هفت روند شکل دهنده تحول دیجیتال در سال 2023

پایداری محیط زیست یکی از بزرگترین چالش های پیش روی جامعه امروزی است. با توجه به اینکه دنیای ما به طور فزاینده ای بر پایه نرم افزار ساخته می شود، استراتژی های فناوری اطلاعات در مورد دستیابی به اهداف بلندپروازانه ای که توسط دولت ها و کسب و کارها تعیین می شود، حیاتی هستند.

گارتنر پیش بینی می کند که تا سال 2024، هایپراتوماسیون به سازمان ها این امکان را می دهد کاهش هزینه های عملیاتی تا 30 درصد. گارتنر تا سال 2025 بازار را پیش بینی می کند نرم افزار هایپراتوماسیون نزدیک به 860 میلیارد دلار خواهد رسید.

در عوض، سازمان‌ها باید رویکردی مدرن و قابل ترکیب برای یکپارچه‌سازی داشته باشند که راه را برای ایجاد بافت داده‌ای که داده‌ها را در بین پلتفرم‌ها و بین کاربران تجاری به هم متصل می‌کند، هموار کند. با تعبیه تجزیه و تحلیل در این بافت داده، سازمان‌ها می‌توانند تصمیم‌گیری را خودکار کنند، به آنها کمک می‌کند تا به طور پویا استفاده از داده‌ها را بهبود بخشند و تلاش‌های مدیریت داده را تا ۷۰ درصد کاهش دهند و زمان رسیدن به ارزش را تسریع کنند.

در اینجا هفت روند شکل دهنده تحول دیجیتال در سال 2023 آمده است:

به گزارش دیلویت، 53 درصد از سازمان ها پیاده سازی اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) را آغاز کرده اند، رقمی که انتظار می رود طی دو سال آینده به 72 درصد افزایش یابد. IDC متوجه شد 79 درصد از سازمان ها از RPA استفاده می کنند شاهد کاهش خطاها بودیم و بسیاری از همان پاسخ دهندگان نیز بهبودهایی را در کارایی فرآیند گزارش کردند. بسیاری از سازمان ها در حال حاضر بر روی ابر اتوماسیون متمرکز شده اند. تحقیقات نشان می دهد که 80 درصد دارای هایپراتوماسیون خواهند بود در نقشه راه فناوری خود در 24 ماه آینده.

آمار استراتژی های TX در شرکت ها

MuleSoft

شرکت ها به طور فزاینده ای هوش تصمیم گیری مبتنی بر داده را خودکار می کنند تا هزینه های هنگفت فرصت های تلف شده را کاهش دهند

تا سال 2026، گارتنر پیش بینی می کند 60 درصد از شرکت های بزرگ از TX استفاده می کنند تا مدل های کسب و کار خود را برای دستیابی به “سطوح حمایت از مشتری و کارمند در کلاس جهانی” تغییر دهند. تا سال 2024، سازمان‌هایی که یک تجربه کلی ارائه می‌کنند، 25 درصد از رقبا در معیارهای رضایت برای CX و EX بهتر عمل خواهند کرد.

آمار برای هایپراتوماسیون در شرکت ها

MuleSoft

ترکیب پذیری ستون اصلی استراتژی کسب و کار خواهد بود

این باید به سازمان‌ها رونق جدی بدهد: دپارتمان‌های فناوری اطلاعات که کاربران تجاری خود را از این طریق توانمند می‌کنند، ۲.۶ برابر بیشتر احتمال دارد که تحول کسب و کار دیجیتالی خود را تسریع بخشندبه گفته گارتنر. شرکت‌ها در حال جذب هستند: بیش از نیمی از آنها (55%) در حال حاضر یک استراتژی «بسیار بالغ» یا «بالغ» دارند که به کاربران تجاری امکان می‌دهد برنامه‌ها و منابع داده‌ای که توسط APIها ارائه می‌شوند را یکپارچه کنند – و این احتمالاً افزایش می‌یابد.

روند سه: کاربران غیر فنی از ابزارهای کم‌کد و بدون کد و اتوماسیون برای تسریع تحول استفاده خواهند کرد. دادن ابزارهای مناسب به فن‌آوران کسب‌وکار، کلید دور زدن تنگناهای فناوری اطلاعات و سرعت بخشیدن به تحول خواهد بود. این ابزارها آنها را قادر می‌سازد تا قابلیت‌ها و داده‌های دیجیتالی را بکشند و رها کنند که به آنها امکان می‌دهد فرآیندها را خودکار کرده و خدمات جدید ایجاد کنند.

آمار اطلاعاتی تاریخ محور برای شرکت ها

MuleSoft

پایداری سرمایه گذاری های مداوم فناوری اطلاعات را هدایت می کند

همچنین: آینده ترسناک اینترنت: چگونه فناوری فردا تهدیدات امنیتی بزرگتری را ایجاد خواهد کرد

شخصی روی تلفن با پس زمینه فناوری آبی.

