نحوه محاسبه هزینه طراحی داخلی

فضای بعدی که از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اتاق درمانی یا همان اتاق دندانپزشکی است که شامل اتاق لابراتور و اتاق استریلیزاسیون هم می شود. این سخن ما رو به کار فرمایانی است که پرداخت هزینه به طراح داخلی برایشان سخت است؛ این هزینه بهانه این است که شما تا آخر عمر در یک فضای مطلوب زندگی و یا کار کنید. تلاش کنید برای کنترل عفونت، امکانات شستشوی روپوشها را در همان محیط فراهم کنید تا کارکنان مجبور نباشند لباسها را همراه خود برای شستشو به خانه یا خارج از محیط درمانی منتقل کنند. بازسازی مطب از این جهت اهمیت دارد که در روحیه و دید مثبت مراجعه کننده تاثیر به سزایی دارد و باعث آرامش مراجعه کنندگان می شود. طراحی مطب پزشکی حساسیت هایی دارد که نکات باید برای ساخت به آن ها توجه کرد.

در این سبک طراحی دکوراسیون داخلی مطب پزشکی با الهام از طبیعت میتوان با استفاده از عناصر سازگار با محیط زیست مانند چوب، گل و گیاهان محیطی بسیار جذاب و زیبا رو به دست آورد. یا در مورد سبک مدرن، اپوکسی یا لمینیت گزینه های جذابی هستند. در بازسازی کلینیک یا هر سازه دیگری، مهمترین مرحله قبل از ساخت، دکوراسیون اتاق پزشک طرح اولیه کار است. در بازسازی مطب پزشک دیوار پوش های قدیمی را با کاغذهای دیواری پوشش می دهند، سرامیک های کف را عوض می کنند و با حذف تیغه های اضافی یا اضافه کردن یک تیغه دیگر به بازسازی مطب کمک می کنند. طراحی داخلی مطب و کلینیک بایستی به گونه ای انجام شود که بیانگر آرامش در مطب باشد. یکی از دو اتاق این آپارتمان به دفتر پزشک، و دیگری به یک اتاق معاینه مجهز تبدیل شد.درخت زنده ای که در وسط مطب قرار گرفته، عنصر اصلی این دکوراسیون به شمار می رود چون نماد باروری و حیات است. بیماران باید بتوانند در صورت لزوم به راحتی در اتاق حرکت کنند و جای خود را تغییر دهند. این نوار نوری علاوه بر رسم یک جریان، یک زبان فناوری را نیز به ارمغان می آورد و به لیزر نیز اشاره می کند که به عنوان یکی از عناصر اساسی درمان در این کلینیک کاربرد طراحی داخلی مطب روانپزشکی دارد.

منشی مطب که مسئولیت پذیرش بیماران را بر عهده دارد باید داری فضایی مجزا و مناسبی باشد زیرا در مطب های شلوغ و پر رفت و آمد عدم تمرکز منشی می تواند صدمات جبران ناپذیری را برای بیماران بوجود بیاورد. ارتفاع زیادی نداشته باشد تا ارتباط برای منشی و بیمار به آسانی صورت گیرد. بخش پذیرش طوری باید طراحی شود که مراجعه کنندگان چه به صورت ایستاده و چه به صورت نشسته (افراد کم توان) بتوانند با منشی مطب صحبت کنند. توجه داشته باشید که استفاده از نورهای ملایم می تواند در ایجاد فضایی صمیمی و یک فضاسازی راحتی بین بیمار با پزشکش را ایجاد کند و محیط مطب را به یک محیط آرام، دنج و صمیمی تبدیل کند.

