نکاتی برای تغییر از گرمایش به سرمایش

چک لیست راه اندازی بهار: در اینجا هشت مورد مهم وجود دارد که باید قبل از تعویض ترموستات دیواری به خنک کننده بررسی کنید.

به طور کلی ایده خوبی است که در ابتدای هر فصل گرمایش و سرمایش، تعمیر و نگهداری اولیه سیستم تهویه مطبوع و گرمایش خود را در نظر بگیرید. با چند بررسی و کمی تلاش می توانید به تضمین یک فصل خنک کننده تابستانی بدون دردسر کمک کنید.

در حالی که انجام این بازرسی کلی خوب است، گرفتن FRIGAIR برای نگهداری منظم سیستم شما حتی بهتر است. به خصوص اگر سیستم شما قدیمی است، همیشه بهتر است از تیم حرفه ای ما استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که در حالت بهینه در حال اجرا است. یک تکنسین FRIGAIR می تواند به شما کمک کند تا بازرسی فنی کامل تری را برای جلوگیری از خرابی سیستم در گرم ترین ماه های سال انجام دهید. تابستان نزدیک است و هیچکس بهتر از شما خانه شما را نمی شناسد. اگر تهویه مطبوع به دلیل سبک زندگی یا موقعیت جغرافیایی شما یک ضرورت است، قبل از تمام شدن زمان، حتما نظر حرفه ای FRIGAIR را دریافت کنید.


منبع: https://frigcorp.com.au/expert-advice-tips-for-changing-from-heating-to-cooling/

ابتدا با یونیت خارجی شروع کنید:

