نحوه نگاشت مجدد کلیدها با استفاده از صفحه کلید در PowerToys مایکروسافت

قبل از اینکه بخواهید کلیدها و میانبرهای خاصی را مجدداً نقشه برداری کنید، باید بدانید که چه کاری می توانید انجام دهید و چه کاری نمی توانید انجام دهید. بر روی لینک کلیک کنید درباره محدودیت‌های نقشه‌برداری مجدد بیشتر بدانید برای دیدن اینکه کدام کلیدها را نمی توان دوباره نقشه برداری کرد.

پنجره میانبرهای Remap با ماوس روی OK قرار دارد

پنجره کلیدهای remap برای انتخاب کلید فیزیکی

برای مثال، نمی‌توانید Win+L (ویندوز را قفل می‌کند) یا Ctrl+Alt+Del (به شما امکان دسترسی به Task Manager را می‌دهد) را تغییر دهید زیرا میانبرهای رزرو شده هستند. اما می توانید کلیدهای عملکرد F1-F12 را مجدداً ترسیم کنید. اگر بخواهید یک کلید رزرو شده را در مدیریت صفحه کلید دوباره تعریف کنید، یک سیلی به مچ دستتان می‌خورد تا از ادامه کار جلوگیری کنید.

کلید فیزیکی را برای نقشه برداری مجدد انتخاب کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی

در مرحله بعد، میانبر یا کلیدی را که می خواهید به میانبر فیزیکی انتخاب شده مجدداً نشان دهید، انتخاب کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید Win+E میانبر نگاشت شده باشد، انتخاب کنید پیروزی در ستون اول و E در دوم همچنین می توانید به جای میانبر، یک کلید جداگانه انتخاب کنید.

تا زمانی که کلید یا میانبر از قوانین خاصی پیروی می کند و با کلیدها و میانبرهای رزرو شده توسط ویندوز مغایرت ندارد، می توانید آن را هر طور که می خواهید دوباره تعریف کنید. در اینجا نحوه کار این است.

انتخاب میانبر یا کلید نگاشت شده به

کلید F1 با نگه داشتن ماوس روی OK انتخاب شده است

کلید فیزیکی را برای نقشه برداری مجدد تایپ کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی

اکنون، یک برنامه یا پنجره را باز کنید که در آن می توانید تخصیص کلید جدید را امتحان کنید. برای مثال، اگر F1 را با F12 جایگزین کرده اید تا صفحه راهنما نمایش داده شود، برنامه ای را باز کنید که راهنما ارائه می دهد و F12 را فشار دهید.

ماوس روی دکمه Continue Anyway قرار دارد

اسکرین شات توسط لنس ویتنی

کلید F12 با نگه داشتن ماوس روی OK انتخاب شده است

همچنین: بله، همچنان می‌توانید به‌روزرسانی رایگان ویندوز 10 را دریافت کنید. در اینجا چگونگی آن است

نحوه نگاشت مجدد کلیدها با استفاده از صفحه کلید در PowerToys مایکروسافت

اگر نقشه مجدد را به یک برنامه خاص محدود کرده اید، آن برنامه را باز کنید. در غیر این صورت، به هر جای ویندوز بروید. کلید جدیدی را که تعریف کرده‌اید فشار دهید تا مطمئن شوید که فرمان را از کلید فیزیکی اصلی اجرا می‌کند.

انتخاب میانبر فیزیکی با ماوس

بسته به کلید فیزیکی که انتخاب کرده اید، ممکن است اخطاری دریافت کنید که به شما می گوید کلیدها تخصیص ندارند. اگرچه پیام عجیب به نظر می رسد، اما به نظر می رسد که به شما هشدار می دهد که کلید فیزیکی دیگر به دستور قبلی خود اختصاص داده نمی شود. کلیک ادامه دادن به هر طریق برای تایید نقشه برداری مجدد

پنجره جدید گوگل کروم باز شد

روی پنجره کشویی کلیک کنید و در تمام گزینه ها حرکت کنید تا زمانی که گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید.

برای این کار ابتدا باید نام فایل اجرایی اپلیکیشن را پیدا کنید. روی میانبر برنامه در منوی Start کلیک راست کرده و به آن بروید بیشتر، و انتخاب کنید باز کردن مکان فایل. روی نماد برنامه در File Explorer کلیک راست کرده و انتخاب کنید خواص. نام فایل اجرایی در قسمت Target ظاهر می شود. آن نام فایل را کپی و جایگذاری کنید یا در قسمت زیر برنامه هدف تایپ کنید. پس از اتمام، کلیک کنید خوب.

