نقش بسته بندی در بازاریابی محصولات

کاربردهای این جعبهها از نام آنها کاملا مشخص است؛ با این حال در آیندهای نزدیک، تیم ما قرار است که یک راهنما محتوای جامع و کامل در مورد انواع جعبهها و روشهای بستهبندی تولید کند. تا به حال بسته بندی و فرم چای کیسه ای هیچ تنوعی نداشته پس با این همه تشابه باید کاری کنید که مشتری ترغیب به خرید محصول شما شود. تابه حال به چای کیسهای فکر کردهاید؟ فکر کنید که در بازار چای کیسهای وجود دارد که شبیه یک تیشرت است و به وسیله ۱ چوب لباسی به لبه فنجان شما آویزان میشود. آیا به ذهن شما هم رسیده است که چای کیسهای را میتوان مثل یک لباس یا تیشرت روی چوبلباسی آویزان کرد؟

بسته بندی آبمیوه ها به شکل تکه های هر میوه و با رنگ و ظاهر مشابه آنها قطعا جذاب خواهد بود. بسته بندی خود را پویا و تغییر پذیر طراحی کنید: تا به حال به این فکر افتاده اید که بسته بندی محصول می تواند با استفاده از آن تغییر کند و جذاب باشد. با خوردن آب انار، فرم و رنگ بسته بندی هم تغییر می کند. سپس فونتهایی را که دوست دارید و رنگ هایی را انتخاب کنید که به بهترین شکل شخصیت برند شما را نشان می دهند . در انتخاب رنگ لوگوی برند بهتر آن است که اگر شرکت اول طبقه بندی هستید از سمبلیک ترین رنگ و باز تکرار می کنم از یک رنگ استفاده کنید و اگر اول طبقه بندی نیستید حتما از رنگ متمایز رقبا بهره بگیرید حتی اگر رنگ انتخابی مرتبط با موضوع فعالیت نباشد. بهترین روش اینست که از این رنگ ها به عنوان راهنما استفاده کنید. آبمیوه ها را جذابتر کنید: هر چقدر ظاهر یک غذا جذابتر باشد، خوشمزه تر به نظر می رسد پس در بسته بندی آبمیوه هم از همین ایده استفاده کنید.

با آن ها در مورد کتاب ها ی مختلف صحبت کنید و از آن ها بخواهید تصاویر کتاب را برایتان تفسیر تصویر سازی با ابرنگ کنند. فونت هایی که در این بسته بندی ها استفاده می شود اغلب بولد، درشت و خوانا هستند. استفاده از ترکیب رنگی خاص، تصاویر جالب توجه و فونت درشت و زیبا در طراحی روی بستهبندی، به ایجاد تفاوتهای بزرگ میانجامد. این کار نمونه ای از یک ایده بسته بندی مفید و در عین حال جالب توجه برای مشتریان است. حس هیجان ایجاد کنید: بسته بندی های جالب و خلاقانه همراه با چاشنی حس هیجان در بیننده قطعا تأثیرگذار خواهد بود.

ادعای خود را به شکلی خلاقانه ثابت کنید: شرکت های سازنده امروزی نه تنها خلاقیت و نبوغ بالایی از لحاظ ایده بسته بندی محصولات دارند بلکه خودشان را متمایز هم می کنند. کیسه های پلاستیکی پلی اتیلن به عنوان یک انتخاب رایج و محبوب برای بسته بندی محصولات تبدیل شده اند زیرا تولید آن بسیار آسان است. دانا افاضلی در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه طی این مدت از کلاسهای آمادگی کنکور جز در حد کلاسهای آموزشی مدرسه استفاده نکردهام، افزود: از اولویتهای من برای انتخاب رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه شریف و سپس علوم کامپیوتر است. روشهای مختلفی برای پروموت کردن و تبلیغ کردن محصول وجود دارد که یکی از مهمترین این موارد بسته بندی است. در آن زمان مشکلات زیادی را برای مشتریان به وجود آورده بود. راه اندازی یک باشگاه مشتریان یک اقدام مثبت و سودآور در زمینه کسب و کار است. اخیرا نیز برندی ایرانی اقدام به کپی برداری از این طراحی کرده است و در قالب بسته بندی کرم های مرطوب کننده به بازار عرضه کرده است. آنچه در این متن به آن پرداخته شد بخشی از این مسیر است، آنجایی که ایده یک طراح برای یک بسته بندی سازمان می یابد، روی سطح چاپ شونده یک بسته بندی نوشیدنی نقش می بندد و در نهایت اینکه کدام عوامل تضمین کننده کیفیت نهایی طرح به همان کیفیتی است که در ذهن طراح بوده و بر صفحه مانیتور طراحی شده است.

