نحوه تمیز کردن هر تلویزیون یا مانیتور صفحه تخت


یک بطری پر از آب مقطر و پارچه های تمیز کننده در دست

وحشت تصویر قبلی ما را ببینید!

مایکل گاریفو

مانیتورها و تلویزیون ها یکی از آن چیزهایی هستند که با وجود اینکه چقدر از زندگی خود را صرف خیره شدن به آن ها می کنیم، تمایل دارید آن ها را تنظیم کنید و سپس فراموش کنید. همانطور که روزها و هفته ها می گذرند، این بخش های با ارزش زندگی روزمره ما گرد و غبار، موهای حیوانات خانگی، قطرات مایع و سایر زباله ها را مانند هر سطح دیگری در خانه شما جمع آوری می کند. شما احتمالاً صدها، اگر نه هزاران دلار برای دستگاه پرداخت کرده اید، بنابراین می خواهید مطمئن شوید که آن را به روش صحیح تمیز می کنید، بدون اینکه به آن آسیبی وارد شود. ما اینجا هستیم تا روشی ساده و ارزان را به شما نشان دهیم که هنوز هم بهترین و مطمئن ترین راه برای تمیز کردن تلویزیون صفحه تخت یا مانیتور شما است.

نحوه تمیز کردن تلویزیون یا مانیتور صفحه تخت

مواد مورد نیاز:

زمان تخمین زده شده: 15 دقیقه

هزینه تخمین زده شده: 11-18 دلار برای ده ها یا صدها تمیز کردن

ویدیوی گام به گام ما را در زیر تماشا کنید و به جای آن به خواندن ادامه دهید.

اولین قدم حذف گرد و غبار شل است. این کار تمیز کردن مرطوب را که بعدا انجام می شود بسیار مؤثرتر می کند. همچنین با از بین بردن شن و ماسه ای که ممکن است در غبار روی صفحه نمایش شما کمین کرده باشد، از هرگونه خراشیدگی در طول فرآیند تمیز کردن جلوگیری می کند.

برای انجام این کار، صفحه نمایش خود را خاموش کنید و یکی از پارچه های میکروفیبر یا لنز تمیز خود را بردارید و حداقل فشار لازم را برای پاک کردن گرد و غبار اعمال کنید. خیلی محکم فشار ندهید و در هر نقطه سرسختی مالش ندهید. انجام هر دو می تواند به صفحه نمایش شما آسیب برساند. درعوض، روی صفحه نمایشگر را با برس بکشید که از یک شروع می‌شود و به سمت جلو حرکت می‌کنید، مطمئن شوید که اگر پارچه به‌طور محسوسی کثیف شد، آن را در جای تمیزی قرار دهید.

چند دستمال نظافتی در دست داشت

از چپ به راست: یک پارچه لنز همراه با عینک طبی، یک پارچه میکروفیبر ارزان قیمت، یک پد تمیزکننده، و یک پارچه همراه با مانیتور، که احتمالاً برخی یا همه آنها را در اطراف خود دارید.

مایکل گاریفو

شما هرگز نمی خواهید آب مقطر خود را مستقیماً روی صفحه نمایش خود اسپری کنید. انجام این کار می تواند به شدت به آن آسیب برساند و برای شما خطرناک باشد. فقط از مقدار کمی آب مقطر از بطری انتخابی خود استفاده کنید تا به آرامی یک پارچه تمیز را مرطوب کنید (نه پارچه ای که قبلاً گرد و غبار می زدید). باید احساس خیس شدن داشته باشد، اما اگر آن را فشار دهید، چکه نمی کند.

استفاده از آب مقطر در اینجا نیز مهم است. این نوع آب ناخالصی ها و مواد معدنی موجود در آب لوله کشی بیشتر مکان ها را حذف کرده است و از ماندن هرگونه مه یا باقیمانده بر روی صفحه نمایش شما پس از تمیز کردن جلوگیری می کند.

هرگز از مواد شیمیایی خشن مانند پاک کننده پنجره یا پاک کننده لنز استفاده نکنید. آنها ضروری نیستند، و در واقع می توانند به صفحه نمایش شما آسیب برسانند.

یک کوزه یک گالن آب مقطر در دست داشت

مقداری آب مقطر به معنای واقعی کلمه تمام مایع تمیز کننده ای است که برای اکثر مشاغل به آن نیاز دارید.

مایکل گاریفو

از پارچه مرطوب برای شروع پاک کردن صفحه نمایش خود استفاده کنید و از ملایم ترین فشار ممکن برای پاک کردن هرگونه لکه، اثر انگشت یا گرد و غبار قابل مشاهده استفاده کنید. این کمک می کند که یک نور روشن از بالا یا پایین به سمت صفحه نمایش شما باشد تا خاک و گرد و غبار پنهان را نشان دهد. حتی چراغ قوه گوشی هوشمند شما در اینجا عالی کار می کند.