همچنین: چگونه تصاویر خود را با PowerToys Image Resizer کوچک کنیم

کلید دیگری را به remap اضافه کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی

نحوه ترسیم مجدد یک میانبر

اما شما با کلیدها یا میانبرهای موجود گیر نکرده اید. شما می توانید بسیاری از آنها را با کمک ابزار PowerToys به نام مدیر صفحه کلید تغییر دهید.

کلید remapped را امتحان کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی

Num Lock صفحه شماره را روشن می کند. F1 یک صفحه راهنما را ایجاد می کند. Ctrl+C یک مورد را کپی می کند. Windows key+E File Explorer را باز می کند.

با استفاده از مدیر صفحه کلید، می توانید دستورات مختلفی را برای استفاده از کلیدها و میانبرهای مختلف غیر از کلیدهای پیش فرض تنظیم کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید F1 صفحه شماره را روشن کند یا کلید Windows + C را برای کپی کردن یک آیتم روشن کند.

میانبر را به یک برنامه خاص محدود کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی

پنجره تنظیمات سند مایکروسافت و رایانه شخصی باز می شود

در صفحه اصلی مدیریت صفحه کلید، روی ورودی برای کلیک کنید یک میانبر را مجدداً ترسیم کنید. برای انتخاب میانبر فیزیکی روی منوی کشویی کلیک کنید یا روی آن کلیک کنید تایپ کنید کلید آن را تایپ کنید میانبر باید با یک کلید اصلاح کننده به معنای Alt، Ctrl، Shift یا Win شروع شود. پس از انتخاب یا تایپ کلید اصلاح کننده، کلید همراه را انتخاب یا تایپ کنید. برای مثال، اگر می‌خواهید Win+F را دوباره تعریف کنید، انتخاب کنید پیروزی در ستون اول و اف در ستون دوم

پنجره مدیریت صفحه کلید در PowerToys

روی ورودی برای کلیک کنید یک کلید را دوباره نقشه برداری کنید. برای انتخاب کلید فیزیکی که می خواهید دوباره نقشه برداری کنید، روی آن کلیک کنید + دکمه. به عنوان مثال، شاید بخواهید F12 را دوباره تعریف کنید تا صفحه راهنما باز شود. می توانید آن را یکی از دو روش انتخاب کنید.

همچنین: نحوه استفاده از PowerToys FancyZones رایگان در ویندوز و چرا باید

میانبر فیزیکی را انتخاب کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی

برای اینکه تغییراتی که در مدیریت صفحه کلید ایجاد می‌کنید همیشه اعمال شوند، PowerToys باید هنگام راه‌اندازی اجرا شود. برای تأیید این موضوع، PowerToys را باز کنید، انتخاب کنید عمومیو مطمئن شوید که سوئیچ برای روشن است دویدن در خط شروع. سپس، Keyboard Manager را انتخاب کنید و تأیید کنید که سوئیچ آن روشن است.

در مرحله بعد، کلیدی را که می‌خواهید کلید فیزیکی را مجدداً به آن ترسیم کنید، انتخاب کنید.

میانبر جدید را امتحان کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-remap-keys-using-keyboard-manager-in-microsofts-powertoys/#ftag=RSSbaffb68

یا روی آن کلیک کنید تایپ کنید را فشار دهید و کلیدی را که می خواهید دوباره تعریف کنید فشار دهید. سپس کلیک کنید خوب برای ارائه آن

به عنوان مثال، برای جایگزینی F1 با F12 به عنوان دستور Help، را انتخاب کنید F1 به عنوان کلید نگاشت شده به. یا روی منوی کشویی کلیک کنید و کلید نگاشت شده را از لیست انتخاب کنید یا روی آن کلیک کنید تایپ کنید را فشار دهید و کلید را فشار دهید. وقتی کارتان تمام شد، کلیک کنید خوب برای فعال کردن نقشه برداری مجدد

میانبر یا کلید نگاشت به را انتخاب کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی

مدیر صفحه کلید را در PowerToys باز کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی

ویندوز از انواع کلیدها و میانبرهای صفحه کلید برای اجرای اعمال و دستورات مختلف بهره می برد.

به طور پیش فرض، نقشه جدید شما در ویندوز و همه برنامه ها کار می کند. اما ممکن است بخواهید آن را فقط به یک برنامه خاص محدود کنید، مانند Microsoft Word یا Google Chrome.

کلید نگاشت به را تعریف کنید.

اسکرین شات توسط لنس ویتنی

زنی که روی لپ تاپ کار می کند

تیپ خوب / گتی ایماژ
پنجره کلیدهای Remap با موس روی دکمه Pause.