طراحی بسته بندی جوراب زنانه و مردانه آیا باید تفاوتی داشته باشد؟ چطور باید تفکرات و خیالات خود را به تصاویری زیبا و چشم نواز تبدیل کنیم؟ قرار دادن وزن محصول به نحوی که مصرفکننده آن را شناسایی کند. هیچ قاونونی وجود ندارد که شما را از شوخطبع بودن با مشتریتان منع کند. تقریبا در تمام صنایع، قوانینی از پیش تعریف شده و سازمانی وجود دارد، برای مثال یک کفش همیشه باید از جعبه بیرون بیاید، یا خمیردندان باید داخل تیوب ریخته شود. ما، نسل شبکههای اجتماعی هستیم، چیزهای زیادی در روز مد میشود و مردم را درگیر میکند، به همین خاطر باید همیشه بهروز باشید و با Trendیا مدهای روز همراه شوید و آنها را در بستهبندی و لیبلهای محصولتان به کار ببرید. اما شرکت HEINZ با ارائه بستهبندی پلاستیکی قابل فشردن، که به صورت برعکس روی زمین قرار میگرفت، بازی را عوض کرد و فروش فوقالعادهای را تنها به خاطر بستهبندی کاربردیاش برای خود رقم زد.

اگر با یک انتشارات کار میکنید، احتمالا طراح کتابی دارند که متن را با تصاویر شما ادغام میکند. هر طراح گرافیکی از اهمیت طراحی بستهبندی باخبر است. اطلاعات محصول، جداول، نمادها و آیکونها: در لیبل پشت بستهبندی و پس از تایید طرح توسط طراحان مجموعه بر روی لیبل منتخب دیزاین میشود. جعبه بسته بندی محصول باید به گونه ای طراحی شود که اطلاعات مهم در مورد محصول روی بسته بندی قرار بگیرد. امروزه هوش مصنوعی در حوزه هایی از جمله پزشکی، علوم هوافضا، اکتشافات، تسلیحات نظامی، پیش بینی وضع هوا، نقشه برداری و شناسایی عوارض، تشخیص صدا، گفتار و دست خط، بازی ها و نرم افزارهای رایانه ای کاربرد دارند. در واقع بسته بندی محصولات که در انواع شکل، سایز و متریال و رنگ، طراحی و تولید می گردد اولین چیزی است که مشتری در فروشگاه ها با آن روبرو می شود.

2. یکی از مواردی که با آن همیشه به مشکل برخورده اید استفاده از سس، نوشابه، رب و دیگر خوراکی های غلیظ است که به راحتی تخلیه نمی شوند و چه حس ناخوشایندی را ایجاد می نمایند. از آنجایی که در سال های اخیر تقاضا برای این دسته از خدمات زیاد شده بود و کسب و کارها سفارش های متنوعی برای چاپ بسته بندی محصولات خود داشتند، واردات دستگاه های چاپ رونق گرفت و حالا به قدری دستگاه چاپ در کشور موجود است که تولید کنندگان به راحتی میتوانند به صادرات نیز فکر کنند. اگر محصول شما قابل حمل یا اصطلاحا «خوشدست» نباشد، مشتری قطعا از دیگر محصولات موجود در بازار استفاده خواهد کرد. امروزه افغانستان در بین همه محصولات صادراتی خود در سطح بین الملل، در زمینه ی صادرات زعفران بسیار موفق عمل می کند.

