هوش مصنوعی: 5 اپلیکیشن خلاقانه که می توانند همه چیز را تغییر دهند


4 راه-برای-شروع-استفاده-از-هوش مصنوعی-هوش-در-کسب و کار شما

شاتر استاک

هوش مصنوعی در حال تغییر نحوه عملکرد مشاغل در بسیاری از صنایع مختلف است. با اتخاذ هوش مصنوعی، کسب‌وکارها می‌توانند فعالیت‌ها را خودکار کنند و نتایج کارآمدتر و مؤثرتری تولید کنند. این گزارش روندهای فناوری مک کینزی چشم انداز 2022 نگاهی عمیق به هوش مصنوعی و کاربردهای متعدد آن انداخت – که بسیار فراتر از صنعت فناوری است. در اینجا نگاهی به چند بخش عمده می اندازیم که در آنها هوش مصنوعی تأثیرات مهمی خواهد داشت.

1. کشاورزی

هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که بخش کشاورزی را با فعال کردن کشاورزی دقیق و خودکار کردن برخی عملکردها بهینه کند. کشاورزی دقیق به تطبیق نهاده های محصول بر اساس نیازهای دقیق مزرعه اشاره دارد. هوش مصنوعی و ML با جمع‌آوری داده‌ها و شناسایی الگوهایی که به کشاورزان کمک می‌کند تا به بهترین نحو درک کنند که چه چیزی و چقدر باید اجرا شود، این امکان را فراهم می‌کنند. به استفاده از داده‌ها برای یافتن الگوهایی فکر کنید که دقت را امکان‌پذیر می‌کنند. به عنوان مثال، ارائه مقدار مناسب کود در مکان مناسب در مزرعه در زمان مناسب، که پس از آن هم هزینه را برای کشاورز بهینه می‌کند و هم عملکرد را برای کشاورز بهینه می‌کند. راجر رابرتز، شریک متخصص مک کینزی، به ZDNet می گوید.

ببینید: ربات های خودران کلید آینده مواد غذایی ما هستند

برخی از تجهیزاتی که معمولاً توسط کشاورزان استفاده می شود، می توانند خودکار شوند. برای مثال، مزارع می توانند از تراکتورهای بدون راننده استفاده کنند. خودکار کردن برخی وظایف به کشاورزان این توانایی را می دهد که توجه خود را به کارهای مهم تر هدایت کنند، در حالی که کار هنوز به طور موثر انجام می شود. هوش مصنوعی جایگزینی برای کشاورزان نیست، بلکه یک ابزار حمایتی است.

رابرتز می‌گوید: “گاهی اوقات هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین وظایف شود، اما نه شغل‌ها. و گاهی اوقات این وظیفه بخشی از کار بود که سخت‌تر بود.” این می‌تواند باعث کاهش بار افراد در شغل‌های خاص شود تا به آن‌ها اجازه دهیم روی بخشی از شغل که بیشترین اهمیت را دارد تمرکز کنند.»

2. آموزش و پرورش

بخش آموزش در سال‌های اخیر به شدت متحول شده است، زیرا همه‌گیری و تغییر به سمت یادگیری از راه دور دانش‌آموزان و مربیان را مجبور به پذیرش فناوری‌های جدید کرد. با این حال، فضایی برای هوش مصنوعی وجود دارد تا به بهبود نحوه یادگیری دانش‌آموزان و آموزش‌هایی که دریافت می‌کنند کمک کند. برنامه های درسی مدرسه عموماً بسیار سفت و سخت هستند و نیازهای یادگیری فردی دانش آموزان را در نظر نمی گیرند. از طریق پیاده‌سازی هوش مصنوعی، دانش‌آموزان می‌توانند بر اساس نیازهای یادگیری و پیشرفت خود دانش‌آموزان، برنامه‌های یادگیری فردی بیشتری داشته باشند.

هنگامی که شروع به بررسی مکان دانش‌آموزان فردی می‌کنید، همان‌طور که می‌توانید با پزشکی شخصی‌شده با نگاه کردن به تاریخچه سلامتی خود، در مقایسه با نگاه کردن به جمعیتی از افراد، واقعاً می‌توانید سرعت و مسیری متناسب‌تر را ایجاد کنید. رابرتز می‌گوید: یادگیری موضوعات مختلف برای آن دانش‌آموز.

