نحوه حذف نویز پس زمینه در Audacity برای پادکست های تمیزتر

انتخاب بخشی از یک آهنگ برای استفاده به عنوان نمایه نویز.

تصویر: جک والن

اگر وضعیت شما مانند وضعیت من است، نویز پس زمینه در کل فایل اجرا می شود. اگر اینطور است، هر بخشی از خط زمانی را که حاوی صداها (یا سایر صداهای مهم) نیست، برجسته کنید.

بنابراین، چگونه می توانید نویز پس زمینه را از فایل های پادکست خود قبل از ارسال حذف کنید؟ اگر استفاده می کنید گستاخی، این کار بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. بگذار نشانت دهم.

الزامات

همچنین: بهترین برنامه پادکست از اپل یا گوگل نمی آید

نویز پس زمینه چیست؟

با انتخاب قسمت نویز و باز شدن پنجره کاهش نویز، روی Get Noise Profile و سپس OK کلیک کنید.

به Effect > Noise Reduction برگردید. هنگامی که این بار پاپ آپ ظاهر شد، به سادگی روی OK کلیک کنید و Audacity تمام نویزهای مرتبط با پروفایل نویز انتخابی شما را حذف می کند. وقتی تمام شد، باید آهنگی بسیار تمیزتر از آنچه قبلا داشتید بشنوید.

روی Effect و سپس Noise Reduction کلیک کنید که یک پاپ آپ باز می شود.

زن با هدفون در حال کار بر روی لپ تاپ.

iStockphoto/Getty Images

از دیدگاه من، در قلمرو پادکست ها، هیچ چیز بدتر از صدای ضعیف وجود ندارد.

ویرایشگر جدول زمانی Audacity.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک فایل آزمایشی را در Audacity باز کنید یا ایجاد کنید.

بس که ناسزا گفتن بریم سر عمل آماده؟

نحوه حذف نویز پس زمینه در Audacity برای پادکست های تمیزتر

و این تمام چیزی است که برای حذف نویز پس زمینه از پادکست های خود با Audacity وجود دارد. این یک فرآیند دست و پا گیر است اما مانند یک جذابیت عمل می کند. اگر می‌خواهید پادکست‌های شما تا حد امکان حرفه‌ای به نظر برسد، این کار را برای هر فایلی باید انجام دهید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-remove-background-noise-in-audacity-for-cleaner-podcasts/#ftag=RSSbaffb68

اما همه پادکست ها یکسان ساخته نمی شوند.

ممکن است ایده عالی برای پادکستی داشته باشید که ذهن مردم را متحیر کند، اما اگر نتوانید اپیزودهایی با صدای با کیفیت تولید کنید، شنوندگان خود را از دست خواهید داد.

اکنون باید کل آهنگی که نیاز به حذف نویز دارد را انتخاب کنید. می‌توانید این کار را با کلیک کردن روی CTRL-A روی صفحه‌کلید خود انجام دهید (اگر همه آهنگ‌ها نیاز به حذف نمایه نویز یکسان دارند) یا با استفاده از مکان‌نما، آهنگی را که نیاز به حذف نویز دارد، انتخاب کنید.

اولین چیزی که باید در مورد آن صحبت کنیم این است که نویز پس زمینه چیست. این را به عنوان AC یا گرما در حال اجرا در نظر بگیرید. به نظر می رسد این زمزمه دائمی که ممکن است پیدا کنید بخشی طبیعی از اتاقی است که در آن ضبط می کنید. به عنوان مثال، در استودیوی خود، من یک آکواریوم بسیار بزرگ با دو چراغ عظیم دارم که برای خنک نگه داشتن آن نیاز به فن دارد. میکروفون CAD E100S من هر بار آن را انتخاب می کند. به همین دلیل، من باید آن نویز پس زمینه را حذف کنم.

بنابراین، بدون هیچ مقدمه ای…

پادکست ها همه جا هستند. بدون توجه به موضوع، یک پادکست پیدا خواهید کرد.

پاپ آپ Audacity Noise Reduction

چیزی که به عنوان سر و صدای پس زمینه به حساب نمی آید، وقفه های غیرقابل پیش بینی مانند پارس کردن تصادفی سگ ها یا اتومبیل هایی است که از کنار آن می گذرند. با این حال، حتی آن صداها را می توان به همین روش حذف کرد، تا زمانی که بتوانید آنها را در جدول زمانی قرار دهید.

اعمال نمایه نویز خود در Audacity.

تصویر: جک والن

تنها چیزی که برای این کار نیاز دارید Audacity است که روی لینوکس، MacOS یا ویندوز نصب شده است. سیستم عامل مهم نیست، زیرا روند یکسان است. برای کار کردن با آن به یک فایل ضبط شده نیز نیاز خواهید داشت، اما من به شما پیشنهاد می کنم هنوز این فرآیند را روی یک فایل تولیدی آزمایش نکنید. ابتدا حتما از فایل تست استفاده کنید. یا آن را یا یک کپی از فایل تولیدی خود تهیه کنید و آن را روی آن امتحان کنید. حقیقت را بخواهید، این یک فرآیند بسیار ساده است که به احتمال زیاد به ضبط صوتی خود آسیبی نمی رساند. با این حال، مانند همه چیز، بهتر است در امان باشید تا متاسف باشید.