وضعیت تحقیقات بازاریابی: هوش در زمان واقعی و شخصی سازی بیش از حد یک مزیت رقابتی است

تحقیق وضعیت بازاریابی 2022 یک گزارش جامع با داده های جمعیت شناختی و خاص صنعت بر اساس ورودی 6000 رهبر بازاریابی در سراسر جهان است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/marketing-research-real-time-intelligence-and-hyper-personalization-are-a-competitive-advantage/#ftag=RSSbaffb68

3. تجزیه و تحلیل داده ها

مرد با استفاده از تبلت با نمادهای مختلف

این گزارش نشان می‌دهد که بازاریابان همچنان خوش‌بین‌تر از همیشه هستند، به طوری که ۸۷ درصد از بازاریابان می‌گویند که کارشان در حال حاضر ارزش بیشتری نسبت به سال قبل دارد – یک جهش ۱۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱.

درصد برای تاکتیک های مختلف برای بازتعریف تعامل مشتری

وضعیت بازاریابی ویرایش هشتم/تحقیق نیروی فروش

9. ارزش ها ارزش ایجاد می کنند. و بازاریابان با ارزش ها پیشرو هستند. 66 درصد از مشتریان خرید از شرکتی را که ارزش های آن با ارزش های آنها همخوانی نداشت، متوقف کرده اند. با توجه به اینکه 88 درصد از مشتریان می‌گویند انتظار دارند که برندها ارزش‌های واضح و قوی را نشان دهند، بازاریابان یک فرصت منحصر به فرد برای رهبری با پیامی مبتنی بر ارزش را تشخیص می‌دهند. در واقع، 93 درصد از بازاریابان با عملکرد بالا می‌گویند که پیام‌های خارجی آن‌ها ارزش‌های شرکتی آنها را منعکس می‌کند در مقایسه با 70 درصد از رقبای ضعیف آنها.

وضعیت بازاریابی 2022 — خلاصه اجرایی.

وضعیت بازاریابی ویرایش هشتم/تحقیق نیروی فروش

5. زمانی که بازاریابان به دنبال هوش واقعی هستند، KPI ها تغییر می کنند: در هر مرحله از قیف، بازاریابان سالانه معیارهای بیشتری را نسبت به قبل دنبال می‌کنند. سرعت به بینش همچنان یک مزیت رقابتی است. و 72 درصد از بازاریابان با عملکرد بالا می توانند عملکرد بازاریابی را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل کنند.

تعداد منابع داده های بازاریابی به سرعت در حال افزایش است.

وضعیت بازاریابی ویرایش هشتم/تحقیق نیروی فروش

خلاصه اجرایی شماره 1 تا 7 از State of Marketing Research

7. بازاریابی بدون معیارها مانند رانندگی با چشمان بسته است. به منظور درک اینکه آیا تلاش‌های آن‌ها در حال حرکت است، بازاریابان روی قابلیت‌های تحلیلی سرمایه‌گذاری می‌کنند تا دید دقیقی از تأثیر پیام‌ها، کمپین‌ها و هزینه‌های بازاریابی خود داشته باشند. بازاریابان همچنین بر شخصی‌سازی و نقاط تماس کلیدی تجربه مشتری تمرکز می‌کنند و تیم‌های بیشتری نسبت به قبل تحلیل‌های وب و موبایل، تعامل محتوا و ارزش طول عمر مشتری (CLV) را ردیابی می‌کنند. اما بازاریابان از اندازه گیری بازگشت سرمایه بازاریابی و انتساب به عنوان چالش شماره 2 خود یاد می کنند، به این معنی که هنوز برای ساده سازی فرآیند گزارش دهی باید کار انجام شود.

همچنین: وقت آن رسیده است که تیم های فناوری صدای خود را در تجربه مشتری بیابند

آمار فناوری همکاری برای بازاریابان

وضعیت بازاریابی ویرایش هشتم/تحقیق نیروی فروش

1. بازاریابان در میان باد مخالف خوش بین هستند: اگرچه بی ثباتی های اقتصاد کلان تیم هایی را مجبور می کند که بودجه آنها را بررسی کنند و پشته فناوری خود را تنظیم کنند، بازاریابان در مواجهه با تغییرات خوش بین هستند. 87 درصد از بازاریابان می گویند که کار آنها در حال حاضر ارزش بیشتری نسبت به یک سال قبل دارد. محیط اقتصاد کلان فعلی تیم ها را در حال بررسی بودجه و تنظیم دقیق پشته های فناوری قرار می دهد، با این حال بازاریابان خوش بین هستند.

