هوشمند سازی ساختمان چیست؟ مزایا و کاربرد ساختمان هوشمند _ کیانی اسمارت-خانه هوشمند آکو

هر یک از قابلیت های فوق برای هوشمند کردن ساختمان ، متناسب با بودجه مورد نظر ساکنین و همچنین کاربری آن در فضا، قابل اجرا است. هدف سیستم ها و تجهیزات هوشمند سازی ساختمان و BMS فراهم آوردن آسایش و امنیت برای ساکنین ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری است. با این حال، زیر سیستم های هوشمند سازی بسیار گسترده و نحوه پیاده سازی و ارتباط بین آن ها پیچیده است.

هوشمند سازی ساختمان چیست؟ مزایا و کاربرد ساختمان هوشمند _ کیانی اسمارت-خانه هوشمند آکو خانه هوشمند به نام اتوماسیون خانگی یا سازه هوشمند هوشمند سازی نیز میتوان دانست. به این معنی که تکنولوژی موجود درخانه شما را توانمند میسازد تا از راه دور ساختمان خود را کنترل کنید. در خانه های هوشمند، همه سیستمها ازجمله سیستم تهویه هوا تا وسایل امنیتی و روشنایی مد نظر هستند.

هوشمند سازی موتورخانه ساختمان و انواع سنسور نشت گاز

این سیستم فقط به آن هایی که نیاز به ورود به درب یا محل کار را دارند اجازه ورود می دهد. همزمان با پیشرفته تر شدن سیستم های ضد سرقت، روش های سرقت نیز متنوع تر شده اند. به دلیل پیشرفت های صورت گرفته در هر دو بخش امکان دسترسی سارقان به شدت متغییر و وابسته به محیط است.

سیستم هوشمند امنیتی و حفاظتی

به عنوان مثال درب های منازل و وسایل نقلیه در شهر های پر جمعیت در بسیاری از موارد بسته و قفل شده هستند و میزان سختی سرقت از آن ها بیشتر است. به جرات می توان گفت که کار اصلی مهندسان BMS در بخش هوشمند سازی تاسیسات مکانیکی ساختمان است. تمامی دیزل ژنراتورها دارای یک تابلو برق و کنترلر اختصاصی هستند که می توان با شبکه های استاندارد که در ادامه خواهیم گفت به سیستم مانیتورینگ مرکزی متصل شوند. در سیستم مدیریت ساختمان باید دمای کاری ترانسفورماتور ورودی مانیتور شود همچنین فرمان قطع و وصل دژنکتورها در این بخش صادر می شود. اغلب قبل از کویل های فن کویل یا هوارسان متصل می شوند و می توان میزان آب ورودی به کویل و در نتیجه دمای محیط را به کمک آنها تنظیم کرد. برای اندازه گیری میزان رطوبت در هوای اتاق ها استفاده شده و به کمک اطلاعات این سیستم، کنترلر مرکزی تصمیم می گیرد که چه میزان از سیستم تهویه مرکزی استفاده کند.

به عنوان مثال شما می توانید از محل کار خود دمای خانه هوشمند را برای فرزندتان تنظیم کنید. افزایش سطح رفاه و زندگی یکی از مهمترین فواید هوشمند کردن سرمایش و گرمایش است. فراهم آمدن دمای مطلوب در طول شبانه روز و تنظیم خودکار دما موجب راحتی و آسایش بیشتر ساکنین یا کاربران می شود. زنگ هوشمند درب، قفل های هوشمند و دوربین های امنیتی هوشمند پیشرفته. برای طراحی یک سیستم کارآمد و مناسب امنیتی هوشمند پیشنهاد می شود با کارشناسان و متخصصان مشورت کنید.

  • هوشمند سازی ساختمان pdf توسط مجموعه کارن به شکلی مفید و کاربردی تهیه شده است تا علاقه مندان به این حوزه بتوانند به سادگی با این دانش آشنا شوند.
  • براساس اعلام آن ها عملیات اطفاء حریق و تخلیه ی ساکنین یا انجام سناریوهای متعدد و تدابیر مختلف صورت می گیرد.
  • تجزیه و تحلیل این داده ها می‌تواند الگوهایی را در مورد روندهای استفاده به شما ارائه دهد.
  • یکی از مزایای استفاده از اتوماسیون خانگی فراهم کردن آرامش ذهنی برای صاحبان خانه است و به آن‌ها اجازه می‌دهد خانه‌های خود را از راه دور نظارت کنند، و با خطراتی مانند فراموش کردن خاموشی قهوه ساز یا باز گذاشتن درب مقابله کند.
  • ماژول های کنترلی در ساختمان هوشمند عمدتا درون یک تابلوی برق قرار می گیرند.

پس از آن سیستم کنترل نتیجه گیری می کند که چه اقدامی باید انجام شود (برای مثال فن را به راه می اندازد). ما در این نوشته به بررسی سیستم های هوشمند پرداخته و المان های لازم برای هوشمند سازی فضا را ارائه کردیم. در همین راستا همچنین باید اذعان نمود که هزینه هوشمند سازی ساختمان متناسب با نوع و قابلیت موردنیاز متفاوت بوده و مسلماً برای افزایش قابلیت های یک ساختمان نیاز به هزینه بیشتری نیز می باشد.