گتی ایماژ

به منظور هدایت نوآوری، این سازمان ها باید افراد مناسب را جذب کنند، که در این چشم انداز استعداد کمیاب به طور فزاینده ای دشوار می شود. تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از رهبران ارشد فناوری اطلاعات در حال حاضر بر اساس تجربه کارکنان (46٪) اندازه گیری می شوند که تقریباً به اندازه تجربه مشتری (48٪) است.

حدود 90 درصد از رهبران فناوری پایداری را تشخیص دهد امروزه به عنوان یک هدف کلیدی فناوری اطلاعات در سازمان خود و انتظار دارند که بودجه در طی سه سال آینده بین 10 تا 20 درصد افزایش یابد. تحقیق جداگانه نشان می دهد که از 80 درصد مدیران عاملی که قصد سرمایه گذاری در محصولات جدید یا بهبود یافته را در سال جاری و سال آینده دارند، پایداری زیست محیطی سومین محرک بزرگ است، درست پس از عملکرد عملکردی و کیفیت کلی.


منبع: https://www.zdnet.com/article/seven-trends-shaping-digital-transformation-in-2023/#ftag=RSSbaffb68

همچنین: دیوارهای بین متخصصان فناوری و مشتریان در شرکت های جریان اصلی در حال فرو ریختن است

همچنین: یک تجربه بد تمام چیزی است که برای از دست دادن مشتری لازم است

همچنین: کم کد و بدون کد کار توسعه دهندگان را از دو جهت بهتر می کنند

تحقیقات نشان داده است که اکثریت قریب به اتفاق سازمان ها (93%) می گویند “استعفای بزرگ” حفظ توسعه دهندگان ماهر را برای تیم های فناوری اطلاعات آنها دشوارتر کرده است. چالش بزرگ بعدی برای سازمان‌ها یافتن راهی برای غلبه بر مهارت‌های فناوری اطلاعات و شکاف‌های ارائه به روشی مدیریت‌شده و ایمن است. بیش از دو سوم (69٪) سازمان ها قبلاً تیم های همجوشی ایجاد کرده اند (یا در حال راه اندازی هستند) و 22٪ قصد دارند این کار را در 12 ماه آینده انجام دهند.

تا سال 2023، سازمان‌هایی که رویکرد ترکیب‌پذیری را اتخاذ کرده‌اند در سرعت اجرای ویژگی‌های جدید 80 درصد از رقابت پیشی خواهند گرفت.

همچنین: 20 روند فناوری اطلاعات که مدیران ارشد فناوری اطلاعات باید از آن آگاه باشند و در برابر آن برنامه ریزی کنند

را داده های مورد نیاز برای ایجاد تجربیات دیجیتال یکپارچه اغلب در چندین سیستم قرار دارد. در حال حاضر یک سازمان متوسط ​​از 976 برنامه مختلف استفاده می کند، اما بسیاری از این سیستم ها اتصال ضعیفی دارند. همین تحقیق نشان می دهد که سیلوهای داده به دست آمده مانعی برای ایجاد تجربیات کاربری یکپارچه برای 90 درصد سازمان ها هستند.

علاوه بر این، پایداری روند جدیدی است که در حال افزایش است. ارائه مدل های جدید و دوستانه کار کارمند محور و مشتری محور نیز در سال 2023 حیاتی خواهد بود.

علاوه بر هفت روند شکل دهنده تحول دیجیتال در سال 2023، در اینجا نکات کلیدی تحقیقات MuleSoft آمده است:

سرمایه گذاری در اتوماسیون

روند دو: ترکیب پذیری ستون اصلی استراتژی کسب و کار برای هدایت نوآوری و چابکی خواهد بود. چابکی به یک عامل اصلی در توانایی سازمان برای انطباق با تقاضاهای بازار در حال تغییر تبدیل خواهد شد. کسب‌وکارهای بیشتری ترکیب‌پذیری را در اولویت قرار می‌دهند، که به تیم‌هایشان اجازه می‌دهد تا از قابلیت‌های موجود مجدد استفاده کنند و زمان ارزش‌گذاری را کوتاه کنند.

روند یک: سرمایه گذاری در اتوماسیون افزایش می یابد زیرا شرکت ها قصد دارند کارهای بیشتری را با کمتر انجام دهند. در میان عدم اطمینان اقتصادی فزاینده، شرکت های پیشرو به طور فزاینده ای فراتر از موارد استفاده ایزوله از اتوماسیون حرکت خواهند کرد تا تحول دیجیتال را تسریع کنند و رشد کارآمد را برای مدیریت بهتر اختلال ایجاد کنند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، انطباق سریع با تغییر نیازهای مشتری و ایجاد رشد کارآمدتر، از موارد مهم در دستور کار CXO‌ها در سال 2023 خواهد بود. تحقیق از MuleSoft.

همچنین: افرادی که هوش AI را ایجاد می کنند، کسانی هستند که بیش از همه به هوش مصنوعی نیاز دارند

آمار ترکیب پذیری در شرکت ها

MuleSoft

کاربران غیر فنی از ابزارهای کم کد و بدون کد و اتوماسیون برای تسریع تحول استفاده خواهند کرد.