  • از هر 3 بازاریاب 1 نفر می گوید محدودیت های بودجه ای یک چالش است.
  • با این حال، 87٪ از بازاریابان می گویند که کار آنها در حال حاضر ارزش بیشتری نسبت به یک سال قبل دارد.

همچنین: یک تجربه بد تمام چیزی است که برای از دست دادن مشتری لازم است

10. ایجاد یک سازمان بازاریابی برای آینده به معنای سرمایه گذاری در آموزش و ارتقاء مهارت است. مهمترین مهارت های بازاریابی در دو سال آینده عبارتند از:

8. تیم های توزیع شده برای رسیدن به نتایج به ابزارهای همکاری بهتری نیاز دارند. در حالی که ابزارهای جدید همکاری و فناوری های کار از راه دور چابکی دیجیتال را فراهم کرده اند، همکاری مجازی خالی از مشکل نیست. 69 درصد از بازاریابان می گویند که در حال حاضر همکاری دشوارتر از قبل از همه گیری است.

آمار رویکرد مبتنی بر ارزش برای بازاریابان

وضعیت بازاریابی ویرایش هشتم/تحقیق نیروی فروش

3. CMOها ترجیحات و انتظارات مشتری را به عنوان تأثیر شماره 1 در استراتژی دیجیتال ذکر می کنند. جایی که مشتریان هدایت می‌شوند، بازاریابان دنبال می‌شوند و بازاریابان به طور فزاینده‌ای در حال آزمایش کانال‌های دیجیتال جدید برای دسترسی به آنها هستند. ویدئو همچنان به عنوان یک کانال و یک تاکتیک، نقش مهمی را ایفا می کند، با ویدئوهای از پیش تولید شده و ویدئوهای پخش زنده که هر دو به بالای آمیخته بازاریابی صعود می کنند.

5. برای بازاریابان، شخصی‌سازی فقط پیام‌رسانی هدفمند نیست، بلکه درک فراشخصی است. بر اساس تحقیقات اخیر، 73 درصد از مشتریان انتظار دارند که شرکت ها نیازها و انتظارات منحصر به فرد خود را درک کنند. در پاسخ، 83 درصد از بازاریابان از بینش های پویا مشتری برای تطبیق استراتژی های خود و بهینه سازی تأثیر هر تعامل استفاده می کنند. بازاریابان می دانند که تعامل متحول کننده و مشتری محور به داده ها متکی است – و بسیاری از آنها. برندها همچنان به پیش بینی افزایش تعداد منابع داده مورد استفاده در هر سال ادامه می دهند و به طور متوسط ​​18 منبع داده را در سال 2023 پیش بینی می کنند. Salesforce با همکاری دانه برف برای ایمن کردن اشتراک‌گذاری بی‌درنگ و باز داده‌ها بین Salesforce و Snowflake، به پلتفرم CRM ما اجازه می‌دهد مستقیماً به داده‌های ذخیره‌شده در Snowflake دسترسی داشته باشد، و بالعکس، امکان مشاهده بی‌درنگ مشتری 360 در دو پلتفرم را بدون جابجایی یا تکرار داده‌ها فراهم می‌کند.

آمار معیارهای ردیابی شده توسط سازمان های بازاریابی

وضعیت بازاریابی ویرایش هشتم/تحقیق نیروی فروش

در اینجا مهمترین یافته های این گزارش آمده است:

آمارها درباره خوش بین بودن بازاریابان در میان تغییرات.

وضعیت بازاریابی ویرایش هشتم/تحقیق نیروی فروش

5. ارتباطات

همچنین: بهترین برنامه های همکاری: ابزارهای برتر تیم

2. بهبود استفاده از ابزارها و فناوری ها اولویت شماره 1 برای نشانگرها است. CRM ابزاری پیشرو برای بازاریابان با عملکرد بالا است. در حالی که سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) بسیار محبوب هستند، بازاریابان از ترکیبی از ابزارها برای ایجاد روابط در سراسر چرخه زندگی مشتری استفاده می کنند. 89 درصد از بازاریابان B2B و B2B2C از پلتفرم های بازاریابی مبتنی بر حساب استفاده می کنند و به تیم ها کمک می کنند تا کمپین های هدفمند را با همتایان فروش و خدمات خود هماهنگ کنند.