روی صفحه نمایش خود کار کنید و مطمئن شوید که تمام قسمت های صفحه نمایش را در اختیار دارید. اگر به نقطه ای سرسخت برخورد کردید، پارچه مرطوب خود را به آرامی برای چند لحظه روی آن نگه دارید، سپس دوباره پاک کنید. اگر باز هم تمیز نشد، یادداشت ما را در زیر ببینید. فراموش نکنید که پارچه خود را در صورت نیاز دوباره خیس کنید.

برای لکه های سرسخت: اگر آب مقطر به تنهایی نمی تواند لکه های مقاوم را از بین ببرد، می توانید قبل از مرطوب کردن پارچه، مقدار کمی صابون ظرفشویی بسیار ملایم را به آب خود اضافه کنید. بیشتر سازندگان توصیه می کنند از نسبت 1:50 یا 1:100 صابون ظرف به آب استفاده کنید، اما حتی یک قطره یا 2 قطره در یک بطری اسپری/فشرده کامل باید این کار را انجام دهد. به یاد داشته باشید که صبور باشید و پارچه خود را مرطوب نگه دارید. ممکن است مقداری زمان و چند پاس طول بکشد، اما بهتر است همیشه ملایم باشید تا آسیبی نبینید.

یک پارچه تمیزکننده و بطری آب مقطر در دست نگه دارید

مایکل گاریفو

بسته به دما و رطوبت محلی شما، این مرحله ممکن است حتی ضروری نباشد. اگر نمایشگر شما به اندازه کافی خشک به نظر می رسد، کارتان تمام است. اگر قطراتی روی آن مشاهده کردید، احتمالاً ارزش این را دارد که یک پارچه میکروفیبر تمیز و خشک دیگر بردارید و به آرامی روی آن بروید تا رطوبت باقیمانده را از بین ببرید.

گاهی اوقات روشن کردن مانیتور و قرار دادن چیزی سفید روشن روی صفحه می تواند مفید باشد. اثر “رنگین کمان” که می بینید به شما نشان می دهد که هر نقطه مرطوبی ممکن است کجا باشد. آب مقطر به اندازه ای خالص است که خشک کردن با هوا یا خشک کردن پارچه هرگز نباید باقیمانده ای از خود باقی بگذارد. اگر متوجه نقاطی شدید که از دست داده اید، به مرحله 3 برگردید.

تصویری از مانیتور کامپیوتر پس از تمیز کردن

و اینم بعدش…

مایکل گاریفو

سوالات متداول

آیا تمیز کردن تلویزیون یا مانیتور در حالی که به برق متصل است بی خطر است؟

آره. دلیل اینکه ما مشخص کردیم که فقط باید بسیار پارچه نظافتی خود را کمی مرطوب کنید تا از ورود هرگونه قطره یا قطرات به تلویزیون یا مانیتور خود جلوگیری کنید. به هیچ وجه نباید قطره ای را ببینید که روی صفحه نمایش شما می چرخد. اگر چنین کردید، فوراً از پارچه خود برای جذب آنها استفاده کنید و دستگاه را از برق بکشید.

به همین راحتی می‌توانید با روشن بودن صفحه نمایش را تمیز کنید، اما صفحه سیاه تیره، دیدن کثیفی‌ها را بدون تداخل نور پس‌زمینه و تصاویر روی صفحه آسان‌تر می‌کند.

آیا نمی توانم فقط یک کیت تمیز کردن تلویزیون یا مانیتور بخرم؟

فقط اگر دوست دارید برای چیزها بیش از حد بپردازید. اکثر کیت‌های تمیزکننده با یک پارچه تمیزکننده و یک بطری محلول ارائه می‌شوند که خود عمدتاً آب است. در حالی که برخی احتمالاً به دلیل تمیز کردن صفحه نمایش شما کار مناسبی دارند، شما همیشه نمی توانید مطمئن باشید که چه چیزی در راه حل ارائه شده وجود دارد و ممکن است با استفاده از محصولی از یک سازنده کمتر قابل اعتماد به صفحه نمایش شما آسیب برساند.

حتی اگر عالی کار کند، باز هم احتمالاً 10 تا 20 دلار برای تمیز کردن بسیار کمتر از آنچه از یک کوزه گالن آب مقطر که می‌توان با 1 تا 2 دلار می‌خرید، پرداخت کرد.

آیا این فرآیند برای نمایشگرهای صفحه تخت براق مانند تلویزیون های OLED کار می کند؟

کاملا! فقط در مورد پنل های OLED بسیار ظریف حتی بیشتر مراقب باشید. فناوری استفاده شده توسط آنها به دلیل نازک بودن پنل، حتی از سایر نمایشگرهای LCD شکننده تر است. وقت گذاشتن و استفاده از یک عقربه بسیار سبک همچنان نتایج عالی را در هر نوع صفحه نمایش صفحه تختی که ممکن است داشته باشید ایجاد می کند.


منبع: https://www.zdnet.com/home-and-office/home-entertainment/how-to-clean-a-flat-screen-tv-or-monitor/#ftag=RSSbaffb68