هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان یک اکولایزر عالی در صنعت املاک و مستغلات عمل کند


خانه-برای-فروش-نشانه-stock-med.jpeg

تصویر: Andy Dean Photography/ Shutterstock

چه با گفتن الکسا برای پخش آهنگ مورد علاقه شما یا استفاده از تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی، هوش مصنوعی زندگی شما را به صورت روزانه آسان تر می کند. همانطور که صنایع بیشتری دستخوش تحول دیجیتالی می شوند، هوش مصنوعی به بهینه سازی تعداد صنایع مختلف – حتی املاک و مستغلات- ادامه می دهد. Anywhere Real Estate از فناوری هوش مصنوعی برای کمک به تنوع بخشیدن به مالکیت خانه استفاده می کند.

نابرابری های نژادی مانند نژادپرستی ساختاری و تعصب بر توانایی افراد رنگین پوست برای داشتن خانه در ایالات متحده برای سال ها تأثیر گذاشته است. یک مطالعه سیاره شهری با استفاده از داده های ACS 2019 نشان داد که نرخ مالکیت خانه سفیدپوستان 30 درصد بیشتر از نرخ مالکیت خانه سیاه پوستان و بالاتر از هر گروه نژادی دیگر در ایالات متحده است.

در هر کجا، یک شرکت خدمات املاک و مستغلات آمریکایی که صاحب برندهای بزرگ در صنعت مانند CENTURY 21، Coldwell Banker و Sotheby’s International Realty است، راهی برای پیاده سازی هوش مصنوعی در مدل کسب و کار خود برای ارتباط بهتر با مشتریان، حذف تعصبات و تنوع بخشیدن به مالکیت خانه پیدا کرد.

دیدن: 25 فناوری نوظهور برتر: کدام یک از این فناوری ها حمایت می کنند؟

بررسی داده‌هایی که به طور بالقوه باعث سوگیری در تصمیم‌گیری می‌شوند، بسیار مهم است، به عنوان مثال، نوع دستگاه تلفن همراهی که شخص برای ارائه یک سند به عنوان نقطه داده استفاده می‌کند ممکن است منجر به ارتباط ناخواسته در نژاد و موقعیت اجتماعی شود. دامیان نگ، معاون ارشد فناوری در Anywhere، به ZDNET می گوید: به بهبود تنوع مالکیت خانه از طریق فرآیند تصمیم گیری ماشین محور کمک کنید.

استفاده از هوش مصنوعی برای جمع‌آوری داده‌ها می‌تواند الگوهای پنهانی را آشکار کند که تأثیر منفی بر نحوه خرید و فروش املاک افراد رنگین‌پوست دارد. به عنوان مثال، هوش مصنوعی ممکن است کشف کند که از نظر تاریخی، برخی از نمایندگان و کارگزاران در برخی از بلوک‌های شهر بسیار کندتر از سایرین رشد کرده‌اند و به گفته Ng، نگاهی عمیق‌تر به وجود تعصب آگاهانه در آن منطقه داشته باشند.

مطالعه انجام شده توسط دفتر ملی تحقیقات اقتصادی نشان داد که در جستجوی خانه، آزمایش‌کنندگان اقلیت بیشتر از همتایان سفیدپوست خود به سمت محله‌هایی هدایت می‌شوند که مدارس با کیفیت پایین‌تر، نرخ‌های بالاتر حمله و قرار گرفتن در معرض آلودگی دارند.

دیدن: مدیر عامل آی‌بی‌ام: هوش مصنوعی در حال نزدیک شدن به نقطه اوج کلیدی است

پیاده سازی هوش مصنوعی با ارائه توصیه های بی طرفانه به خریداران در مورد بهترین گزینه برای آنها، به حل این مشکل کمک می کند. خریداران و فروشندگان می‌توانند از داده‌ها برای دریافت توصیه‌های بی‌طرفانه در مورد اینکه آیا پیشنهادات فعلی آنها پذیرفته می‌شود و بهترین دارایی برای آنها مناسب است، استفاده کنند.

Ng می گوید: «در هسته، هوش مصنوعی می تواند به کاهش تعصب و تنوع بخشیدن به مالکیت خانه از طریق پیش بینی ها و اقدامات خنثی، غیر احساسی و مبتنی بر داده کمک کند.

علاوه بر کمک به مشتریان، هوش مصنوعی در املاک و مستغلات به کارگزاران و فرنچایزها اجازه می دهد تا با تسهیل فرآیند استخدام، تجارت خود را توسعه دهند. هوش مصنوعی برای پیش‌بینی اینکه چه عواملی در طی یک بازه زمانی چند ساله به بالاترین رشد آینده دست خواهند یافت، استفاده شده است و به آژانس‌ها کمک می‌کند تا کارمندانی را جذب کنند که مناسب‌ترین نیازهایشان باشد.

آینده هوش مصنوعی در املاک و مستغلات به یک فرآیند یادگیری و تنظیم دقیق ادامه خواهد داد تا بتواند با موفقیت تجارب شخصی خریدار و فروشنده را ایجاد کند.

Ng می‌گوید: «از آنجایی که املاک و مستغلات و تعاملات با مصرف‌کنندگان همچنان دستخوش تحول دیجیتالی می‌شوند، انتظار دارم این حوزه از نوآوری‌های هوش مصنوعی تسریع شود، زیرا ما بهتر می‌توانیم مصرف‌کنندگان را به شیوه‌ای داده‌محور در مقیاس درک کنیم.


منبع: https://www.zdnet.com/article/artificial-intelligence-great-equalizer-real-estate/#ftag=RSSbaffb68