هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، امنیت کوانتومی در میان 10 فناوری برتر در حال ظهور: Forrester

emerging technologies

ده فناوری که باید در رادار هر شرکتی وجود داشته باشد، روز سه شنبه در گزارشی از روندها که توسط شرکت تحقیقاتی فناوری جهانی Forrester منتشر شد، شناسایی شدند.

این گزارش 30 صفحه‌ای، چهار فناوری را مشخص می‌کند که انتظار می‌رود در کوتاه‌مدت برای شرکت‌ها، چهار فناوری در میان‌مدت و دو فناوری در بلندمدت منافعی را به همراه داشته باشند.

این گزارش مزایای هر گرایش، ارزش تجاری بالقوه، موارد استفاده مهم، نمونه هایی از محل استفاده و خطرات آن را توضیح می دهد.

فناوری های کوتاه مدت عبارتند از:

  • هوش مصنوعی مولد برای محتوای بصری؛
  • ژنرال هوش مصنوعی برای زبان؛
  • امنیت اینترنت اشیا؛ و
  • TuringBots، استفاده از هوش مصنوعی برای توسعه نرم افزار.

فناوری میان مدت شامل:

  • عوامل هوش مصنوعی؛
  • تحرک خودمختار؛
  • هوش لبه؛ و
  • امنیت کوانتومی

فناوری بلند مدت شامل موارد زیر است:

  • واقعیت توسعه یافته (XR)؛ و
  • Zero Trust Edge (ZTE)، یک راه حل امنیتی و شبکه ای است که می تواند توسط یک فروشنده ارائه شود.

شتاب دهنده خلاقیت

طبق گفته Forrester، هوش مصنوعی برای محتوای بصری بیشترین پتانسیل را برای بازاریابان و دیگر خلاقان ارائه می دهد. این فناوری خلاقیت را تسریع می‌کند و شرکت‌های جهانی که مجموعه‌ای از برندها را مدیریت می‌کنند بیشترین مزیت‌ها را خواهند دید.

این مزایا بدون خطر نخواهد بود، مانند ویژگی‌های تحریف شده در خروجی بصری، تشبیه ناخواسته چهره‌های عمومی، تصاویر نادرست، و مسئولیت قانونی ناشی از نقض حق چاپ در داده‌های آموزشی یا خروجی بصری.

آرون جی رافرتی، بنیانگذار Tech Buzz، یک پلتفرم رسانه ای و خبری در سن خوزه، کالیفرنیا، و استانداردDAO، جامعه ای از دارندگان دارایی های دیجیتال در Mountain View، کالیفرنیا، نوع مزایایی را که هوش مصنوعی برای محتوای بصری می تواند به همراه داشته باشد، توضیح داد. به میز

او به TechNewsWorld گفت: «آنچه زمانی یک فرآیند 10 مرحله‌ای بود، در یک مرحله انجام می‌شود.

به سادگی یک قطعه محتوای ویدیویی طولانی ایجاد کنید، و به طور خودکار در برترین و ویروسی ترین ویدیوهای کوتاه کوتاه، توسط شخصیت های هوش مصنوعی که بیشترین کاربرد را برای انواع مصرف کننده، قومیت ها، جنسیت دارند، مجدداً به زبان های مختلف بازنشر داده می شود. حتی برای متن‌های ویروسی از طریق خبرنامه‌ها، موضوعات یا پست‌های رسانه‌های اجتماعی کوتاه در همه کانال‌ها تکثیر می‌شود.»

او ادامه داد: «بهترین سازندگان تیم‌های خود را کوچک می‌کنند و تنها بر بهبود محتوای خود تمرکز می‌کنند. کانال های توزیع آنها یک شبه چند برابر خواهد شد.

خدمات مشتری موهبت

Forrester همچنین نسبت به ژن AI برای زبان خوش بین بود که پیش بینی می کند کار دانش را متحول کند. یکی از حوزه‌هایی که تأثیر فوری خواهد داشت، خدمات مشتری است – جایی که توانایی آن در استخراج و بازیابی دانش از داده‌های ساختار نیافته اجازه می‌دهد تا حجم بالایی از پرسش‌ها بدون هزینه اضافه کردن کارمندان رسیدگی شود.

رافرتی گفت: «در مورد صنایع خدماتی، ما در حال حاضر شاهد اختلال در خدمات مشتریان هستیم. Klarna به طور گسترده تعداد (خود) و ده ها میلیون هزینه را کاهش داده است. ساختن یک ربات چت یا یک نماینده تماس که همه چیز را در مورد شرکت شما می داند و با گذشت زمان بهتر می شود، زیرا مسائل و درخواست های مشتریان را در زمان واقعی رسیدگی می کند، آسان است.

فورستر خاطرنشان کرد در حالی که هوش مصنوعی ژنرال در موارد استفاده محدود مزایای فوری ارائه می کند، اذعان کرد که اعتماد به این فناوری کم است. برخی از این مدل‌های زبانی بزرگ، طبیعت جعبه سیاهی دارند. زید خاطر، تحلیلگر داده‌ها و تجزیه و تحلیل مشتریان در Forrester و یکی از 20 مشارکت‌کننده در این گزارش، خاطرنشان کرد: دید می‌تواند گریزان باشد.

او به TechNewsWorld گفت: «اعتماد در حال رشد است و همچنان که ما خودمان را با کارهایی که این فناوری انجام می‌دهد آشنا می‌شویم، رشد خواهد کرد. مانند بسیاری از فناوری‌ها، چیزهای بزرگی وجود دارد که می‌تواند فعال کند، اما محدودیت‌هایی نیز وجود دارد. آگاهی از محدودیت‌ها و آنچه که هستند به تعیین اینکه عامل اعتماد در کجا قرار دارد کمک می‌کند.»