2. استراتژی کمپین

6. بازاریابان از هوش مصنوعی برای افزایش تلاش خود استفاده می کنند. 68 درصد از بازاریابان می گویند که یک استراتژی هوش مصنوعی کاملاً تعریف شده دارند، از 60 درصد در سال 2021 و 57 درصد در سال 2020. سازمان های بازاریابی به خوبی از مزایای آن آگاه هستند و به سرمایه گذاری در برنامه های کاربردی هوش مصنوعی که سفر مشتری را افزایش می دهند – مانند حل و فصل مشتری ادامه می دهند. هویت و رانندگی بهترین پیشنهادات در زمان واقعی. در حالی که مشتریان اکنون بیش از هر زمان دیگری آنلاین هستند، 43 درصد همچنان می گویند که کانال های غیر دیجیتال را ترجیح می دهند. این یک مورد برجسته استفاده از هوش مصنوعی را برای بازاریابان توضیح می دهد: ایجاد پل ارتباطی با تجربیات آنلاین و آفلاین.

4. کانال های جدید و تاکتیک های نوآورانه تعامل با مشتری را دوباره تعریف می کنند: بازاریابان و برندها روی ترکیبی از کانال‌ها و فناوری‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند تا به مخاطبان در مکان‌های جدید دست یابند و روابط پایدار ایجاد کنند. 83 درصد از بازاریابان می گویند که سازمان های بازاریابی آنها مشتریان را در زمان واقعی در یک یا چند کانال بازاریابی جذب می کنند.

  • 71 درصد از بازاریابان می گویند برآورده کردن انتظارات مشتری نسبت به یک سال قبل دشوارتر است.
  • 83 درصد از بازاریابان می گویند که سازمان های آنها مشتریان را در زمان واقعی در یک یا چند کانال بازاریابی جذب می کنند.

4. خلاقیت

فهرست اولویت‌ها و چالش‌های بازاریابان.

وضعیت بازاریابی ویرایش هشتم/تحقیق نیروی فروش

1. بازاریابی محتوا

3. تیم های توزیع شده با فناوری همکاری متحد می شوند: رهبران با درک اینکه کار از راه دور و توزیع شده باقی می ماند، در حال سرمایه گذاری در ابزارهای همکاری جدید هستند. بازاریابان به طور متوسط ​​چهار فناوری همکاری را اتخاذ کرده اند و 70 درصد انتظار دارند این سرمایه گذاری ها دائمی باشد. بازاریابان به طور متوسط ​​از چهار فناوری همکاری استفاده کرده اند، با این حال 69٪ می گویند که در حال حاضر همکاری دشوارتر از قبل از همه گیری است.

بازاریابان امروزی ابزارها، فناوری و داده های بیشتری نسبت به قبل دارند و استراتژی های پیچیده ای برای ایجاد روابط پایدار با مشتری در اختیار دارند.

6. بازاریابان با ارزش ها رهبری می کنند: مشتریان امروزی می‌خواهند ارزش‌هایشان در برندهایی که از آنها خرید می‌کنند منعکس شود و بازاریابان به آن پاسخ می‌دهند. 85 درصد از بازاریابان می گویند که پیام های خارجی آنها منعکس کننده ارزش های شرکت است. در حال حاضر، 93 درصد از بازاریابان با عملکرد بالا می‌گویند که پیام‌های خارجی آن‌ها منعکس‌کننده ارزش‌های شرکتی آن‌ها است، در حالی که 70 درصد از رقبای ضعیف‌شان را نشان می‌دهند.

بر اساس نظرسنجی اطلاعات مشتریان متقابل عملکردی گارتنر در سال 2021، تنها 14 درصد از سازمان ها به دید 360 درجه از مشتری خود دست می یابند. در میان افرادی که به آن دست یافته اند، 44 درصد از پاسخ دهندگان می گویند که نمای 360 درجه آنها در یک پلت فرم داده مشتری قرار دارد. با وجود اینکه ضرب‌الاجل‌های حذف تدریجی کوکی‌های شخص ثالث دوباره به تعویق افتاده است، بازاریابان به سمت داده‌های شخص اول و صفر می‌روند. با این حال، 75 درصد از بازاریابان می گویند که حداقل تا حدی به داده های شخص ثالث متکی هستند. در حالی که همه داده‌های شخص ثالث به کوکی‌ها مرتبط نیستند، بازاریابان باید این استراتژی را با تغییرات احتمالی در مقررات حفظ حریم خصوصی هماهنگ کنند.