حالا اگر این فضا یک کلینیک پوست و زیبایی باشد، تاثیری که می تواند روی مراجعین بگذارد اهمیت مضاعفی هم پیدا می کند. اگر قرار باشد، طراحی یک فضا را به سبک مدرن انجام دهید، باید بدانید که اصلی ترین مشخصه ی آن استفاده از رنگ ها و متریال های ملایم و آرامش بخش است. در این سبک تمامی وسایل، متریال و اکسسوری ها ایرانی هستند. زینب رئوفی بنیان گذار سیمیآروم گفت: ما در سیمیآروم جمع شدیم تا همه ی ایرانی ها، هر جای دنیا که هستن، این فرصت رو داشته باشن که با بهترین روانشناسان و مشاوران ایرانی در ارتباط قرار بگیرن. طراحی مطب دندانپزشکی بنابراین، مناطق کلیدی مانند آزمایشگاه، اتاق تاریک و پذیرش باید قرار داشته باشند تا کارآمدترین حرکت بین آنها و اتاق های درمانی فراهم شود. در طراحی مطب دندانپزشکی نیز مانند مطب های پزشکی، باید به نورپردازی و رنگ برای طراحی داخلی کلینیک های دندانپزشکی نیز در توجه داشته باشیم. برای این که مطب دندانپزشکی جلوه مدرنی داشته باشد می توان در کنار مبلمان از وسایلی مانند قفسه ها و انواع شلف ها استفاده کرد.

به محل قرار گیری سرویس بهداشتی دقت کنید.بهتر است چیدمان مبلمان مشرف به آن نباشد و عایق صوتی و تهویه مناسب داشته باشد. سرویس بهداشتی باید در فضایی قرار بگیرد که امکان تهویه مناسب وجود داشته باشد. نورپردازی مناسب هم بسیار مهم است و این نورپردازی باید به گونه ای باشد که تابش نور بر سطح دیوار های فضا پخش شود. بهتر است صندلی دندانپزشکی مقابل تلویزیون، پنجره، تابلویی زیبا و یا آکواریوم باشد تا توجه بیمار به آنها جلب شود و احساس آرامش کند. نورپردازی مطب باید به طور غیر مستقیم و ملایم باشد تا باعث زیبایی محیط شود. به نظر شما در دکوراسیون مطب دندانپزشکی باید به چه نکاتی توجه کرد؟ در فضای اتاق انتظار بهتر است مکانی را برای سرگرم کردن و بازی کودکان در نظر بگیرید تا استرس از آن ها دور شود و با توجه به اینکه مطب پزشک فضایی سرد دارد بهتر است برای ایجاد حس آرامش در این محیط از رنگ های گرم نظیر نارنجی و قرمز و زرد و آبی و سبز روشن و ارغوانی استفاده کنید. دکوراسیون مراکز درمانی و دکوراسیون بیمارستان های مخصوص کودکان باید به گونه طراحی شوند که استرس موجود در آن ها کاهش پیدا کند و علاوه بر این بهتر است برای طراحی دکوراسیون مطب اطفال و مراکز درمانی کودکان از المان هایی استفاده شود که انرژی مثبت در محیط افزایش پیدا کند و مکانی دلپذیر و مطبوع در فضای آن ها ایجاد شود.

امروزه بیش از افراد به خدمات مربوط به جراحی زیبایی تمایل دارند و این باعث ایجاد رقابت بین مراکز ارائهدهندهی این خدمات شده است. این اتاق برای نگهداری داروها و وسایل استریل مربوط به دندان پزشکی است. امروزه علوم پزشکی به سرعت چشمگیری رو به پیشرفت می باشد. به گزارش ساخت ویلا ارزان : اصول طراحی کلینیک پزشکی باید به گونه ای باشد که نکات ایمنی و بهداشتی مورد نظر، ضوابط طراحی مطب در آن ها رعایت شود. در طراحی داخلی مطب دندان پزشکی باید حتماً عوامل زیر را در نظر بگیرید. علاوه بر آن بايد فضايي را براي انبار كردن ميكروكاستها و نوارهاي تست بيماران و استريلزاسيون تجهيزات در نظر گرفت، در اينجا از سيستم استريل سرد براي استريل كردن قطعات استفاده ميشود. در مطب هایی که رفت و آمد بیماران بسیار زیاد است، باید فضاها را به نحوی طراحی کرد که علاوه بر آرامش بیماران، آرامش پزشکان هم در نظر گرفته شود.