او افزود: «اما برای تصمیم‌گیری‌های حساس، فکر نمی‌کنم تا زمانی که چارچوب‌های توضیح‌پذیری را توسعه دهیم که برای خودشان تا حد بالایی قابل اعتماد هستند، نقطه‌ای وجود نداشته باشد که هوش مصنوعی همه چیز باشد و همه چیز باشد». .

امنیت اینترنت اشیا در حال رشد است

این گزارش خاطرنشان کرد که امنیت اینترنت اشیا یک روند مهم است زیرا برای محافظت از داده‌ها و دستگاه‌های حیاتی در حال تکامل است. این توضیح داد که فناوری‌های امنیتی اینترنت اشیا شانس به خطر انداختن داده‌های حیاتی را کاهش می‌دهند و می‌توانند ارزش فناوری هوشمند لبه را تسریع کنند. راه حل های سنتی امنیت نقطه پایانی و مدیریت سطح حمله برای محافظت از این دستگاه ها مجهز نیستند.

Krishna Vishnubhotla، معاون استراتژی محصول در Zimperium، یک شرکت امنیت تلفن همراه مستقر در دالاس، گفت: «امنیت اینترنت اشیا بسیار مهم است زیرا این دستگاه‌ها اکنون عمیقاً در زیرساخت‌های حیاتی و عملیات روزمره تعبیه شده‌اند.

او به TechNewsWorld گفت: «با افزایش اتصال، هر دستگاه IoT، از جمله دستگاه های تلفن همراه، می تواند نقطه ورود بالقوه ای برای تهدیدات سایبری باشد. اطمینان از تدابیر امنیتی قوی برای هر دو دستگاه IoT و تلفن همراه برای محافظت از داده های حساس و حفظ یکپارچگی شبکه ها ضروری است.

جان گالاگر، معاون Viakoo Labs، یک شرکت امنیتی اینترنت اشیاء سازمانی در Mountain View، کالیفرنیا، توضیح داد که اینترنت اشیا نشان دهنده یک سطح حمله به سرعت در حال رشد است.

او به TechNewsWorld گفت: «ایمن سازی دستگاه های آسیب پذیر اینترنت اشیا برای شرکت ها بسیار مهم است. دستگاه‌های IoT شکسته‌شده اثرات مخربی مانند باج‌افزار، از دست دادن داده‌ها، تغییر تعادل شیمیایی در منبع آب شهری، جایگزینی تصاویر دوربین واقعی با دیپ‌فیک یا اختلال در سیستم‌های حمل‌ونقل دارند.»

ریچارد استینون، بنیانگذار و تحلیلگر ارشد تحقیقاتی IT-Harvest، یک شرکت تحلیلگر صنعت امنیت سایبری در بیرمنگام، میش، می‌گوید: «مانند هر چیز در حوزه امنیت، بخش خاصی تا زمانی که تهدیدها به وجود نیایند از بین نمی‌روند».

او به TechNewsWorld گفت: «در مورد اینترنت اشیا، افشاگری‌های اخیر مبنی بر اینکه چین سال‌ها به طور مداوم در سیستم‌های کنترل حیاتی نفوذ کرده است، امنیت اینترنت اشیا را افزایش داده است.

او ادامه داد: «تعداد دستگاه‌های متصل هر روز بیشتر می‌شود. «نباید تعجب آور باشد که حملات علیه این دستگاه ها در حال افزایش است.

ریشه کن کردن چشم انداز رمزنگاری

Forrester در گزارش خود پیش بینی کرد که امنیت کوانتومی – که از اصول مکانیک کوانتومی و الگوریتم های مقاوم در برابر کوانتومی برای انجام وظایف رمزنگاری یا ارتباطات ایمن استفاده می کند – چشم انداز رمزگذاری فعلی و مدیریت هویت و دسترسی را ریشه کن می کند.

استینون استدلال کرد: «ریووت کلمه بسیار قوی است. «محاسبات کوانتومی هنوز سال ها باقی مانده است. ما تقریباً در مرحله اولین ترانزیستور – سال 1947 – نسبت به اولین رایانه با استفاده از نیمه هادی ها هستیم.

او ادامه داد: «به گفته او، «برای سازمان‌ها منطقی است که کلیدهای رمزگذاری خود را مرتب کنند. در حالی که آن‌ها این کار را انجام می‌دهند، می‌توانند همه مکان‌هایی را که برای تغییر به رمزگذاری کوانتومی ایمن نیاز دارند فهرست‌بندی کنند و یک برنامه بلندمدت برای کلید زدن مجدد و انتقال ایجاد کنند.»

با این حال، پیش‌بینی Forrester برای دانکن جونز، رئیس امنیت سایبری در Quantinuum، یک شرکت بین‌المللی سخت‌افزار و نرم‌افزار محاسبات کوانتومی، دقیق به نظر می‌رسید. او به TechNewsWorld گفت: «محاسبات کوانتومی امنیت سایبری را کاملاً از بین می‌برد. “هر اینچ از فضای مجازی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.”

او افزود: «اما این همه خبر بد نیست. اگرچه رایانه‌های کوانتومی آینده بسیاری از سیستم‌های رمزگذاری را از بین خواهند برد، اما امروزه می‌توانیم از فناوری کوانتومی برای تقویت سیستم‌ها استفاده کنیم. نمونه هایی از این موارد عبارتند از: کلیدهای سخت شدن با تصادفی کوانتومی. در درازمدت، ما کوانتوم را به عنوان یک هدیه برای امنیت سایبری به جای تهدید در نظر خواهیم گرفت.

منبع: https://www.technewsworld.com/story/ai-iot-quantum-security-among-top-10-emerging-technologies-forrester-179253.html?rss=1