  1. پانل های یونیت خارجی را بازرسی کنید: این پانل ها برای محصور کردن اتصالات الکتریکی طراحی شده اند و باید در محل قرار گیرند تا از شما و سیستم محافظت کنند. اگر یک پانل را گم کرده اید (احتمالاً به دلیل باد) یا اگر پانل به درستی تنظیم نشده باشد، این می تواند خطرات بالقوه ای را هم برای شما و هم برای عملکرد تجهیزات ایجاد کند. اگر پانل پوشش دهنده اتصالات الکتریکی از بین رفته یا در جای خود قرار ندارد، باید قبل از راه اندازی سیستم خود با یک تکنسین واجد شرایط برای ارزیابی تماس بگیرید.
  2. پوشش های کندانسور، پتوهای کویل یا درب ها را بردارید: اگر سیم پیچ بیرونی را به منظور محافظت از آن در طول ماه های زمستان پوشانده اید، حتماً قبل از راه اندازی سیستم، پوشش را بردارید. این روکش ها سیم پیچ را محافظت و عایق می کنند، اما انتقال حرارت را نیز محدود می کنند. راه اندازی سیستم با هر یک از این پوشش ها، حتی برای مدت کوتاه، می تواند به سیستم شما آسیب جدی وارد کند. بسیاری از افراد هر سال فراموش می کنند که پوشش های خود را بردارید، که اغلب منجر به تعمیرات اساسی یا حتی تعویض کل سیستم می شود.
  3. هر گونه عایق لوله آسیب دیده را تعمیر یا تعویض کنید: خط مکش (لوله مسی بزرگتر در یونیت خارجی) به تامین مبرد خنک به کمپرسور در یونیت خارجی کمک می کند. اگر لوله مکش سیستم به عایق آسیب رسانده باشد، این می تواند باعث از بین رفتن خنک کننده مورد نیاز واحد خارجی شود که می تواند به سیستم شما آسیب برساند و همچنین ممکن است باعث از دست دادن انرژی شما شود. آسیب به عایق فوم می تواند ناشی از پوسیدگی خورشید، یخ زدن آب محبوس شده در کف یا حیوانات زمستانی باشد که به دنبال پناهگاه یا غذا هستند. عایق باید دست نخورده باشد تا خنک کننده سیستم حفظ شود. اگر عایق نیاز به تعویض دارد، این کار را قبل از راه اندازی واحد انجام دهید. توجه: فقط خط بزرگتر نیاز به عایق دارد. خط مسی کوچکتر را عایق نکنید.
  4. هر گونه زباله را از سیم پیچ بیرون بیاورید: بسته به اینکه در کجا زندگی می کنید یا در چه سمتی از خانه قرار دارد، ممکن است زباله ها یا گیاهانی را پیدا کنید که داخل یا روی سیم پیچ دمیده شده اند. سیم پیچ های سیستم برای انتقال گرما طراحی شده اند و هر گونه زباله این اثر را محدود می کند. برای به دست آوردن بهترین عملکرد ممکن از سیستم خود، این زباله ها را از سیم پیچ و اطراف آن جدا کنید. همچنین هنگام مالچ پاشی در فصل بهار مراقب باشید که مالچ را در اطراف پایه دستگاه بسته بندی نکنید. این امر به ویژه برای پمپ های حرارتی صادق است زیرا احتمالاً فضایی در زیر واحد وجود دارد و باید همیشه باز نگه داشته شود تا جریان هوای خوبی به واحد بیرونی جریان یابد.
    سپس واحد داخلی را بررسی کنید:
  5. فیلترهای هوا را عوض کنید: تغییر فصل معمولا زمان خوبی برای تعویض فیلترهای هوای داخل خانه است. این احتمال وجود دارد که فیلتر هوای داخل خانه شما بیش از حد معمول زباله و گرد و غبار جمع کرده باشد، بنابراین حتما فیلتر را قبل از فصل سرما تعویض کنید. حتماً به فلش جهت جریان هوا روی سیستم و فیلتر توجه کنید – هر دو باید در یک جهت باشند.
  6. شیلنگ تخلیه سیم پیچ را بررسی کنید: این شیلنگ (معمولاً پلاستیکی) را می توان “خط میعانات” نیز نامید. از آنجایی که دمای سیم پیچ کمتر از هوای محیط است، آب روی سیم پیچ متراکم شده و به سینی زیر می چکد. این میعانات باید به سمت فاضلاب برود، در غیر این صورت سینی پر می شود و دستگاه را سیل می کند یا به طور بالقوه آب را به خانه شما می ریزد. بررسی کنید تا مطمئن شوید که خط در جای مناسب است، متصل است و به محل مناسب تخلیه می شود.
  7. دریچه های منبع تغذیه و کوره های برگشت را تمیز کنید: مطمئن شوید که هر دو دریچه و دریچه های هوای ورودی و برگشتی باز و عاری از زباله هستند. همچنین خوب است که از جاروبرقی برای از بین بردن موهای حیوان خانگی یا گرد و غباری که ممکن است در فصل قبل جمع شده باشد استفاده کنید. به طور کلی تمیز کردن تمام کباب پزها در ابتدای هر فصل ایده خوبی است.
  8. آن را روشن کنید و مطمئن شوید که کار می کند: پس از بررسی چک لیست، منتظر یک روز خوب و گرم باشید که در چند دقیقه اول پس از شروع آن، کمی وقت دارید تا هوای خروجی از دریچه های داخل خانه را بررسی کنید و سپس هر چند ساعت در طول روز پس از چند دقیقه اول، باید احساس کنید هوای خنک از رجیستر خارج می شود. اگر هوا خارج نمی شود، یا اگر هوای خارج شده احساس خنکی نمی کند، مشکلی وجود دارد و باید فوراً سیستم را در ترموستات خاموش کنید. می توانید یک بار دیگر چک لیست را مرور کنید و سپس دوباره امتحان کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، سیستم را خاموش کنید و با FRIGAIR که می تواند مشکل را تشخیص دهد تماس بگیرید. روشن ماندن سیستم در زمانی که به درستی کار نمی کند می تواند آسیب های زیادی وارد کند. اگر سیستم شما به درستی کار نمی کند، هرگز ضرری ندارد که از یک متخصص FRIGAIR برای کمک به تشخیص مشکلات کمک کند.