نحوه فعال کردن هشدارهای پیام مشکوک و محافظت از خود در برابر هرزنامه در اندروید 13

یک ویژگی دیگر وجود دارد که می‌خواهید فعال کنید، که محافظت از هرزنامه است. اگرچه فعال کردن هشدارهای پیام مشکوک یک شروع عالی است، اما باید ویژگی محافظت از هرزنامه را نیز فعال کنید، که به طور خودکار هرزنامه ها را شناسایی کرده و داده های لازم را به Google ارسال می کند، بنابراین می تواند به طور مداوم عملکردی را که از دستگاه شما در برابر هرزنامه محافظت می کند، بهبود بخشد.

ممکن است از خود بپرسید، آیا این کافی نیست که به سادگی آن پیام‌ها را کنار بگذارید؟

پیام مشکوک ورود به تنظیمات اندروید را هشدار می دهد.

سؤال خوبی بود. پاسخ ساده است. هشدارهای پیام مشکوک به شما اطلاع می‌دهند که یک پیام متنی شامل درخواست مشکوک یا پیوند جعلی باشد یا نوع دیگری از کلاهبرداری بالقوه باشد. در بسیاری از موارد، Android به طور خودکار بر روی آن هشدارها عمل می کند و بلافاصله آن پیام ها را به پوشه هرزنامه شما منتقل می کند (بنابراین لازم نیست کاری با آنها انجام دهید).

فعال کردن هشدارهای پیام مشکوک در اندروید 13.

تصویر: جک والن

اما سپس گوگل هوشمند شد و ویژگی‌هایی اضافه کرد که به جلوگیری از باران بی‌پایان شلیک‌های ناخواسته کمک می‌کرد. مدتی طول کشید تا گوگل آن را درست انجام دهد، اما از آنجایی که پلتفرم تکامل یافته است، میزان هرزنامه و پیام‌های احتمالاً مخربی که دریافت می‌کنم به شدت کاهش یافته است.

فردی روی میز زیر انبوهی از کاغذهایی که حاوی هرزنامه هستند سقوط کرد

گتی ایماژ

یک بار در نیمه شب دلهره‌آوری، در اندروید غرق در سیل هرزنامه و پیام‌های مخرب شدم. هر روز صبح از خواب بیدار می‌شدم و فکر می‌کردم چه تعداد از چنین پیام‌هایی تلفنم را به هم می‌زند.

برای انجام این کار، برنامه پیام‌ها را باز کنید، روی منوی سه نقطه در سمت راست نوار جستجو ضربه بزنید، روی تنظیمات ضربه بزنید و سپس روی «محافظت از هرزنامه» ضربه بزنید. در صفحه حاصل، نوار لغزنده ON/OFF را روی موقعیت ON قرار دهید.

همچنین: چگونه امنیت بیشتری را از پیام های اندرویدی دریافت کنیم؟

محافظت از هرزنامه را فعال کنید

اما حتی با محافظت بیشتر، اگر به شما هشدار ندهم که هرگز روی پیوند ضربه نزنید یا به پیامی از یک فرستنده ناشناس پاسخ ندهید، نادیده می‌گیرم. حتی اگر فقط به آن فرستنده پاسخ دهید و بگویید: “فرد اشتباهی”، همه چیزهایی را که لازم است به او داده اید تا با حمله ای حتی خطرناک تر به شما ضربه بزنند. اگر نام یا شماره تلفنی را نمی شناسید، آن پیام باید به عنوان هرزنامه علامت گذاری شده و مسدود شود.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-enable-suspicious-message-alerts-and-protect-yourself-from-spam-in-android-13/#ftag=RSSbaffb68

در صفحه به دست آمده، روی نوار لغزنده ON/OFF برای «Allow Alerts» ضربه بزنید.

به هر حال، شما فقط به دستگاه اندرویدی خود دست یاری داده اید تا بتواند به نوبه خود به شما کمک کند از هجوم هرزنامه ها و پیام های مخرب جلوگیری کنید.

لغزنده ON/OFF حفاظت از هرزنامه.

همچنین: نحوه پیکربندی اندروید برای رسیدگی به تماس های اسپم دریافتی

هشدارهای پیام مشکوک چه می کند؟

فعال کردن هشدارهای پیام مشکوک بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کردید.

تصویر: جک والن

در دستگاه Android خود، برنامه تنظیمات را باز کنید. از آنجا به Security > Advanced Settings بروید. در آن پنجره، باید فهرستی برای «هشدارهای پیام مشکوک» مشاهده کنید.

البته تا حدی. با این حال، مواردی وجود دارد که آن پیام‌ها نه تنها آزاردهنده نیستند، بلکه می‌توانند خطرناک باشند. اگر امکان فعال کردن هشدارهای پیام مشکوک در Android نبود، تعداد تلاش‌های فیشینگ و ضربه زدن من به صورت روزانه غیرقابل تحمل بود.

همچنین: این حمله کلاهبرداری یواشکی مانند ایمیلی است که توسط رئیس شما ارسال شده است

اگر به نظر قابلیتی است که می خواهید فعال کنید، من را دنبال کنید تا راه را به شما نشان دهم.

نحوه فعال کردن هشدارهای پیام مشکوک

فعال کردن محافظت از هرزنامه در اندروید 13.

تصویر: جک والن

پیام مشکوک نوار لغزنده ON/OFF را هشدار می دهد.