هر آنچه که باید درباره ماموریت DART ناسا بدانید که در روز دوشنبه انجام می شود

DART بخشی از استراتژی دفاع سیاره ای ناسا است که توسط آزمایشگاه فیزیک کاربردی جان هاپکینز (APL) در لورل، مریلند مدیریت می شود.

ترکیبی برش خورده از تصویر DRACO با مرکز مشتری که در یکی از آزمایش‌های SMART Nav گرفته شده است. DART در زمان ثبت تصویر تقریباً 16 میلیون مایل (26 میلیون کیلومتر) از زمین فاصله داشت و مشتری تقریباً 435 میلیون مایل (700 میلیون کیلومتر) از فضاپیما فاصله داشت.

ناسا/جان هاپکینز APL

برای مشاهده میزان حرکت سیارک، این تیم از قدرت تلسکوپ های خود، از جمله تلسکوپ فضایی جیمز وب، تلسکوپ فضایی هابل و کاوشگر فضایی لوسی استفاده خواهد کرد.

تیم ناسا بسیار مطمئن است که ماموریت طبق برنامه پیش خواهد رفت و به خبرنگاران گفت که تمرینات و شبیه سازی ها تیم را برای این موقعیت مهم آماده کرده است.

“دارت در حال تبدیل داستان های علمی تخیلی به واقعیت علمی است و گواهی بر فعالیت و نوآوری ناسا به نفع همه است.” بیل نلسون، مدیر ناسا گفت.

تام استاتلر، دانشمند برنامه DART در ناسا در این نشست گفت: “دیمورفوس یک سیارک کوچک است که ما هرگز آن را از نزدیک ندیده ایم.”

تصویر دراکو از مشتری

بخش بزرگی از ماموریت، علاوه بر آزمایش اینکه آیا سیارک توانایی رسیدن به هدف را دارد یا خیر، تعیین قابلیت اطمینان رویکرد، ارزیابی بهترین روش به کارگیری آن در سناریوهای دفاعی سیاره‌ای آینده، و تعیین دقیق بودن شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای است. چقدر خوب رفتار یک سیارک واقعی را منعکس می کنند، ناسا می گوید.

این ماموریت از طیف گسترده ای از نوآوری های فناوری ناسا برای تکمیل و مطالعه ماموریت استفاده می کند.

DRACO تصاویر را به SMART Nav ارائه می دهد و سپس SMART Nav این تصاویر را با استفاده از الگوریتم های محاسباتی برای تعیین مسیر فضاپیما جمع آوری و پردازش می کند. به گفته ناسا.

علاوه بر کمک به ماموریت در مسیر، DRACO در طول پرواز عکس می گیرد و آنها را با سرعت یک در ثانیه به زمین می فرستد. ناسا این تصاویر را در یک پخش زنده پخش خواهد کرد تلویزیون ناسا.

ناسا گفت نرم افزار SMART Nav کاملا جدید است و به طور خاص برای ماموریت DART ایجاد شده است.

ناسا به مخاطبان خود اطمینان داد که این تصاویر “چیزی دیدنی” خواهد بود در یک جلسه توجیهی در 12 سپتامبر.

تصویری از یک فضاپیما در حال نزدیک شدن به دو سیارک

ناسا / جان هاپکینز APL / استیو گریبن

برای تنظیم و تماشای ماموریت در روز دوشنبه، دو گزینه متفاوت دارید: پخش زنده و فید زنده بی‌صدا از دوربین شناسایی دیدیموس و دوربین سیارکی برای ناوبری نوری (DRACO).

برای آزمایش سیستم SMART Nav قبل از پرتاب، در 1 ژوئیه و 2 اوت، تیم عملیات ماموریت تصویرگر DRACO را به سمت مشتری نشانه رفت. به گفته ناسا. ناسا گفت که تیم SMART Nav تجربیات ارزشمندی را از این آزمایش به دست آورد.

