نحوه فعال کردن رمزگذاری انتها به انتها برای چت های مسنجر فیس بوک

در هر صورت، من می‌خواهم چند گزینه را به شما پیشنهاد کنم تا بتوانید مطمئن شوید که چت‌های فیسبوک شما با رمزگذاری سرتاسر پوشانده شده‌اند.

با این حال، یک هشدار وجود دارد.

مرورگر وب خود را باز کنید و به facebook.com یا messenger.com بروید.

منوی بازشو تنظیمات چت فیسبوک مسنجر.

اما اول… چرا زحمت بکشید؟

رمزگذاری انتها به انتها چیست؟

نزدیک برنامه پیام رسان فیس بوک.

شاتر استاک
اخیراً از طریق فیس‌بوک مسنجر در MacOS با شخصی چت می‌کردم که هشداری دریافت کردم مبنی بر اینکه پیام‌ها در سافاری رمزگذاری نمی‌شوند و باید از مرورگر دیگری یا برنامه فیس‌بوک مسنجر استفاده کنم.

همچنین: بهترین برنامه های پیام رسانی رمزگذاری شده

چگونه رمزگذاری E2E را در مرورگر وب خود فعال کنید

برای هر کسی که در مورد امنیت و حریم خصوصی جدی است، رمزگذاری E2E باید کاملاً ضروری باشد، حتی با چیزی به سادگی یک چت فیس بوک.

یک چت در فیس بوک باز کنید. پس از باز شدن چت، با کلیک کردن روی نام شخصی که با او در بالای پنجره بازشو چت هستید، کشویی تنظیمات چت را باز کنید. شما باید یک منوی پاپ آپ را ببینید، جایی که می توانید روی شروع چت رمزگذاری شده انتها به پایان کلیک کنید.

این برای من عجیب بود زیرا سافاری در facebook.com گزینه ای را برای رمزگذاری چت های فردی ارائه می دهد.

طبیعتاً این کنجکاوی من را برانگیخت. من از آخرین نسخه Safari در آخرین نسخه MacOS Monterey استفاده می کردم. صفحه رسمی فیس بوک را بررسی کردم که چه مرورگرهایی برای رمزگذاری انتها به انتها پشتیبانی می شوند و مطمئناً Safari به همراه کروم و فایرفاکس در لیست بود.

با این حال، نکته ای که باید در نظر داشت این است که رمزگذاری E2E در مسنجر فیس بوک، از طریق یک مرورگر وب، به صورت چت به چت انجام می شود. به طور پیش فرض، حداقل در مرورگر وب شما، همه چت ها از رمزگذاری E2E استفاده نمی کنند، بنابراین باید آن را به صورت دستی فعال کنید. از طرف دیگر، اگر از برنامه مسنجر استفاده می کنید، همه چت ها به طور پیش فرض E2E را فعال کرده اند.

اساساً رمزگذاری انتها به انتها لایه دیگری از امنیت را به چت های پیام رسان شما اضافه می کند. وقتی رمزگذاری E2E را فعال می‌کنید، فقط شما و هرکسی که در چت دخیل است می‌توانید ارتباط را ببینید. این بدان معناست که هر چیزی که شما می گویید نمی تواند توسط شخص ثالث رهگیری شود و علیه شما استفاده شود.

بنابراین، چه چیزی می دهد؟ حتی پس از کلیک روی فعال کردن رمزگذاری سرتاسر در سافاری در facebook.com، نشان می‌دهد که چت رمزگذاری شده است.

برای تکرار، اگر از برنامه فیس بوک مسنجر استفاده می کنید، همه چت های شما از رمزگذاری E2E استفاده می کنند. اگر از یک مرورگر وب پشتیبانی شده استفاده می کنید، باید آن را بر اساس هر چت فعال کنید.

همچنین: محبوب ترین مرورگر وب چیست؟

فعال کردن رمزگذاری E2E برای چت فیسبوک مسنجر.

تصویر: جک والن

برای MacOS، می‌توانید برنامه فیس‌بوک مسنجر را از داخل اپ استور نصب کنید. برای ویندوز، می توانید دانلود کنید فایل نصب و برنامه را در کمترین زمان اجرا کنید. اگر از لینوکس استفاده می کنید، متأسفانه شانس ندارید، زیرا هیچ برنامه دسکتاپ فیس بوک مسنجر وجود ندارد (که با توجه به اینکه فیس بوک چقدر به نرم افزار منبع باز وابسته است، طعنه آمیز است). با این حال، در لینوکس، می‌توانید رمزگذاری سرتاسر را به صورت چت به چت در facebook.com در فایرفاکس و کروم فعال کنید.

آیا این یک مورد از هویت اشتباه است، یا فیس بوک نمی داند که این ویژگی در واقع در Safari در facebook.com و messenger.com کار می کند؟

و این تمام چیزی است که باید از رمزگذاری سرتاسر فیس بوک برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی و امنیت بحث های خود استفاده کنید. اگرچه این امر مانع از خواندن چت‌های شما توسط عابران نمی‌شود، اما تضمین می‌کند که توسط شخص ثالثی رهگیری نشوند و علیه شما مورد استفاده قرار نگیرند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-enable-end-to-end-encryption-for-facebook-messenger-chats/#ftag=RSSbaffb68

اگرچه کروم و فایرفاکس هر دو از چت های رمزگذاری شده سرتاسر در facebook.com پشتیبانی می کنند، Safari فقط در هنگام استفاده از messenger.com از رمزگذاری سرتاسر پشتیبانی می کند.

به جای استفاده از مرورگر وب خود برای چت های مسنجر فیس بوک، همیشه باید از برنامه مسنجر استفاده کنید. البته، اگر از یک دستگاه تلفن همراه استفاده می کنید، به احتمال زیاد از برنامه مسنجر استفاده می کنید. با این حال، اگر روی دسکتاپ یا لپ تاپ کار می کنید، به احتمال زیاد از یک مرورگر وب استفاده می کنید، به این معنی که چت های شما از رمزگذاری E2E استفاده نمی کنند.

چطوری این کار را انجام میدهی؟ بگذار نشانت دهم.

الزامات

همچنین: چگونه ایمیل خود را رمزگذاری کنیم و چرا باید