همچنین: وقت آن رسیده است که تیم های فناوری صدای خود را در تجربه مشتری بیابند

ابزارهای کم کد و بدون کد و آمار اتوماسیون برای شرکت ها

MuleSoft

سازمان ها روی استراتژی های تجربه کل (TX) سرمایه گذاری خواهند کرد

روند چهار: سازمان‌ها روی استراتژی‌های تجربه کل (TX) سرمایه‌گذاری خواهند کرد تا وفاداری و حمایت بیشتر از مشتریان و کارکنان را افزایش دهند. ترکیب ابتکارات تجربه مشتری (CX) و کارمند (EX) برای افزایش درآمد و حفظ استعدادهای کمیاب ضروری است، بنابراین آنها می توانند نتایج تجاری چابک تر و انعطاف پذیرتری ارائه دهند.

به گفته IDC، هوش سازمانی می‌تواند به بهبود نتایج مالی، کارمندان، مشتریان و ارائه خدمات کمک کند، انعطاف‌پذیری دیجیتال، چابکی و نوآوری را در این فرآیند افزایش دهد. در واقع، 60 درصد از سازمان‌هایی که بالاترین امتیاز را در مقیاس شاخص هوش سازمانی کسب کردند، پیشرفت‌های عمده‌ای را در تصمیم‌گیری تجربه کردند. این در مقایسه با تنها 1 درصد از افرادی است که هوش سازمانی ضعیفی دارند.

تعداد پروژه هایی که از IT خواسته شده بود در سال 2021 ارائه شود به طور متوسط ​​40 درصد افزایش یافته است که یک جهش قابل توجه از 30 درصد در سال قبل است. حتی با وجود بودجه اضافی، فناوری اطلاعات تا حد زیادی قادر به پاسخگویی به تقاضاهای رو به رشد کسب و کار نبوده است. به طور متوسط، بیش از نیمی (52٪) از پروژه ها در سال گذشته به موقع تحویل داده نشدند.

روند هفتم: پایداری سرمایه گذاری های مداوم فناوری اطلاعات را هدایت می کند. سازمان‌ها به طور فزاینده‌ای متوجه خواهند شد که بینش‌های مبتنی بر داده و یکپارچگی بهبود یافته در زنجیره‌های تامین به ارائه ارزش تجاری از طریق روش‌های کارآمدتر و پایدارتر کمک می‌کند، که از تلاش جهانی برای کاهش انتشار کربن حمایت می‌کند.

علاوه بر این، دو سوم (66٪) از رهبران فناوری اطلاعات معتقدند که پروژه های یکپارچه سازی داده ها یا سیستم ها بسیار طولانی است و 69٪ از آنها می گویند که آنها بسیار گران هستند. به همین دلیل است که یک استراتژی سازمانی قابل ترکیب در سراسر جهان محبوب تر می شود. تا سال 2023، گارتنر پیش بینی می کند 60 درصد از سازمان های اصلی تبدیل شدن به یک شرکت قابل ترکیب را به عنوان یک هدف استراتژیک فهرست می کند و از تعداد فزاینده ای PBC برای دستیابی به این هدف استفاده می کند.

روند ششم: دفاع امنیت سایبری لایه لایه تر و یکپارچه تر می شود تا در برابر افزایش پیچیدگی تهدید محافظت شود. همانطور که سازمان ها به تمرکز بر تسریع تحول ادامه می دهند، شاهد رشد سرمایه گذاری در معماری های توزیع شده و فناوری های لبه خواهیم بود. این منجر به افزایش ریسک امنیتی می‌شود که سازمان‌ها باید از طریق رویکردهای شبکه امنیت سایبری نوظهور با مدیریت جهانی API آن را کاهش دهند.

در سال 2023، تعداد فزاینده‌ای از سازمان‌های پیشرو به تجربه کل (TX) به عنوان وسیله‌ای برای بهبود سفر مشتریان و کارکنان، به‌ویژه در مناطقی که با هم تلاقی می‌کنند، نگاه می‌کنند. این استراتژی با استفاده مجدد از سرمایه‌گذاری‌های فناوری موجود که برای ابتکارات کلیدی تجربه مشتری و کارمند هستند، تجربیات مشترک برتر ایجاد می‌کند و ارزش کسب‌وکار بیشتری را به همراه خواهد داشت.

تقریباً 80 درصد سازمان‌ها در برخی صنایع تا سال 2023 به صورت دیجیتالی وابسته خواهند بود که منجر به افزایش گسترده در جریان داده‌ها در اکوسیستم‌های صنعتی می‌شود.

روند پنجم: سازمان ها به طور فزاینده ای هوش تصمیم گیری مبتنی بر داده را خودکار می کنند تا هزینه های هنگفت فرصت های هدر رفته را کاهش دهند. به عنوان بخشی از استراتژی ترکیبی خود، سازمان‌ها توجه بیشتری را بر ایجاد یک بافت داده برای کاهش فرصت‌های تجاری تلف شده که ناشی از تصمیم‌های ضعیف یا نابهنگام با باز کردن ارزش از داده‌های ذخیره‌شده است، متمرکز خواهند کرد.