النا آدامز، مهندس سیستم های ماموریت DART برای جانز هاپکینز APL گفت: “ما در حال حاضر بیش از 200000 تصویر از DRACO روی زمین داریم.”

روز دوشنبه، ناسا یک فضاپیمای 1320 پوندی را می فرستد تا با سیارکی که قبلاً دیده نشده بود برخورد کند تا مسیر سیارک را تغییر دهد. آیا این شبیه طرح یک فیلم علمی تخیلی معمولی شماست که در آن یک سیارک به سمت زمین پرتاب می شود و نوع بشر را تهدید می کند؟ خوب، سیارک دیمورفوس هدف قرار گرفته به هیچ وجه تهدیدی برای بشریت نیست. با این حال، هدف از این مأموریت آماده سازی ما برای آن تهدید بالقوه است.

ماموریت آزمایش تغییر جهت دوگانه سیارک (DART) برای آزمایش فناوری است که می تواند از زمین در برابر برخورد با خطرات احتمالی سیارک یا دنباله دار در آینده محافظت کند. شما حادثه دایناسور را به خاطر دارید، درست است؟ ناسا می گوید نوع بشر سرنوشت مشابهی نخواهد داشت.

ناسا روز پنجشنبه به خبرنگاران اطمینان داد که دوربین DRACO برای پرتاب در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

کاترین کالوین، دانشمند ارشد و مشاور ارشد آب و هوای ناسا، روز پنجشنبه در یک نشست توجیهی گفت: دایناسورها برنامه فضایی نداشتند که به آنها اطلاع دهد که چه اتفاقی می افتد، اما ما داریم.

این فضاپیما علاوه بر دوربین شناسایی دیدیموس و دوربین سیارکی برای ناوبری نوری (DRACO) برای ادامه مسیر خود، یک سیستم هدایت، ناوبری و کنترل پیچیده به نام ناوبری خودکار مانور کوچک با بدنه کوچک (SMART Nav) خواهد داشت. و مسیر خود را در فضا طی کند.

همچنین: ناسا: این صدای عجیب برخورد یک شهاب سنگ به مریخ است

همچنین: ماموریت دارت ناسا: نحوه برخورد یک فضاپیما با یک سیارک

توانایی دیدن تصاویر بسیار مهم است، زیرا هیچ کس هرگز سیارک دیمورفوس را قبل از برخورد ندیده است – حتی ناسا.

ادوارد رینولدز، مدیر پروژه DART در این جلسه گفت: «همه زیرسیستم‌های فضاپیما سبز هستند.

تصاویر DRACO روشن خواهند شد تلویزیون ناسا شروع از ساعت 2:30 بعد از ظهر PT/5:30 بعد از ظهر به وقت شرقی. پوشش زنده در ساعت 3 بعد از ظهر PT/6 بعد از ظهر به وقت شرقی در تاریخ آغاز خواهد شد تلویزیون ناسا. این برخورد قرار است در ساعت 4:14 بعد از ظهر PT/7:14 بعد از ظهر به وقت شرقی رخ دهد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/everything-you-need-to-know-about-nasas-dart-mission-happening-on-monday/#ftag=RSSbaffb68

این ماموریت یک فضاپیما را با سرعت ۴ مایل در ثانیه به سمت دیمورفوس، قمری که به دور سیارک دیدیموس نزدیک زمین می چرخد، می فرستد. به محض تماس، برخورد جنبشی مسیر سیارک دیمورفوس را تغییر خواهد داد.

کارولین ارنست، دانشمند ابزار DRACO در APL گفت: “آزمایش های مشتری به ما این فرصت را داد تا DRACO چیزی را در منظومه شمسی خودمان تصویر کند.” در یک پست وبلاگ. “تصاویر فوق العاده به نظر می رسند، و ما برای آنچه که DRACO در مورد Didymos و Dimorphos در ساعت ها و دقیقه های منتهی به برخورد نشان می دهد، هیجان زده هستیم.”

همچنین: ناسا شرکتی را برای ساخت لباس فضایی نسل بعدی خود انتخاب می کند