همانطور که Artemis برای پرتاب آماده می شود، CubeSat کوچک ناسا راه را پیشروی می کند

ناسا اشاره می کند که Capstone اولین فضاپیمایی است که با NRHO پرواز می کند و اولین CubeSat است که در ماه کار می کند.

NRHO همچنین به Gateway یک خط دید پیوسته از زمین می دهد و ارتباط بی وقفه بین زمین و ماه را امکان پذیر می کند.

ناسا NRHO را برای پشتیبانی از ماموریت های آرتمیس بیش از دو گزینه دیگر انتخاب کرد. اولین جایگزین، مدار پایین ماه، نزدیک به سطح ماه حرکت می‌کند و هر دو ساعت یک بار مدار خود را کامل می‌کند، اما به دلیل کشش گرانش ماه، بیش از ۱۵ سال به پیشران نیاز دارد. از سوی دیگر، یک مدار رتروگراد دور، مصرف سوخت بیشتری دارد و هر دو هفته یک‌بار دور ماه می‌چرخد، اما این فاصله اضافی، رسیدن به سطح ماه را برای گیت‌وی سخت‌تر می‌کند.

در هفته آینده، Capstone دو مانور پاکسازی دیگر را برای اصلاح مدار خود انجام خواهد داد. سپس ناسا داده ها را بررسی می کند تا تأیید کند که در NRHO باقی مانده است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/as-artemis-readies-for-launch-nasas-tiny-cubesat-leads-the-way/#ftag=RSSbaffb68

در همین حال، ناسا تایید شده CubeSat 55 پوندی آن، که بخشی از مأموریت Capstone (عملیات و آزمایش ناوبری فناوری سیستم موقعیت‌یابی خودمختار سیسلون) است، در ساعت 7:39 بعد از ظهر یکشنبه عصر پس از کمک پیشرانش به مدار هاله‌ای نزدیک به مستطیل خود (NRHO) رسید. مانور دقیقه ای در آن مدار ویژه. ناسا مأموریت کپستون را در اواخر ژوئن بر روی یک فوتون قمری آزمایشگاه موشکی به فضا پرتاب کرد، اما بلافاصله پس از آن آژانس ارتباط خود را با آن قطع کرد.

گیت‌وی مورد توجه انسان‌ها قرار خواهد گرفت و از ماموریت‌های آتی آرتمیس پشتیبانی می‌کند که کاوش طولانی‌مدت ماه و اعماق فضا توسط انسان را احیا خواهد کرد.

در حالی که ناسا برای پرتاب Artemis I در صبح چهارشنبه آماده می شود، یک ماهواره مکعب کوچک به مدار مورد نظر خود در ماه رسیده است و نقش کوچک اما مهمی در بازگشت به ماه بازی می کند.

همچنین: آرتمیس چیست؟ هر آنچه که باید در مورد ماموریت ماه جدید ناسا بدانید

کپستون بر فراز قطب شمال قمری.

تصویر: تصویر توسط ناسا/دانیل راتر

NRHO یک سازش بین دو مدار است که دسترسی نزدیکتر به سطح و بهره وری سوخت بهتر را می دهد.

capstone-02-19jan22-0

تیم مدیریت ماموریت آرتمیس 1 ناسا روز یکشنبه به موشک غول پیکر سیستم پرتاب فضایی (SLS) و فضاپیمای اوریون برای ادامه پرتاب بعدی در روز چهارشنبه، 16 نوامبر، کاملا شفاف است. ناسا یک پنجره پرتاب دو ساعته در ساعت 1:04 دارد. AM EST چهارشنبه، و یک لیست بسیار طولانی برای انجام قبل از آن است موشک غول پیکر را پرتاب کنید.

مدار NRHO ماموریت Capstone مسیری است که ناسا می خواهد ایستگاه فضایی Gateway آینده خود را برای حمایت از اکتشافات اعماق فضا دنبال کند.

NRHO که تقریباً مانند یک گردنبند از ماه آویزان است، یک مدار یک هفته ای است که بین گرانش زمین و ماه متعادل است. ناسا توضیح می دهد.