این در حالی است که طراحی بسته بندی هر نوع محصول نیازمند تخصص و تجربه بالا در این زمینه است. وقتی شما موجسواری در این فضا را یاد بگیرید و برای بستهبندی محصولتان استفاده کنید، محصولات شما مشتری بیشتری جذب کرده و حجم فروش شما بالا میرود. پس اولین و مهمترین عامل در جذب مشتری برای فروش، بسته بندی است. ما این کار را برای بهبود ظاهری افکت مداد رنگی قبل انجام میدهیم. آن ها ممکن است نقاشی، مجسمه سازی و یا طراحی انجام دهند. امروزه ایده بسته بندی نقش بسیار مهمتری در فروش محصول، حتی در مقایسه با ویژگی ها و مزایای رقابتی محصول نسبت به رقبا دارد. به عنوان نمونه می توانید ایده های دستمال کاغذی اختصاصی آریا هنر را مشاهده کنید که در انواع فانتزی، جیبی و ماشین، 200 برگ و 300 برگ تولید می شوند.

خشکبار، انواع میوه خشک مانند برگه آلو، زردآلو، هلو، سیب، انجیر خشک، خرما، کشمش، زرشک، عناب و مغزهای گردو، پسته، بادام و غیره را شامل میشود. این اغراق می تواند برای شکل، رنگ، کاراکترها، طعم و غیره باشد. شاهد هستیم که کالاهایی که از طراحی بسته بندی جدید و نوآورانه و هماهنگ با محصول شان استفاده می کنند ، در قیاس با محصولاتی با کیفیت بالاتر اما بستهبندی سطح پایینتر شانس بیشتری برای فروش دارند. پیشتر راجع به اهمیت ثبت طرح صنعتی خواندیم و متوجه شدیم که مهمترین مورد قابل ثبت طرح صنعتی، بسته بندی است، بسته بندی به نوعی هویت و ویترین محصول شماست، و هر چه وقت، انرژی و سرمایه بیشتری را صرف ارتقا کیفیت بستهبندی محصولتان کنید، در واقع باعث پیشرفت فروش و در نتیجه ارتقاءکسبوکارتان شدید. بنابراین ممكن است، همانطور كه شما در ابتدا اشاره كردید، بخواهید برای مطلبی تصویر آماده كنید، ولی كسی نباشد كه بتواند تصویری مناسب و متناسب با خواسته شما خلق كند.

برای برخی، این چالشي فوقالعاده است. خدمات یا کالای شما باید در قفسه فروشگاه با تعداد زیادی از محصولات رقبا به چشم بیاید و این به چشم آمدن نیازمند طراحی متفاوت است . بسته بندی، لبه رقابت محصولات است، ایجاد انگیزه برای خریدار، به ویژه برای یک محصول جدید، بیش از هر چیز به کیفیت و تاثیر بصری بسته بندی مربوط میشود.ایجاد تمایز اولین قدم است. در این تکنیک ضخامت و یا نازکی خطوط هاشور از طریق فشار دست بر روی سطح کار ایجاد میشو د. شما همیشه این امکان را دارید که با وارد کردن اندکی شوخی در بستهبندی محصولتان، رابطهی دوستانهای را با مشتریتان ایجاد کنید. یک کارآفرین خرده فروشی همیشه باید یک دلیل برای مخاطبان خود بیاورد که چرا باید برند او را انتخاب کنند. باتوجه به نکاتی که گفته شد شما باید فورمت مورد نظر جعبه ای را انتخاب کنید که هم مناسب محصولتان باشد و هم گران تمام نشود.