نحوه نصب جایگزین رایگان MS Office، LibreOffice، در macOS

دانلود LibreOffice از سایت رسمی.

تصویر: جک والن

2. LibreOffice را نصب کنید

اگرچه من به شدت به Google Docs متکی هستم، اما این تنها مجموعه اداری نیست که استفاده می کنم. در طول روز مواقع زیادی وجود دارد که مجبور می شوم برای انجام کارهای خاصی به یک مجموعه اداری نصب شده محلی وابسته باشم. یکی از این موارد زمانی است که من با ویرایشگرانی که از MS Office استفاده می‌کنند همکاری می‌کنم و نمی‌توان به سند برای انجام قالب‌بندی مجدد Google Drive از .docx اعتماد کرد. به قالب Google و دوباره برگردید. در آن شرایط، من به یک مجموعه آفیس منبع باز و رایگان به نام وابسته هستم LibreOffice.

LibreOffice در حال اجرا بر روی macOS.

بسته به سرعت اتصال شبکه شما، دانلود بین 2 تا 10 دقیقه طول می کشد. پس از اتمام، دانلودها را در داک خود گسترش دهید و روی ورودی LibreOffice کلیک کنید (شکل 2).

من مدت زیادی است که از LibreOffice استفاده می کنم و متوجه شده ام که آن را به اندازه ابزارهای موجود در بازار یک ابزار قوی می دانم. حتی بهتر از آن، بسیار بازی می کندخوب با MS Office، بنابراین شما می توانید هر آنچه که می خواهید همکاری کنید و هیچ کس تفاوت را نمی داند.

LibreOffice دارای یک رابط کاربری قابل تنظیم است، بنابراین می توانید آن را به عنوان یک رابط کاربری روبان مانند مدرن یا یک رابط کاربری سنتی مبتنی بر منو (یا تغییراتی بین این دو) پیکربندی کنید. این مجموعه آفیس برای استفاده و نصب بر روی هر تعداد کامپیوتری که نیاز دارید رایگان است. نسخه هایی برای لینوکس، macOS و ویندوز وجود دارد — و نصب آن ساده است… که دقیقاً همان کاری است که ما می خواهیم انجام دهیم.

بر خلاف هنگام نصب لیبره آفیس در لینوکس (جایی که می توانید Writer، Calc، Impress، Draw، Formula و Base را جداگانه باز کنید)، باید برنامه اصلی LibreOffice را باز کنید. برای انجام این کار، روی Launchpad کلیک کنید و LibreOffice را تایپ کنید، در آنجا نماد ابزار را خواهید دید. برای باز کردن مجموعه آفیس، روی LibreOffice کلیک کنید.

بیرون انداختن نصب کننده نصب شده پس از این واقعیت.

تصویر: جک والن

نحوه باز کردن LibreOffice

1. Launchpad را باز کنید

اگرچه مرورگر شما باید این را تشخیص دهد، باید فایل را برای معماری که سخت افزار شما را تامین می کند دانلود کنید (شکل 1). اگر دستگاه قدیمی‌تری است، باید macOS (اینتل) را انتخاب کنید. اگر دستگاه جدیدتری است، باید macOS (Apple Silicon) را انتخاب کنید. هنگامی که انتخاب خود را انجام دادید، روی دانلود کلیک کنید و فایل در درایو محلی شما ذخیره می شود. از شما خواسته می شود که دانلود را مجاز کنید. وقتی این اتفاق افتاد، روی Allow کلیک کنید.

نمی توانید LibreOffice را از فروشگاه برنامه macOS نصب کنید. در عوض، مرورگر وب پیش‌فرض خود را باز کنید و به آن اشاره کنید www.libreoffice.org. اکنون روی دانلود کلیک کنید. این شما را به صفحه دانلود می برد.

و این، دوستان من، نحوه نصب و راه اندازی LibreOffice در macOS است. من به زودی موارد بیشتری از این مجموعه اداری قدرتمند را پوشش خواهم داد، بنابراین مطمئن شوید که آن را برای آموزش های بعدی آماده کرده اید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-install-the-free-ms-office-alternative-libreoffice-on-macos/#ftag=RSSbaffb68

نصب کننده macOS LibreOffice.

LibreOffice دانلود شده و آماده نصب است.

تصویر: جک والن

روی Open کلیک کنید و بالاخره LibreOffice باز می شود.

2. یک فایل جدید ایجاد کنید

از شما خواسته می شود که اجازه اجرای an را بدهید برنامه ناشناخته (شکل 5).

صفحه دانلود LibreOffice.

LibreOffice شامل:

  • نویسنده – برای اسناد
  • کالک – برای صفحات گسترده
  • تحت تاثیر قرار دادن – برای ارائه
  • قرعه کشی – برای نقاشی
  • فرمول – برای ایجاد فرمول
  • پایگاه – برای پایگاه های داده

نصب LibreOffice در macOS.

تصویر: جک والن

3. فایل نصب کننده را حذف کنید

یک هشدار macOS برای اجرای یک برنامه ناشناخته.

پس از اتمام نصب (یک دقیقه یا بیشتر طول می کشد)، نصب کننده را ببندید، روی درایو LibreOffice نصب شده کلیک راست کرده و Eject را انتخاب کنید (شکل 4).

در پنجره ایجاد شده (شکل 3)، نماد LibreOffice را به نماد پوشه Applications بکشید.

منوی زمینه در macOS کلیک راست کنید.

با باز بودن LibreOffice، نوع فایلی را که می خواهید ایجاد کنید (از پیمایش سمت چپ — شکل 6) یا روی Open File کلیک کنید تا سندی را که قبلاً در درایو خود ذخیره کرده اید باز کنید.

تنها چیزی که نیاز دارید یک دستگاه macOS (MacBook یا iMac) است. با در دست داشتن آن، بیایید به نصب برسیم.

در حال نصب LibreOffice

1. نصب کننده را دانلود کنید

اجرای این برنامه اشکالی ندارد.

تصویر: جک والن

LibreOffice در پشته دانلود در macOS فهرست شده است.

پنجره اصلی LibreOffice

تصویر: جک والن