هلیکوپتر مریخ ناسا به تازگی پروازی کوتاه اما مهم انجام داده است

اندرسون خاطرنشان می کند: «در پروازهای طولانی، خطاهای ناوبری ناشی از زمین ناهموار باید در نظر گرفته شود، که تیم را ملزم به انتخاب فرودگاه های بزرگ می کند».

دهانه Jezero یک مکان صخره‌ای است، بنابراین یافتن فرودگاه‌های امن دشوار بوده است! با استفاده از دوربین ناوبری رو به پایین Ingenuity، این به‌روزرسانی نرم‌افزاری، اجتناب از خطر را در هنگام فرود اضافه می‌کند. توضیح می دهد جاشوا اندرسون، رهبری عملیات هلیکوپتر مریخ Ingenuity در آزمایشگاه رانش جت ناسا.

این به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید، این فرض زمین مسطح را با استفاده از نقشه‌های ارتفاعی دیجیتال Jezero Crater تصحیح می‌کند تا به نرم‌افزار ناوبری کمک کند تا بین تغییرات زمین و حرکت خودرو تمایز قائل شود. این امر دقت Ingenuity را افزایش می‌دهد و به خلبانان اجازه می‌دهد تا فرودگاه‌های کوچک‌تر را در آینده هدف قرار دهند.»


منبع: https://www.zdnet.com/article/nasas-mars-helicopter-just-made-a-short-but-important-flight/#ftag=RSSbaffb68

مهندسان ناسا هلیکوپتر Mars Ingenuity خود را در یک پرواز 18 ثانیه ای – به معنای واقعی کلمه دوباره بالا و پایین – گرفته اند تا ویژگی جدید دوربین اجتناب از خطر و نقشه های دیجیتال ارتفاع را آزمایش کنند.

به‌روزرسانی نقشه‌های دیجیتالی ارتفاع برای Ingenuity بسیار مهم است، زیرا این فرض را که در حال پرواز بر روی سطوح صاف است تصحیح می‌کند. نقشه‌های ارتفاعی همچنین به ناسا این امکان را می‌دهد که از محدوده وسیع‌تری از فرودگاه‌های کوچک انتخاب کند، نه اینکه مجبور شود فرودگاه‌های بزرگ کمیاب‌تر را پیدا کند.

همچنین: ناسا مطالعه یوفو را با تیمی 16 نفره آغاز کرد

ناسا گفت: «علیرغم ماهیت ساده این پرواز، تیم به دلیل معنایی که برای آینده Ingenuity دارد، بسیار هیجان زده است.

به‌روزرسانی نرم‌افزاری که به تازگی نصب شده است، باید به Ingenuity کمک کند تا با ادامه کاوش در دهانه سنگی Jezero، شرایط فرود کمتری را برطرف کند. دو ویژگی کلیدی این به روز رسانی، اجتناب از خطر هنگام فرود و نقشه های دیجیتال ارتفاع برای ناوبری است.

همانطور که اندرسون توضیح می‌دهد، نرم‌افزار ناوبری Ingenuity طوری طراحی شده است که «فرض می‌کند که بر فراز زمین‌های مسطح پرواز می‌کند»، بنابراین وقتی بر فراز تپه‌ها پرواز می‌کند، نرم‌افزار ناوبری فکر می‌کند که وسیله نقلیه در حال منحرف شدن است، که باعث می‌شود در واقع برای مقابله با خطا منحرف شود.

پرواز 34 اولین باری بود که ناسا نرم‌افزار جدیدی را آزمایش می‌کرد که باید به خودرو کمک کند هنگام فرود در آینده پس از تورهای سیاره سرخ از آسیب جلوگیری کند.

Ingenuity برای زمین های ناهموار و ناهموار مریخ ساخته نشده است، بلکه برای سطوح تمیزی مانند میدان برادران رایت – سایت بزرگ، مسطح و بدون سنگ در مریخ که ناسا به عنوان فرودگاه مریخ Ingenuity انتخاب کرده است، ساخته شده است. ناسا به درستی این فرودگاه را به افتخار پیشگامان هوانوردی ایالات متحده، برادران رایت، به نام Ingenuity نامگذاری کرد. اولین پرواز مریخ در سال گذشته.

ingenuity.jpg

تصویر: ناسا

“هنگام پرواز، Ingenuity ایمن ترین محل فرود قابل مشاهده را شناسایی می کند. هنگام آماده شدن برای فرود، Ingenuity سپس به سمت این سایت انتخاب شده منحرف می شود. این قابلیت به Ingenuity اجازه می دهد تا با خیال راحت در زمین های صخره ای نسبت به قبل فرود بیاید و به خلبانان ما امکان فرود بالقوه بیشتری را می دهد. سایت ها،” اندرسون اشاره می کند.