نحوه حذف bloatware از ویندوز 10

مرور همه برنامه های انبوه می تواند کار دستی وقت گیر و غیر ضروری باشد. بنابراین، مانند بسیاری از موارد، یک برنامه برای آن وجود دارد. حذف نصب انبوه مزخرفات یا پاک کننده PC برخی از برنامه ها هستند که می توانند کمک کنند، اما به سادگی حذف برنامه های مزاحم معمولاً کار را به خوبی انجام می دهد.

خطرات در استفاده از برنامه ها

bloated-start.png

2. برنامه ها را حذف نصب کنید

هنگامی که این کار را با تمام کاشی‌ها انجام دادید، یک منوی استارت خواهید داشت که ظاهر و احساسی را در منوی استارت باید داشته باشد.

در اصل، bloatware یک اصطلاح فراگیر برای همه آن برنامه های ناخواسته و از پیش نصب شده است که فضا، باتری و فضای ذخیره سازی را در رایانه شما اشغال می کنند. متأسفانه بسیاری از این برنامه ها با رایانه شما دانلود می شوند و ممکن است شامل برنامه هایی مانند QuickTime، CCleaner و Adobe Flash Player باشند.

خطر استفاده از ابزار حذف نصب شخص ثالث به وضوح توسط همیشه در مشکل نشان داده شده است. CCleaner، از ناقض حریم خصوصی محبوب Avast در ماه گذشته.

انجام این کار بسیار آسان است، به سادگی پین را بردارید…

ناخواسته را باز کنید

برای هر کاشی که می خواهید حذف کنید، کلیک راست کرده و Unpin from Start را انتخاب کنید.

بنابراین شما بروید. سریع، تمیز و آسان. به من بگویید از چه چیزی برای پاکسازی نصب ویندوز 10 خود استفاده می کنید. اگر کمی سخت افزار مخصوصاً فاحش پیدا کرده اید، در زیر نیز در مورد آن به ما بگویید تا همه ما بتوانیم درد شما را با شما در میان بگذاریم.

unpin-from-start.png

add.png

suggestions-search.png

فقط با نگاه کردن به برنامه ها در نوار جستجوی خود شروع کنید. تعجب خواهید کرد که حتی یک نصب ساده و ساده ویندوز 10 اغلب با زباله هایی مانند Candy Crush Friends Saga، Candy Crush Saga و Cooking Fever همراه است.

پس از انتخاب «نمایش پیشنهادات گاهی اوقات در شروع»، فقط روی دکمه آبی کلیک کنید و وضعیت «روشن» باید به «خاموش» تغییر کند. سپس، voilà … دیگر تبلیغات مزاحم!

how-it-should-be.png

می توانید به روز رسانی های روزانه پروژه من را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید. حتما من را در توییتر دنبال کنید @DavidGewirtz، در فیس بوک در Facebook.com/DavidGewirtz، در اینستاگرام در Instagram.com/DavidGewirtzو در یوتیوب در YouTube.com/DavidGewirtzTV.




منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-remove-bloatware-from-windows-10/#ftag=RSSbaffb68

مایکروسافت به طور مفید تبلیغاتی را که در منوی استارت خود نصب می کند «پیشنهادات» می نامد. هنگامی که متوجه شدید که این “ویژگی” یکی دیگر از موارد انبوه آزار دهنده است، می توانید آن را خاموش کنید.

  1. “پیشنهادات” را در کادر جستجو تایپ کنید

همچنین ببینید: اجتناب از نرم افزارهای مخرب ویندوز 10: چگونه از شر Candy Crush و بقیه خلاص شویم

غیرفعال کردن تبلیغات منوی استارت

اگر شما هم مثل من هستید، کاشی های منوی استارت به شما کابوس های ویندوز 8 می دهد. در نصب ویندوز من، یکی از اولین کارهایی که انجام می دهم این است که همه آنها را حذف کنم.

پس از رفتن به تنظیمات در نوار جستجوی خود، مطمئن شوید که روی گزینه سوم در زیر “دریافت کمک سریع از وب” کلیک کنید.

3. برنامه مزاحم را پیدا کنید و کلیک کنید تا ناپدید شود

هنگامی که یک رایانه شخصی جدید خریداری می کنید، اغلب با مجوز ویندوز و نصب ویندوز پر از bloatware ارائه می شود. روز دیگر، من با طناب به چند لپ تاپ نصب شده در دفتر برخی از دوستان نگاه کردم. همه آنها منوهای Start پر از bloatware داشتند. دوست من ناراضی بود و ما ناگهان خود را در یک لحظه قابل آموزش دیدیم. آنچه را که با آنها به اشتراک گذاشتم با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

1. هنگامی که رایانه شخصی خود را دریافت کردید، به برنامه ها نگاه کنید

شما همچنین می توانید مستقیماً درخواست خود را تایپ کنید: “پیشنهادات را گاهی در شروع نشان دهید”

2. خاموش کنید

show-suggestions.png

حذف کاشی ها از منوی استارت

uninstall-from-start.png

استفاده از برنامه ها به جای حذف دستی برنامه ها

به سمت پایین به برنامه متخلف بروید، روی آن کلیک کنید و سپس روی Uninstall کلیک کنید. این کار را برای هر برنامه bloatware انجام دهید.

اگر برنامه را در لیست تنظیمات نمی بینید…

اگر یک رایانه شخصی کاملاً جدید خریداری کرده اید، احتمالاً دستگاه شما قربانی bloatware شده است. با یک اسکن ساده و پیمایش در نوار جستجو و لیست برنامه ها، می توانید (در هر نقطه از لپ تاپ خود — نه فقط زمانی که دستگاه جدید است) را بررسی کنید و ببینید آیا برنامه هایی وجود دارد که به صورت دستی نصب نکرده اید یا خیر. به صورت روزانه استفاده نکنید این برنامه های ناآشنا به احتمال زیاد bloatware هستند که باید از شر آنها خلاص شوید.


برای یافتن و غیرفعال کردن این ویژگی، “پیشنهادات” را در کادر جستجو تایپ کنید و سپس روی “نمایش پیشنهادات گاهی در شروع” کلیک کنید.

گاهی اوقات، برنامه فهرست شده در پانل برنامه‌ها و ویژگی‌های تنظیمات را پیدا نمی‌کنید. در این موارد، ممکن است بتوانید روی آیتم منو کلیک راست کرده و Uninstall را انتخاب کنید.

بهترین کار این است که این برنامه ها را حذف نصب کنید. در کادر جستجو شروع به تایپ کردن “افزودن” کنید و گزینه add or remove programs ظاهر می شود. روی آن کلیک کنید.

بیا داخل بپریم

خلاص شدن از شر نفخ

ویندوز 10 جدیدترین سیستم عامل رایانه شخصی نیست، اما همیشه بسیار توانا و طبیعتاً پر از مزاحمت های آن است. در این مقاله، ترفندهای جالبی را به شما نشان می‌دهیم تا مزاحمت‌های خارج از جعبه (معروف به bloatware) را که ویندوز متوجه شما می‌کند، به‌ویژه برای کاربران Windows Home را از بین ببرید.