3. مراقبت های بهداشتی

سیستم های مراقبت های بهداشتی می توانند از تشخیص آسیب شناسی خودکار و استفاده از داده ها برای اطلاع رسانی به تشخیص ها بهره مند شوند. بعید است که بیماران هرگز بخواهند توجه و تخصص پزشکان خود را با فرآیندهای خودکار جایگزین کنند، اما هوش مصنوعی در بخش بهداشت نمونه ای از این است که چگونه فناوری جدید می تواند به جای جایگزینی فرآیندهای فعلی، از فرآیندهای فعلی پشتیبانی کند. پزشکان و متخصصان آموزش دیده همچنان برای تفسیر داده ها و تشخیص مورد نیاز خواهند بود: هوش مصنوعی به سادگی به متخصصان مراقبت های بهداشتی کمک می کند تا نقش های خود را کارآمدتر انجام دهند.

رابرتز می‌گوید: «آنچه برای من هیجان‌انگیز است جایگزینی نیروی انسانی نیست، بلکه واقعاً در حوزه مراقبت‌های بهداشتی است که به متخصصان سلامت ما قدرت‌های فوق‌العاده می‌دهد.» “در مورد تمام داده هایی که می توانید جمع آوری کنید و به ارائه دهنده بیاورید فکر کنید، نه به عنوان جایگزینی برای پاسخ آنها، بلکه به عنوان یک پیشنهاد. سپس این به متخصصان بستگی دارد که آن را در عمل خود بکار گیرند.”

4. کالاهای خرده فروشی و بسته بندی شده

هوش مصنوعی می‌تواند به صنایع خرده‌فروشی و کالاهای بسته‌بندی شده کمک کند تا الگوهای مصرف‌کننده را برای تنظیم عرضه و به حداکثر رساندن سود درک کنند. یادگیری ماشینی (ML) می‌تواند با تجزیه و تحلیل مجموعه‌های عظیمی از داده‌ها، الگوهای مشخص و ارائه توصیه‌های سفارشی به خریداران، به کسب‌وکارها در درک داده‌های خرید کمک کند.

با درک داده‌ها، کسب‌وکارها می‌توانند قفسه‌های خود را با آنچه مردم می‌خواهند نگه دارند، به آنها اجازه می‌دهد فروش بیشتری داشته باشند و مصرف‌کنندگان نیازهایشان را برآورده کنند. رابرتز خاطرنشان می کند که وقتی یک محصول در انبار تمام می شود، هم برای خرده فروش و هم برای مصرف کننده ضرر دارد.

ببینید: کاتالوگ های کاغذی به کاتالوگ های داده: چگونه تحول دیجیتال همه چیز را در مورد خرده فروشی تغییر داده است

“یک چیزی که هم به خرده فروش و هم به شرکت کالاهای مصرفی کمک می کند این است که مطمئن شویم محصولات مناسب را در قفسه مناسب در زمان مناسب داریم. به طوری که وقتی به فروشگاه می روید، چیزی که به دنبال آن هستید وجود داشته باشد. ” او می گوید.

5. املاک و مستغلات

کارگزاران املاک، خریداران و فروشندگان همگی می توانند از توصیه های خودکار املاک بهره مند شوند. این به خریداران کمک می کند تا ملک کامل خود را بیابند، که به نوبه خود به فروشندگان کمک می کند علاقه مندترین خریداران را پیدا کنند و به طور موثر روند را تسریع کنند. در این گزارش همچنین آمده است که هوش مصنوعی می‌تواند به انجام تحلیل‌های بازار برای کمک به توسعه‌دهندگان در مدیریت ریسک و نوسان قیمت و همچنین بهینه‌سازی بازگشت سرمایه‌شان کمک کند.

هر کجا، یک شرکت خدمات املاک آمریکایی که صاحب برندهای بزرگ در صنعت مانند CENTURY 21، Coldwell Banker و Sotheby’s International Realty است، هوش مصنوعی را برای بهینه سازی کسب و کار خود پیاده سازی کرده است.

ببینید: آیا هوش مصنوعی می تواند به عنوان یک اکولایزر عالی در صنعت املاک و مستغلات عمل کند؟

Damian Ng، “هوش مصنوعی برای جذب تلاش‌ها با پیش‌بینی عواملی استفاده می‌شود که در یک بازه زمانی چند ساله به بالاترین رشد آینده دست می‌یابند. این به کارگزاران کمک می‌کند منابع خود را بر روی پتانسیل رشد متمرکز کنند، به‌جای رقابت با دیگران بر روی مجموعه‌ای از نمایندگان،” Damian Ng. معاون ارشد فناوری در Anywhere، به ZDNET می گوید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/5-exciting-applications-for-artificial-intelligence/#ftag=RSSbaffb68