر قطعات دارد. اگر خودتان آن را ساخته اید، یک دفترچه راهنما با مادربرد دریافت کرده اید (یا یک نسخه فیزیکی، یک نسخه الکترونیکی، یا اطلاعاتی درباره مکان پیدا کردن یک نسخه الکترونیکی).

اگر رایانه شخصی مرده است یا بوت نمی شود، و من می خواهم بدانم مادربرد چیست تا بتوانم قطعات جایگزین را سفارش دهم، این زمانی است که به بازرسی بصری مراجعه می کنم. مادربردها معمولاً سازنده و یا نام آن را در جایی چاپ می کنند.

اما چگونه می توانید بفهمید که مادربرد داخل کامپیوتر شما چیست؟ پس از همه، آن را در داخل کامپیوتر شما است.

در حالی که من معمولاً کتابچه‌های راهنما را مستقیماً در سطل بازیافت قرار می‌دهم، حتماً کتابچه راهنمای مادربرد را برای مراجعات بعدی نگه می‌دارم.

خب، خوشبختانه، چندین راه آسان برای شناسایی مادربرد وجود دارد.

این تمام چیزی است که وجود دارد!

مادربردها معمولاً سازنده و یا نام آنها را در جایی چاپ می کنند

ایسوس

دفترچه راهنمای مادربرد یک گنجینه واقعی از اطلاعات در مورد رایانه شخصی شما است. این یکی از آن دسته از راهنماهایی است که قطعا ارزش نگهداری دارد. علاوه بر اینکه فقط به شما بگوید چه مادربردی دارید، مواردی مانند رم و سی پی یو را که از چه چیزی پشتیبانی می کند، کدهای خطا یا بوق و نحوه به روز رسانی سیستم عامل را به شما می گوید.

تصویر نزدیک از CPU و مادربرد

گتی / نارومون بوونکیتوانچای
احتمالاً سریعترین و ساده ترین راه برای فهمیدن اینکه چه مادربردی دارید استفاده از ابزارهای تعبیه شده در ویندوز است. من متوجه شدم که این برای اکثر رایانه‌های شخصی کار می‌کند و نیازی به تلاش بیشتر نخواهید داشت.

برنامه اطلاعات سیستم باز می شود و هر آنچه را که باید در مورد رایانه شخصی خود بدانید را نمایش می دهد.

مطبوعات ویندوز + R برای باز کردن کادر محاوره‌ای Run، و وقتی باز شد، تایپ کنید msinfo32 و سپس ضربه بزنید وارد.

برنامه اطلاعات سیستم در ویندوز

آدریان کینگزلی هیوز/ZDNET

شما به طور خاص به دنبال سه خط هستید: