پلیس در حال ارسال پیام به 70000 نفری است که ممکن است قربانی کلاهبرداران تلفنی شده باشند


زنی نگران که به گوشی هوشمندش نگاه می کند

تصویر: گتی/انس اورن

پلیس برای بیش از 70000 نفر پیامک ارسال می کند تا به آنها هشدار دهد که قربانی کلاهبرداری های بانکی آنلاین شده اند و به آنها می گوید که چگونه باید اقدام کنند.

این پیام ها توسط پلیس متروپولیتن به عنوان بخشی از بزرگترین سرکوب ضد کلاهبرداری بریتانیا، پس از یک عملیات بین المللی برای بستن یک سرویس جنایی سایبری ارسال می شود. این عملیات توسط Met رهبری شد و سازمان‌های مجری قانون در اروپا، استرالیا، ایالات متحده، اوکراین و کانادا در آن شرکت داشتند و منجر به دستگیری 142 مجرم سایبری مظنون شد.

افراد دستگیر شده مظنون به دست داشتن در کلاهبرداری هستند که در آن به عنوان نمایندگان بانک ها – از جمله Barclays، Santander، HSBC، Lloyds، Halifax، First Direct، Natwest، Nationwide و TSB – و فریب قربانیان برای تحویل پول یا رمزهای عبور یکبار مصرف دست داشته اند. برای دسترسی به حساب های بانکی

کلاهبرداران از وب سایتی به نام iSpoof استفاده کردند که به آنها اجازه می داد شماره تلفن خود را پنهان کنند، بنابراین به نظر می رسید که آنها از یک منبع قابل اعتماد تماس می گیرند – چیزی که به عنوان حمله جعل شناخته می شود.

مجرمان سعی می کنند مردم را فریب دهند تا پول را تحویل دهند یا اطلاعات حساسی مانند کدهای یکبار عبور به حساب های بانکی را ارائه دهند. در 12 ماه تا آگوست 2022 حدود 10 میلیون تماس کلاهبرداری در سراسر جهان از طریق iSpoof انجام شده است که حدود 3.5 میلیون از آن ها در بریتانیا انجام شده است. از این تعداد، 350000 تماس بیش از یک دقیقه طول کشید و با 200000 نفر برقرار شد. 70000 نفری که با آنها تماس گرفته می‌شود به تماس‌هایی که توسط افراد شناخته شده به پلیس ارسال می‌شود، مرتبط هستند. به گزارش بی بی سی.

همچنین: چگونه اطلاعات بانکی و امور مالی خود را به صورت آنلاین امن تر نگه دارید

مطابق با اقدام کلاهبرداری، حملات منجر به از دست دادن هر قربانی به طور متوسط ​​10000 پوند و بر اساس یوروپل، زیان در سراسر جهان بالغ بر 100 میلیون پوند (115 میلیون یورو) است.

بیشتر دستگیری‌های مربوط به کلاهبرداری در بریتانیا انجام شده است و بیش از 100 مظنون با کلاهبرداری تغییر کرده‌اند.

این دستگیری ها پس از عملیاتی انجام شد که توسط واحد جرایم سایبری Met’s رهبری می شد، که در ژوئن 2021 آغاز شد و شاهد نفوذ بازرسان به سایت و جمع آوری اطلاعات در مورد کاربران مجرم سایبری آن بود. وب سایت در حال حاضر بسته شده و توقیف شده است.

کارآگاه هلن رنس، سرپرست جرایم سایبری پلیس متروپولیتن، گفت: «با حذف iSpoof از تخلفات بیشتر جلوگیری کردیم و کلاهبردارانی را که قربانیان آینده را هدف قرار می‌دهند، متوقف کردیم.

او افزود: “پیام ما به مجرمانی که از این وب سایت استفاده کرده اند این است که ما اطلاعات شما را داریم و سخت تلاش می کنیم تا شما را بیابیم، صرف نظر از اینکه کجا هستید.”

همچنین: اطلاعات کارت اعتباری دزدیده شده من در فاصله 4500 مایلی استفاده شد. سعی کردم بفهمم چطور شد

این نیرو برای ده‌ها هزار قربانی که شناسایی کرده‌اند پیام‌های متنی ارسال می‌کند تا به آنها بگوید قربانی کلاهبرداران شده‌اند و آن را به Action Fraud گزارش دهند. همچنین توصیه می شود هرکسی که فکر می کند قربانی کلاهبرداری شده است با بانک خود تماس بگیرد و با پلیس تماس بگیرد.

به کمک یوروپل برای هماهنگی عملیات و اطلاعات مربوط به مهاجمان با بازرسان در سراسر جهان به اشتراک گذاشته شده است.

کاترین دی بول، مدیر اجرایی یوروپل گفت: «دستگیری‌های امروز پیامی به مجرمان سایبری می‌دهد که دیگر نمی‌توانند پشت ناشناس بودن بین‌المللی پنهان شوند.

او افزود: «به همراه شرکای بین‌المللی‌مان، به تلاش بی‌وقفه برای محاکمه جنایتکاران ادامه خواهیم داد.»

اطلاعات بیشتر در مورد امنیت سایبری


منبع: https://www.zdnet.com/article/police-are-sending-messages-to-70000-people-who-may-have-fallen-victim-to-phone-scammers/#ftag=RSSbaffb68