واقعیت مجازی اپل: انبوهی از درخواست‌های ثبت اختراع، تمرکز بر «رفتار» کاربر

این یک نوع ادعای گسترده تر به نظر می رسد، شامل مواردی که فقط داده های سه بعدی نیستند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/apples-vr-flurry-of-patent-applications-adds-user-behavior/#ftag=RSSbaffb68

برنامه جدید به طور برجسته به رفتار اشاره می کند، همانطور که در رفتار کاربر، 24 بار در مقابل فقط 3 بار در نسخه قبلی استفاده می کند.

در حالی که اشاره به تشخیص رفتار کاربر از طریق حسگرها در پتنت منتشر شده ذکر شده است، برنامه ثبت اختراع اکنون ادعاهای خود را در مورد کل سیستم به روز می کند تا صریحاً ادعای یکپارچه سازی فیلتر و آگاهی از رفتار کاربر را داشته باشد.

8. یک سیستم، شامل: یک یا چند پردازنده. و یک یا چند خاطره؛ که در آن یک یا چند حافظه دستورالعمل‌های برنامه را ذخیره می‌کنند که وقتی روی یک یا چند پردازنده اجرا می‌شوند، روشی را انجام می‌دهند که شامل: فیلتر کردن یک یا چند فریم ویدئو با استفاده از اولین مجموعه مقادیر پارامترهای یک فیلتر پایین‌گذر چند لایه، که در آن فیلتر پایین گذر چند لایه شامل یک لایه اول و یک لایه دوم با وضوح فیلتر مربوطه است، فیلتر شامل موارد زیر است: برای هر یک از یک یا چند فریم ویدیو، لایه اول را به زیر مجموعه پیکسل اول فریم ویدیو اعمال کنید. و اعمال لایه دوم به زیر مجموعه پیکسل دوم فریم ویدیو. تعیین یک یا چند ویژگی محتوای یک یا چند فریم ویدئو؛ و تغییر حداقل تا حدی بر اساس یک یا چند ویژگی، مقدار حداقل یک پارامتر از فیلتر پایین گذر چند لایه.

دوم، ادعای جایگزینی شماره 28 درخواست ثبت اختراع ادامه جدید:

دو نسخه زبان را مقایسه کنید، ابتدا ادعای شماره هشت برنامه منتشر شده:

رفتار در این مورد به «مجموعه داده‌های رفتاری» اشاره دارد، مجموعه‌ای از داده‌های جمع‌آوری‌شده از حسگرها، درباره ژست‌هایی که ممکن است فردی که هدست به سر دارد انجام دهد، از جمله ژست دست یا ژست صورت یا حرکت سر. ایده این است که آن رفتارهای کاربر بر نحوه جابجایی فیلتر بین نمایشگرهای مختلف محیط تأثیر بگذارد.

28. یک سیستم، شامل: یک یا چند پردازنده. و یک یا چند خاطره؛ که در آن یک یا چند حافظه دستورالعمل‌های برنامه را ذخیره می‌کنند که وقتی روی یک یا چند پردازنده اجرا می‌شوند، روشی را انجام می‌دهند که شامل موارد زیر است: به دست آوردن، در اولین دستگاه با استفاده از اولین مجموعه از حسگرها، مجموعه داده‌های محیطی که شامل اولین فریم ویدیویی مربوط به صحنه قابل مشاهده برای یک فرد؛ به دست آوردن، در دستگاه اول با استفاده از مجموعه دوم حسگرها، یک مجموعه داده رفتاری شامل بازنمایی یک یا چند رفتار از فرد. فیلتر کردن حداقل بخشی از مجموعه داده های محیط با استفاده از یک فیلتر چند لایه در دستگاه اول، که در آن فیلتر شامل (الف) اعمال اولین لایه از فیلتر چند لایه به اولین زیر مجموعه از اولین فریم ویدیویی و (ب) ) اعمال لایه دوم از فیلتر چند لایه به زیر مجموعه دوم فریم ویدیوی اول، که در آن وضوح فیلتر لایه اول با وضوح فیلتر لایه دوم متفاوت است. و در دستگاه اول، محتوایی برای نمایش به فرد به دست می‌آید، که در آن حداقل بخشی از محتوا در دستگاه دوم حداقل تا حدی بر اساس (الف) نتیجه فیلتر و (ب) رفتار تولید می‌شود. مجموعه داده

همانند درخواست، 2022/0222790، ادعاهای اصلی در اختراع 11,321,923 همگی لغو شده و با ادعاهای جدید جایگزین شده‌اند. در میان انواع ظریف، در حالی که زبان اصلی در پتنت منتشر شده می‌گوید دستگاه ورودی‌های «داده‌های مدل سه‌بعدی (3D) محیط واقعی و داده‌های حسگر خودرو را دریافت می‌کند، نسخه جدید می‌گوید ورودی‌ها «شامل نشانه های بصری یک محیط خارج از وسیله نقلیه، و در آن محیط شامل وسایل نقلیه دیگر است.”

