نحوه یافتن و حذف سریع برنامه های بدون استفاده در اندروید 13


آرم اندروید 13 روی گوشی روی میز با ربات اندرویدی کوچک در پس زمینه.

جیسون سیپریانی/ZDNET

فقط پاسخ های صادقانه!

آیا از هر برنامه ای که روی دستگاه اندرویدی خود نصب شده است استفاده می کنید؟ اگر نه، چرا آن برنامه های استفاده نشده را نصب می کنید؟

شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده باشید، اما فراتر از قلمرو این امکان نیست که توسعه برنامه اندرویدی از بین برود.

اگر این اتفاق بیفتد، یک برنامه ممکن است با آسیب‌پذیری‌های قابل بهره‌برداری مواجه شود. اگر آن برنامه استفاده نشده را روی تلفن خود نگه دارید، فقط در آنجا می‌نشیند و منتظر سوء استفاده قرار می‌گیرد.

یا شاید برای شما این یک موضوع ساده باشد که بخواهید فضای بیشتری روی تلفن خود داشته باشید و شلوغی را کاهش دهید.

مرور: Samsung Galaxy Watch 5 Pro: بهترین پوشیدنی برای کاربران اندروید

در هر صورت، شما واقعاً باید آن برنامه های استفاده نشده را در دستگاه خود حذف کنید. با این حال، چشم انداز حذف دستی همه آنها می تواند برای برخی کمی دلهره آور باشد. خوشبختانه، توسعه دهندگان مناسب دیدند که ابزاری ساده برای حذف برنامه های استفاده نشده قرار دهند. این ویژگی راه خود را در نسخه‌های اخیر پیدا کرده است و من قصد دارم نحوه استفاده از آن را در اندروید 13 به شما نشان دهم.

نحوه یافتن و حذف سریع برنامه های بدون استفاده در اندروید 13

آماده‌اید کمی فضا خالی کنید و آن برنامه‌های قدیمی را کنار بگذارید؟

بیا بریم.

الزامات

تنها چیزهایی که نیاز دارید یک دستگاه اندروید با سیستم عامل به روز شده و تعدادی برنامه قدیمی برای حذف است. با وجود آن‌ها، بیایید ببینیم چگونه کار می‌کند.

همچنین: آیا آیفون های جدید را نمی خواهید؟ در اینجا 6 گوشی برتر اندرویدی آورده شده است

حذف برنامه های استفاده نشده از اندروید

اولین کاری که انجام می دهید این است که برنامه تنظیمات را باز کنید. می‌توانید تنظیمات را یا از Notification Shade (نماد چرخ‌دنده که با دوبار پایین کشیدن Shade ظاهر می‌شود) یا از App Drawer اجرا کنید.

از برنامه Settings روی Apps و سپس از صفحه Apps روی Unused Apps ضربه بزنید.

بخشی از پنجره Android 13 Apps در ابزار تنظیمات.

دسترسی به قابلیت Unused Apps در اندروید 13.

تصویر: جک والن

همچنین: اندروید 13 رسما در اینجا عرضه شد. فقط در صورتی که گوشی مناسبی داشته باشید

در صفحه به دست آمده، لیستی از تمام برنامه هایی که در سه ماه گذشته باز نشده اند و در زیر آن، برنامه هایی که بیش از شش ماه از آنها استفاده نشده اند را مشاهده خواهید کرد. برای حذف هر برنامه، فقط باید روی نماد سطل زباله مرتبط ضربه بزنید.

وقتی از شما خواسته شد، روی OK ضربه بزنید تا برنامه مورد نظر حذف شود. این کار را تا زمانی انجام دهید که همه برنامه های استفاده نشده را که مطمئن هستید دوباره به آن نیاز ندارید را حذف کنید.

دو برنامه به عنوان بلااستفاده در اندروید 13 فهرست شده اند.

حذف برنامه های استفاده نشده در اندروید 13.

تصویر: جک والن

البته این می تواند کمی مشکل باشد. به عنوان مثال، من برنامه‌های خاصی را روی گوشی خود دارم که به ندرت از آنها استفاده می‌کنم، اما باید آن‌ها را نصب کنم زیرا گاهی اوقات از آنها استفاده می‌کنم. با این حال، این برنامه‌ها اغلب به‌روزرسانی می‌شوند، بنابراین می‌دانم که در حالت‌های آسیب‌پذیر قرار نمی‌گیرند. علاوه بر این، من در خطر تمام شدن فضای تلفنم نیستم. اگر هر کدام از این موارد وجود داشت، حتی آن برنامه‌هایی که فکر می‌کنم ممکن است در مقطعی از آنها استفاده کنم، باید حذف شوند.

همچنین: ویژگی بایگانی اندروید به آزادسازی فضای ذخیره سازی گوشی شما کمک می کند

و به همین سادگی می توان برنامه های بلااستفاده را در اندروید 13 حذف کرد. باید به طور مرتب این ویژگی را بررسی کنید تا برنامه هایی را که استفاده نمی کنید را پیگیری کنید و آنها را حذف کنید. مثل همیشه، بهتر است که ایمن باشید تا اینکه اطلاعات شما به سرقت رفته یا دستگاه اندرویدی شما خالی از حافظه باشد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-quickly-find-and-delete-unused-applications-on-android-13/#ftag=RSSbaffb68