پلیس می‌گوید حلقه سرقت خودرو از نرم‌افزاری برای سرقت صدها وسیله نقلیه بدون کلید فیزیکی استفاده می‌کرد

در 10 اکتبر، 31 مظنون در فرانسه دستگیر شدند، از جمله مدیران شرکتی که گفته می شود این نرم افزار را ساخته است. مقامات 22 مکان را در فرانسه، اسپانیا و لتونی جستجو کردند. آنها همچنین 100 میلیون یورو، 12 حساب بانکی، املاک، سه خودروی لوکس و دامنه وب سایت را توقیف کردند.

هیچ یک از آژانس ها نام این دو خودروساز فرانسوی را اعلام نکرده اند. Eurojust قادر به ارائه اطلاعات بیشتر در مورد هک ها یا تولیدکنندگان خودروهای تحت تأثیر قرار نگرفت و ZDNet از یوروپل برای کسب اطلاعات بیشتر درخواست کرده است.

مرکز جرایم سایبری ژاندارمری فرانسه (C3N) این پرونده را در سپتامبر 2022 در Eurojust باز کرد در حالی که یوروپل می گوید از مارس 2022 از تحقیقات حمایت می کند.

مجریان قانون در فرانسه، لتونی و اسپانیا 31 مظنون را دستگیر کرده اند که گمان می رود بخشی از گروهی باشند که از نرم افزار برای سرقت وسایل نقلیه بدون استفاده از جا کلیدی فیزیکی استفاده می کردند.

به گفته آژانس همکاری عدالت کیفری اتحادیه اروپا (Eurojust)، مظنونان نرم افزاری ساخته یا استفاده می کردند که کلید احتراق مدل های خاصی را کپی می کرد و به عنوان ابزار تشخیص خودرو به صورت آنلاین تبلیغ می شد.

این هک با حملات رله‌ای جدیدتر که در آن سارقان سیگنال رادیویی را بین جاکلیدی و وسیله نقلیه می‌گیرند متفاوت است. مجری قانون انگلستان نسبت به افزایش سرقت خودروهای بدون کلید در سال گذشته هشدار داد. مقامات گفته اند برای جلوگیری از حملات رله، دارندگان خودروهای لوکس باید کلیدهای خود را در قوطی های فلزی یا کیسه های محافظ نگهداری کنند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/car-theft-ring-used-software-to-steal-hundreds-of-vehicles-without-the-physical-key-fob-say-police/#ftag=RSSbaffb68Eurojust گفت: “معاونین کلاهبرداری به منظور مقابله با اقدامات انجام شده توسط شرکت ها برای تقویت امنیت وسایل نقلیه خود، نرم افزار خود را به روز می کردند و تطبیق می دادند.” اشاره شد.

ماشین ها

تصویر: گتی ایماژ/یونگ گتی

جنایتکاران خودروهای بدون کلید دو خودروساز فرانسوی را مورد هدف قرار دادند. ابزاری تقلبی – که به عنوان راه حل عیب یابی خودرو به بازار عرضه می شد، برای جایگزینی نرم افزار اصلی وسایل نقلیه استفاده شد که اجازه می داد درها باز شوند و احتراق بدون کلید واقعی روشن شود. فوب” یوروپل گفت.