پیش‌نمایش Deepin 23 نشان می‌دهد که توزیع لینوکس چیزهای زیادی برای ارائه دارد

زنی با تقویم کاغذی و لپ تاپ روی مبل نشسته است

iStockphoto/Getty Images

شاید هرگز نام دیپین را نشنیده باشید. اگر چنین است، من به شما پاسخ کوتاه به سوال را می دهم. Deepin یک سیستم عامل دسکتاپ است که به ارائه یک سیستم عامل زیبا، کاربر پسند، ایمن و قابل اعتماد برای همه اختصاص دارد. دیپین که در چین توسعه یافته بود، دوره ای را پشت سر گذاشت که بخش زیادی از جامعه لینوکس نگران این بودند که سیستم عامل اطلاعات را از طریق فروشگاه برنامه دیپین ردیابی می کند.

با تمام آنچه گفته شد، Deepin یک توزیع زیبا و کاربرپسند است و نسخه 23 به نظر می رسد که پولیش قابل توجهی را به چیزی اضافه می کند که قبلاً بسیار براق بود.

روزی روزگاری، دیپین لینوکس به عنوان زیباترین توزیع لینوکس در بازار معرفی شد. و این بود. رابط کاربری خاصی داشت که دیگران نمی توانستند با آن مطابقت کنند. نکته خنده دار در مورد رقابت این است که نوآوری ایجاد می کند.

اخیراً، توسعه‌دهندگان نسخه پیش‌نمایش Deepin 23 را در دسترس قرار داده‌اند و موارد هیجان‌انگیز زیادی به توزیع اضافه شده است. بیایید نگاهی به این ویژگی ها و پیشرفت های جدید بیندازیم.

دیپین چیست؟

لینگ لانگ قالب بسته جدیدی است که توسط Deepin توسعه داده شده است که امیدوار است تعدادی از مشکلات سازگاری مدیران بسته های سنتی را حل کند و همچنین مشکلات امنیتی را کاهش دهد. برای انجام این کار، Linglong کنترل مجوزها را متمرکز می کند.

به عنوان مثال، با کلیک بر روی یک دکمه، می توانید بین یک نمای کلی برنامه بسیار شبیه Gnome و یک منوی دسکتاپ KDE Plasma جابجا شوید. در واقع، این نشانه کاملاً واضحی است که Deepin همه چیز در مورد کاربر است. و آخرین نسخه پیش‌نمایش توزیع دسکتاپ راه طولانی را برای ادامه رسیدن به آن نقطه آغاز می‌کند.

Deepin دسکتاپ چیز خودش است، اما شما به راحتی می‌توانید نکات KDE Plasma و Gnome را ببینید، بنابراین واضح است که طراحان و توسعه‌دهندگان نکاتی را از دو تا از بهترین دسک‌تاپ‌های منبع باز موجود در بازار گرفته‌اند و چیز خاصی ساخته‌اند.

این دو ویژگی به تنهایی بازی را تغییر می دهند و به اندازه کافی بزرگ هستند که به تنهایی به آن اشاره کنیم. چند تغییر دیگر وجود دارد که فهرست را ایجاد می کند، از جمله:

  • والپیپرهای جدید
  • مخازن جدید
  • هسته HWE 5.18
  • یک جریان توسعه مستقل جدید اضافه شده است
رابط کاربری Gnome مانند در سمت چپ است، در حالی که رابط کاربری شبیه به KDE Plasma در سمت راست قرار دارد.

داستان دو منوی دسکتاپ که از دید دیپین دیده می شود.

تصویر: جک والن

بیایید نگاهی به آنچه که با این توزیع در راه است بیاندازیم.

ممکن است در این نسخه تغییرات اساسی در رابط کاربری پیدا نکنید. اما به یاد داشته باشید، این یک پیش نمایش است، بنابراین هر اتفاقی ممکن است بین الان و نسخه نهایی رخ دهد. اگر می‌خواهید دیپین 23 را آزمایش کنید، به یاد داشته باشید که آن را روی دستگاه تولید نصب نکنید، زیرا این نسخه می‌تواند کمی ناپایدار باشد. اگر می‌خواهید پیش‌نمایش را انجام دهید، ISO را از قسمت دانلود کنید Deepin CD Image سایت و در آن داشته باشید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/deepin-23-preview-shows-the-linux-distribution-has-plenty-to-offer/#ftag=RSSbaffb68

Linglong همچنین برای هر توزیع لینوکس در دسترس است و همچنین وجود دارد فروشگاه وب لینگ لانگ با چند برنامه برای نصب به یاد داشته باشید، با این حال، این هنوز در مراحل اولیه توسعه است.

به روز رسانی اتمی

همچنین: بهترین توزیع های لینوکس برای مبتدیان

سایر ویژگی های جدید

همچنین: این دو دسکتاپ لینوکس ساده ترین گزینه ها برای کاربران جدید هستند

اکنون، وقتی دیپین لینوکس را نصب می‌کنم، آن احساسی را که در اولین تجربه آن داشتم، ندارم.

این ویژگی باید ابروهای هرکسی را که می‌داند به‌روزرسانی به‌راحتی می‌تواند کنار گذاشته شود را بالا ببرد. اساساً، به روز رسانی اتمی، سیستمی است که از یک به روز رسانی اشتباه محافظت می کند.

دومین توزیع دیگر لینوکس متوجه شد که چگونه دیپین بازار را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار داده است، آنها به این نتیجه رسیدند که زمان آن رسیده است که در مورد رقابت با بچه جدید در بلوک جدی شوند.

همچنین: نحوه انتخاب توزیع مناسب دسکتاپ لینوکس

لینگ لانگ

به‌روزرسانی‌های اتمی به‌روزرسانی‌ها را نصب می‌کند، اما اگر در طول به‌روزرسانی مشکلی پیش بیاید، می‌توان به راحتی سیستم را بدون هیچ تغییری برگرداند. این بدان معنی است که شما به طور موثر از هر فاجعه ای که معمولاً ممکن است با به روز رسانی ها مرتبط باشد، اجتناب کنید.

برای اضافه کردن به این نگرانی (خواه عمدی بوده باشد یا نه)، دیپین به طور کامل توسط فناوری ووهان دیپین، که یک شرکت دولتی است، خریداری شد. این بدان معناست که دولت چین کنترل بیشتری بر سیستم عامل دیپین دارد. با این حال، این بدان معنا نیست که باید نگرانی وجود داشته باشد. Deepin منبع باز است، بنابراین هر کسی می‌تواند کدی را که در آن قرار دارد بررسی کند GitHub.

آنچه Deepin Desktop ارائه می دهد در حال حاضر رایج تر از گذشته است. با این حال، این بدان معنا نیست که این یک سیستم عامل دسکتاپ بسیار صیقلی نیست. این است و قطعا به نظر می رسد بخشی است.