ادعاهای تجدیدنظر شده اپل در مورد فناوری هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بر مجموعه داده‌ای از رفتار کاربر از جمله حرکات دست، سر و صورت تأکید دارد.

سیب

همچنین: یک چیزی که اپل مطمئناً در WWDC اعلام خواهد کرد (و چهار مورد دیگر تقریباً به طور قطع)

از دو درخواست ثبت اختراع دیگر، برنامه 20220236799 اشاره به یک سیستم ردیابی نگاه با استفاده از نور مادون قرمز است که به کره چشم اشاره می‌کند تا ببیند کاربر به کجا نگاه خود را هدایت می‌کند. ادامه آن است ثبت اختراع منتشر شده به شماره 11360557، در ژوئن منتشر شد. این برنامه زبان را در مورد جزئیات نحوه ترکیب توری پراش، که نور مادون قرمز را فیلتر می کند، با لنزها، چشمی ها و آشکارسازهای مادون قرمز به روز می کند.

در پتنت منتشر شده، تمرکز روی آن دو لایه ویدیو بود. در برنامه جدید، همه 20 ادعای اصلی آن پتنت منتشر شده با 40 ادعای کاملاً جدید جایگزین می شود. بسیاری از زبان یکسان است، با این حال، یک تمایز برجسته است: جهان “رفتار”.

اپل در ماه ژوئیه مشغول ثبت اختراعات مربوط به فناوری واقعیت مجازی بوده است، سه برنامه کاربردی واضح در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده نمایش داده شده اند، و این سه برنامه بارزترین آنها هستند.

به عنوان مثال، درخواست ثبت اختراع ایالات متحده 2022/0222790 AI، منتشر شده در 14 جولای، ادامه شماره ثبت اختراع است 11,295,425 B2، در ماه آوریل اهدا شد. در هر دو مورد، چیزی که ثبت اختراع می شود فیلتری است که دو رندر متفاوت از یک ویدیو را روی صفحه ترکیب می کند تا از طریق یک VR یا یک هدست واقعیت ترکیبی قابل مشاهده باشد. نکته این است که به فوواسیون دست یابیم، تغییر رزولوشن بستگی به این دارد که نگاه شخص به کجا معطوف شود تا صحنه ای واقعی تر شود.

سومین درخواست ثبت اختراع، 20220222904، توضیح می دهد که وقتی مسافر در یک وسیله نقلیه در حال حرکت در حال حرکت است با یک نمای شبیه سازی شده از جهان، با هدف تغییر آن نمای شبیه سازی شده به منظور جلوگیری از بیماری حرکتی که ممکن است در زمانی که فرد به بیرون نگاه نمی کند اتفاق بیفتد، می پردازد. پنجره یک ماشین این ادامه ثبت اختراع منتشر شده 11,321,923، در ماه می منتشر شد.

ممکن است این ادغام گسترده تر اصطلاحات به این معنی باشد که اپل در حال نزدیک شدن به نوعی درک جنبه های بسیاری است که یک هدست باید داشته باشد.

مانند ZDNetدیوید گیورتز که ماه گذشته مربوط به آن بود، مدت‌ها است که گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه اپل قصد دارد نوعی هدست‌ها یا عینک‌های عینک واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده یا واقعیت ترکیبی را ارائه دهد که شایعه شده است اپل گلس هستند، داغ شده است.

از این نظر، ادامه ثبت اختراع می تواند نشان دهنده پیشرفت مهمی نسبت به آنچه قبلاً ادعا شده بود باشد.

تفاوت ها می توانند ظریف اما جالب باشند.

هر سه پتنت «ادامه» درخواست‌های قبلی هستند که در سال‌های اخیر ارسال شده‌اند و متعاقباً توسط USPTO به آنها اختراع داده شده است. یک ادامه است یک اصطلاح فنی، معمولاً تغییری را در آنچه ادعا می شود از آنچه قبلاً ادعا شده بود مشخص می کند.

apple-gaze-direction-patent-app-drawing

سه درخواست ثبت اختراع، به ترتیب، راه هایی را برای تشخیص اینکه یک فرد هنگام پوشیدن هدست با استفاده از نور مادون قرمز به چه سمتی نگاه می کند، شرح می دهد. تنظیم وضوح تصویری که شخص می بیند برای تقلید از “foveation” چشم؛ و سیستمی برای جبران بیماری حرکت زمانی که شخصی سوار ماشین است و به صفحه VR نگاه می کند.