نحوه سرمایه گذاری در سهام: هنگام ارزیابی شرکت ها به چه نکاتی توجه کنیم

دلار جنرال، با بدهی به طور قابل توجهی بیشتر از پول نقد، شکاف بزرگتری بین ارزش بازار و ارزش شرکت دارد – بر اساس دومی، بسیار گرانتر از آن چیزی است که فقط با بررسی قیمت سهام فکر می کنید.

ارزش سازمانی به روش‌های دیگری به تحلیل ارزش‌یابی پیچیدگی می‌افزاید. قیمت به فروش و قیمت به درآمد ما از صورت سود و زیان را به خاطر دارید؟ سرمایه‌گذاری که می‌خواهد پیچیده‌تر از حد متوسط ​​باشد، فراتر از این دو معیار نگاه می‌کند. آنها ارزش شرکت را می گیرند و از آن عدد به جای ارزش بازار برای تقسیم بر فروش یا سود استفاده می کنند. این نسبت دیگر قیمت به فروش نیست، اکنون است.EV-to-فروش” یا “EV به سودشما همچنین می توانید ارزش شرکت را با بحث ما در مورد جریان نقدی آزاد از صورت جریان نقدی ترکیب کنید و به “EV به جریان نقدی رایگان“و واقعاً پیچیده باشید.

یکی دیگر از یافته های مهم ترازنامه چیزی است که به عنوان یک شرکت شناخته می شود ارزش شرکت. ارزش بازار ما را که در بالا ذکر کردیم به خاطر دارید؟ اگر همه سهام آن را جمع کنید، معمولاً به عنوان ارزش کل یک شرکت استفاده می شود. اما اگر شرکتی پول نقد یا بدهی زیادی داشته باشد، باید ارزش بازار را تنظیم کنید تا آن را منعکس کنید.

به این ترتیب، اگر کسی به شما بگوید چیزی ارزان به نظر می‌رسد، ممکن است بخواهید بپرسید که هنگام استفاده از EV چگونه به نظر می‌رسد تا بررسی کنید که آیا پول نقد یا بدهی بر ارزش‌گذاری تأثیر می‌گذارد یا خیر.


منبع: https://www.zdnet.com/finance/investing/how-to-invest-in-stocks/#ftag=RSSbaffb68

از سوی دیگر، شرکتی مانند زنجیره تخفیف Dollar General (DG; 248.73 دلار) در میان کمترین نسبت های جاری، تقریباً یک برابر دارایی های جاری به بدهی های جاری است. دلار جنرال پول نقد بسیار کمی دارد و بیشتر دارایی های آن کالاهایی است که در فروشگاه های خود نگهداری می کند. در عین حال، در هر دوره ای مبلغ زیادی به تامین کنندگان کالاهای خود بدهکار است و این دو چیز تقریباً یکدیگر را خنثی می کنند. می توانید نتیجه بگیرید که Dollar General با بالشتک بسیار کمتری نسبت به Horton عمل می کند.

ارزش سازمانی

برای یافتن ارزش شرکت، ارزش بازار را بردارید و مقدار دلار را برای پول نقد کم کنید، و اضافه کردن دلار برای بدهی دوباره DR Horton را به عنوان مثال در نظر بگیرید. در اواخر جولای، این شرکت دارای ارزش بازار 25 میلیارد دلاری بود. اما از آنجایی که بدهی بیشتری نسبت به نقدینگی دارد – 4.26 میلیارد دلار در مقابل 1.68 میلیارد دلار – ارزش شرکت آن با 27.8 میلیارد دلار، بیش از 2 میلیارد دلار از ارزش بازار 25 میلیارد دلاری آن بیشتر است. وقتی ارزش شرکت را محاسبه می کنید هورتون گران تر است.

شرکتی که پول نقد زیادی دارد، ارزان‌تر از آن چیزی است که قیمت سهام آن به تنهایی نشان می‌دهد، زیرا شما با هر سهمی که می‌خرید، سهمی از آن انباشت نقدی بزرگ دریافت می‌کنید. برعکس، شرکتی که بدهی زیادی داشته باشد، گران‌تر از آن چیزی است که قیمت سهام به تنهایی پیشنهاد می‌شود، زیرا شما با هر سهمی که می‌خرید، مسئولیت آن بدهی را بر عهده می‌گیرید.

به عنوان مثال، به یاد دارید، اپل P/E 30 دارد که در مقایسه با برادران S&P 500 گران‌تر است. اما، با تقریباً 179 میلیارد دلار پول نقد و سرمایه گذاری، اپل از بسیاری از نهادهای روی کره زمین پول بیشتری دارد. اگر می‌خواهید واقعاً پیچیده باشید، از ارزش سازمانی اپل استفاده می‌کنید که این پول نقد را در نظر می‌گیرد و آن را بر 12 ماه جریان نقدی رایگان شرکت تقسیم می‌کند. بر این اساس، اپل دارای جریان نقدی EV به رایگان 25 است — هنوز هم گرانتر از S&P، اما نه آنقدر که بر اساس P/E مستقیم به نظر می رسد.

ترازنامه به شما می گوید که یک شرکت چقدر دارایی دارد، مانند پول نقد، سرمایه گذاری هایی که در اختیار دارد، و همچنین مواردی مانند مطالبات — پولی که باید از مشتریان دریافت کند. همچنین به شما می گوید که شرکت چقدر بدهی دارد. “تراز” در ترازنامه، مقایسه دارایی ها با بدهی ها است.

نسبت جریان با تقسیم محاسبه می شود دارایی های جاری توسط بدهی های جاری. یکی از بالاترین نسبت‌های فعلی در بین تمام شرکت‌های S&P 500، سازنده خانه DR Horton است.DHI; 72.86 دلار). نسبت فعلی آن 4.9 است. با توجه به اینکه هورتون ارزش زیادی در دارایی‌های جاری دارد که به عنوان موجودی، مواردی مانند ساخت‌وساز در حال پیشرفت و زمین، چه توسعه‌یافته و چه توسعه نیافته، محبوس شده‌اند، منطقی است. اینها دارایی هایی هستند که به جبران تعهدات آن برای تحویل خانه کمک می کنند.

چند جنبه بسیار مهم از یک تجارت را می توان از ترازنامه به دست آورد. اولین مورد است نسبت فعلی، همچنین به عنوان شناخته شده است نسبت سرمایه در گردش. سرمایه در گردش پولی است که یک شرکت برای پوشش تعهدات خود در اختیار دارد. این یک تمرین برای پرسیدن است، اگر شرکتی امروز دست از کسب درآمد بردارد، آیا دارایی کافی برای پوشش آنچه باید پرداخت کند، خواهد داشت؟ شرکتی با نسبت جاری بالاتر ترازنامه قوی تری دارد و بهتر می تواند تعهدات خود را پوشش دهد.

نسبت فعلی