برای مادران شیرده،و بیماران با شرایط خاص(به خصوص در مطب های روان درمانی)فضای خصوصی در نظر بگیرید. احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که با ورود به یک درمانگاه خاص احساس خوبی پیدا نکردهاید و حتی از ورود به آن پشیمان شدهاید. پیمان کار ها، کارگر ها و نصاب ها را به ترتیب و سر وقت وارد کار تان می کند. یک پارتیشن سبز شیشه ای و بزرگ، این دو سالن را از اتاق معاینه جدا می کند و حریم خصوصی بیمار را هنگام تردد بین دفتر پزشک و اتاق معاینه تامین می کند.شاخه های درخت روی دیوار که عکس تعدادی از نوزادان متولد شده توسط این پزشک را نمایش میدهند.

در تصاویر زیر ایده هایی از دکوراسیون و چیدمان داخلی تعدادی از مطب ها را مشاهده می کنید که تمامی موارد گفته شده در آن ها رعایت شده است. از این رو شما با بررسی این پروژه ها، می تواند به ایده ها و تجربیات معماران مختلف دست پیدا کنید. همچنین ناخودآگاه حسی مبنی بر خدمات درمانی ایده آل در این مطب را در مراجعه کننده ایجاد می کند. اما تفاوت هایی اساسی میتواند شخصیت فضایی هر کدام از این تخصص ها را تعریف کند . نکته مورد توجه این است که این نوع طراحی نه ساده باشد که مراجعه کننده را خسته کند و نه این که با شلوغی بیش از حد باعث ایجاد اضطراب در آنها شود. دکوراسیون اتاق انتظار باید به شکلی باشد که بیماری که مدتی در آن محل قرار دارد و منتظر ویزیت پزشک است کمترین تنش و آلودگی صوتی را داشته باشید تیم طراحی آرین پاراکس توصیه می کند در طراحی مطب از چیدمان صندلی های زیاد در کنار هم خودداری زیر باعث ازدحام و آشفتگی خواهد شد. همچنین این متریال استقامت بالایی در مقابل رطوبت، گرما و ضربه دارد. کودکان در فضایی احساس آرامش و امنیت می کنند که برای آن ها آشنا باشد و شما می توانید در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی مطب کودکان از المان های کارتونی استفاده کنید همچنین باید رنگ هایی که در طراحی این فضاها مورد استفاده قرار می گیرند مطابق با روحیه کودکان دختر و پسر باشند.

در طراحی اتاق دکتر به کاربری مطب توجه ویژه ای داشته باشید.شاید نیاز به یک نمایشگر بزرگ برای نمایش آزمایش ها به بیمار داشته باشید.اگر یک مطب دندانپزشکی را طراحی میکنید به دسترسی های مختلف پزشک توجه کنید.اگر مطبتان برای کودکان طراحی میشود به امنیت فضا توجه ویژه ای کنید. گروه معماری بام، سابقه و تجربیات درخشانی در ارتباط با دکوراسیون داخلی مطب دارد و قادر است، رویاهای شما را در رسیدن به طراحی داخلی مطب روانشناسی به حقیقت برساند. بازسازی اتاق معاینه با اتاق انتظار تفاوت هایی دارد و اصول و هدف این بازسازی ایجاد آرامش بیشتر و تمیزی آن اتاق می باشد. در بازسازی مطب دندانپزشکی نیز، از مهمترین عوامل آرامش مراجعه کنندگان است.

امروزه با وجود توجه بیشتر افراد به پوست و زیبایی،کلینیکهای پوست و مو از جمله مکانهایی هستند که مراجعهکنندگان زیادی دارند. از مهم ترین مکان هایی که بیمار بیشترین وقت خود را در آنجا می گذراند می توان به اتاق انتظار اشاره کرد. استفاده از المانهای جذاب و تابلوهای دکوراتیو، فضا را از یکنواختی در آورده و به شکل خوبی آن را معرفی کرده است. همچنین کمد ها به نحوی در دیوار کار شده که بخشی از آن به نظر می رسد ، نه عنصری اضافه . قبل از طراحی هر فضا، باید خصوصیات افرادی که قرار است در آن رفت و آمد داشته باشند را در نظر گرفت.