این با توجه به وضعیت بازاریابی گزارش 2022، الف نیروی فروش نظرسنجی تحقیقاتی از 6000 رهبر بازاریابی در سراسر جهان.

در اینجا 10 نکته کلیدی من از تحقیقات وضعیت بازاریابی 2022 آمده است:

  1. تقریباً از هر 10 بازاریاب 9 نفر در میان تغییرات خوشبین هستند. با تغییر ترجیحات مصرف کننده، تغییر رفتارهای خرید و افزایش انتظارات مشتری، بازاریابان همچنان بر آینده متمرکز هستند و از “آزمایش استراتژی های بازاریابی جدید” به عنوان اولویت شماره 2 خود یاد می کنند. این انگیزه برای نوآوری از بالا سرچشمه می گیرد: 91٪ از CMO ها می گویند که باید به طور مداوم نوآوری کنند تا رقابتی باقی بمانند. سازمان‌های بازاریابی نیز برای جذب و حفظ کارمندان در میان بازار کار رقابتی، روی افراد خود سرمایه‌گذاری می‌کنند. 71 درصد از بازاریابان می گویند که حفظ کارمندان نسبت به سال گذشته سخت تر است. بازاریابان همچنین مکان و نحوه کار خود را تغییر داده اند و تغییرات زیادی در اینجا باقی مانده است. دیگر محدود به جغرافیا یا منطقه زمانی نیست، بسیاری از بازاریابان با باز کردن بخش‌های مشتریان جدید، سرمایه‌گذاری در تجربیات دیجیتال و میزبانی رویدادهای مجازی و ترکیبی به موفقیت دست می‌یابند. تغییر به سمت تیم های بازاریابی توزیع شده با هجوم سرمایه گذاری در فناوری همکاری همزمان شده است، به طوری که 70 درصد از این سرمایه گذاری ها دائمی تلقی می شوند.
آمار منبع داده بازاریابان

وضعیت تحقیقات بازاریابی 2022 و فراتر از آن — سریع تر، شخصی تر، بسیار هوشمندانه و یکپارچه تر در سراسر تجارت.

iStockphoto/Getty Images

آمار تغییرات حریم خصوصی در بین بازاریابان

وضعیت بازاریابی ویرایش هشتم/تحقیق نیروی فروش

4. در پیگیری تعامل چند کاناله، بازاریابان از پیام‌های فشاری و تلفن همراه بیشتر در کنار کمپین‌های ایمیلی استفاده می‌کنند. بر اساس داده‌های محصول Salesforce Marketing Cloud بر اساس تریلیون‌ها پیام ارسالی، استفاده از ایمیل سال به سال افزایش یافته است و 80 درصد از کل پیام‌های خروجی را تشکیل می‌دهد. تعداد ایمیل های خروجی در سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است. وقتی صحبت از حجم عظیم ارسال می شود، ایمیل همچنان یک کانال دیجیتال موثر باقی می ماند. در واقع، مشتریان می‌گویند که ایمیل یکی از کانال‌های ترجیحی آنها برای تعامل با برندها است و بعد از تلفن، در رتبه دوم قرار دارد. تغییر در انتظارات مشتریان همچنان بازاریابان را در این زمینه نگه می دارد. 71 درصد از بازاریابان می گویند که برآورده کردن انتظارات مشتری نسبت به سال گذشته دشوارتر است.

2. بازاریابان در یک چشم انداز پیچیده نظارتی حرکت می کنند: بازاریابان در حال تطبیق با تغییرات در حریم خصوصی هستند
مقررات و فراخوان برای شفافیت داده ها.

  • اگرچه 75 درصد از بازاریابان هنوز روی داده های شخص ثالث سرمایه گذاری می کنند، 68 درصد می گویند که یک استراتژی کاملاً تعریف شده برای جابجایی از داده های شخص ثالث دارند.
  • بازاریابان انتظار دارند تعداد منابع داده ای را که باید تطبیق دهند تقریباً دو برابر کنند: از 10 منبع در سال 2021 و 15 منبع در سال 2022 به 18 مورد در سال 2023 انتظار می رود.

همچنین: تحول دیجیتال: 5 مهارت اصلی که برای موفقیت به آنها نیاز دارید