چرا هنوز نمی توانم ویندوز 11 22H2 را دریافت کنم؟

همچنین: ابرهای صنعتی مایکروسافت: بیش از یک دسته خدمات

مایکروسافت در مورد خود منتشر کرده است صفحه اطلاعات سلامت نسخه 22H2 ویندوز 11 تعداد انگشت شماری از مشکلات شناخته شده که ممکن است مانع از دریافت این به روز رسانی توسط کاربران شود.

من از مایکروسافت در مورد بلوک DeviceGuard پرسیدم و سخنگویی به او گفت که مایکروسافت از این مشکل آگاه است و برای رفع آن تلاش می کند. سخنگو چارچوب زمانی برای حل این مشکل ارائه نکرد.

پوستر ویندوز 11

گتی ایماژ
مایکروسافت تعدادی از مسدود کننده های احتمالی ویندوز 11 22H2 را فاش کرده است، اما مشتریان به تنهایی بیشتر کشف کرده اند.

همچنین: Windows 11 22H2: اینها ویژگی های امنیتی بزرگ جدید هستند

مایکروسافت بر اساس داده‌های تله‌متری خود، هنگام انتشار به‌روزرسانی‌های ویژگی‌های جدید، «نگه‌های حفاظتی» را روی پیکربندی‌های رایانه‌ای خاص قرار می‌دهد تا از مواجهه کاربران با مشکلات شناخته‌شده جلوگیری کند.

حفظ ایمنی تنها نگرانی برای کاربران ویندوز نیست که به یک به‌روزرسانی جدید می‌روند. در 3 اکتبر، مقامات مایکروسافت اذعان کردند که کاربران ویندوز 11 22H2 که سعی در کپی کردن فایل‌های بزرگ و چند گیگابایتی دارند، ممکن است از نظر عملکرد کاهش قابل توجهی داشته باشند. کاربران ممکن است در هنگام کپی کردن (خواندن) تا 40 درصد توان عملیاتی کمتری را در SMB مشاهده کنند. وجود دارد راه حلی برای مشکل اما هنوز اطلاعاتی در مورد اینکه چه زمانی ممکن است راه حل دائمی در دسترس باشد، وجود ندارد.




منبع: https://www.zdnet.com/article/why-cant-i-get-windows-11-22h2-yet/#ftag=RSSbaffb68

مایکروسافت راه حلی را در مورد مشکل چاپگر ارسال کرده است و می گوید در حال کار بر روی راه حلی است که این شرکت از طریق به روز رسانی در نسخه آتی ارائه خواهد کرد. مقامات توصیه می‌کنند که کاربرانی که تحت تأثیر چاپگر قرار گرفته‌اند، «تا زمانی که این مشکل حل نشده و محافظ حذف نشده است، سعی نکنید به‌طور دستی با استفاده از دکمه Update now یا ابزار ایجاد رسانه ارتقا دهید».

بلوک پست کرد که در حال کار برای ساخت یک پایگاه داده نگهدارنده انبوه سپاری برای کمک به متخصصان فناوری اطلاعات برای یافتن آسان‌تر و جستجوی محفظه‌هایی که در هنگام به‌روزرسانی‌های جدید ویندوز روی سیستم‌هایشان قرار می‌گیرد. پایگاه داده بر روی ماژول Gross FU.WhyAmIBlocked Powershell ساخته شده است. او گفت که در حال حاضر 100 شناسه و اطلاعات نگهبانی دارد.

چهار مورد از تاریخ 4 اکتبر فهرست شده اند:

  • برخی از چاپگرهای نصب شده ممکن است فقط تنظیمات پیش فرض را مجاز کنند
  • مشکلات سازگاری با درایورهای Intel Smart Sound Technology و ویندوز 11
  • کپی کردن فایل ها/میانبرها با استفاده از تنظیمات برگزیده خط مشی گروه ممکن است آنطور که انتظار می رود کار نکند
  • ممکن است KB5012170 نصب نشود و ممکن است یک خطای 0x800f0922 دریافت کنید (به روز رسانی امنیتی برای Secure Boot DBX ممکن است نصب نشود)

مایکروسافت جدیدترین مجموعه به‌روزرسانی ویژگی‌های خود، Windows 11 22H2 را در 20 سپتامبر، دو هفته پیش، در دسترس «جویندگان» قرار داد. با این حال، تعدادی از مشتریانی که فعالانه سعی در دانلود به‌روزرسانی داشته‌اند، هیچ لذتی پیدا نکرده‌اند.

آدام گراس، با ارزش ترین حرفه ای مایکروسافت (MVP) و مشاور که به دلیل انتشار اسکریپت FU.WhyAmIBlocked، همچنین اخیراً کشف کرده است که DeviceGuard و پردازنده‌های خاصی در ترکیب می‌توانند منجر به بلوک ویندوز 11 22H2 شوند. نگه‌داری گزارش می‌دهد که «داده‌های راه‌اندازی امن در دستگاه‌های IceLake (Client)، TigerLake، AlderLake منتقل نشده‌اند.

گری بلوک، مهندس محل کار با تخصص در مدیریت Endpoint، ConfigMgr و Intune، در وبلاگ خود درباره داده‌های راه‌اندازی امن مشکل انتقال داده نشده است. او گفت که متوجه شده است که کاربرانی که می خواهند ویندوز 11 22H2 را دریافت کنند، باید System Guard را غیرفعال کنند، هم آن را روی غیرفعال تنظیم کنند و هم مطمئن شوند که اجرا نمی شود. ”

این شرکت همچنین راه‌حلی برای مسئله تنظیمات برگزیده خط‌مشی گروه منتشر کرده است و متعهد شده است که در نسخه‌ای آتی به‌روزرسانی برای این موضوع ارائه کند. این شرکت در حال بررسی مشکل Secure Boot DBX است و به مشتریان توصیه می‌کند در صورت مواجه شدن با مشکل درایور Intel Smart Sound در مواردی که درایور به‌روزرسانی شده‌ای از سوی سازندگان رایانه شخصی وجود ندارد، اقدام به آپدیت دستی نکنند.