نحوه تماشای زنده برخورد یک فضاپیمای ناسا با یک سیارک

همچنین می‌توانید با پوشش زنده که از ساعت 3 بعد از ظهر PT/6 بعد از ظهر به وقت شرقی شروع می‌شود، هماهنگ شوید. تلویزیون ناسا. این برخورد قرار است در ساعت 4:14 بعد از ظهر PT/7:14 بعد از ظهر به وقت شرقی رخ دهد. ناسا در نشستی در 12 سپتامبر به مخاطبان خود اطمینان داد که این تصاویر “چیزی دیدنی” خواهد بود.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-watch-a-nasa-spacecraft-smash-into-an-asteroid-live/#ftag=RSSbaffb68

دیدن: ناسا در حال ارسال یک فضاپیما برای برخورد با یک سیارک | ZDNET

تست تغییر مسیر دوگانه سیارک (DART) به تعیین اینکه آیا برخورد عمدی یک فضاپیما با یک سیارک راهی موثر برای تغییر مسیر آن است یا خیر، کمک خواهد کرد.

ناسا

قبل از اینکه نگران شوید، سیارک هیچ تهدیدی برای زمین ایجاد نمی کند. در عوض، مأموریت DART برای آزمایش فناوری است که می تواند از زمین در برابر برخورد با خطرات احتمالی سیارک یا دنباله دار در آینده محافظت کند – اساساً برای جلوگیری از تکرار وضعیت دایناسورها.

روز پنجشنبه، ناسا به خبرنگاران اطمینان داد که دوربین DRACO برای پرتاب در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.

به دو روش مختلف می‌توانید مأموریت را در روز دوشنبه تماشا کنید: پخش زنده و پخش زنده بی‌صدا از دوربین شناسایی دیدیموس و دوربین سیارکی برای ناوبری نوری (DRACO).

مأموریت آزمایش تغییر جهت سیارک دوگانه (DART) ناسا با فرستادن یک فضاپیما برای برخورد با سیارک در روز دوشنبه، 26 سپتامبر، مسیر حرکت سیارک دیمورفوس را تغییر خواهد داد. بهترین بخش این است که شما قادر خواهید بود مسیر خود را در فضا مشاهده کنید. ، به سیارک نزدیک می شود و سپس به آن برخورد می کند.

النا آدامز، مهندس سیستم های ماموریت DART برای Johns Hopkins APL گفت: “ما بیش از 200000 تصویر در حال حاضر از DRACO روی زمین داریم.”

dart-header-2.jpg

در طول ماموریت DART، DRACO در طول پرواز تصاویری می گیرد و آنها را با سرعت یک در ثانیه به زمین می فرستد. ناسا تصاویر را به صورت زنده پخش خواهد کرد تلویزیون ناسا شروع در 2:30 بعد از ظهر ET/5:30 PM ET.

توانایی دیدن تصاویر بسیار مهم است، زیرا هیچ کس هرگز سیارک دیمورفوس را قبل از برخورد ندیده است – حتی ناسا. آدامز در جریان این نشست گفت: «ما نمی دانیم شکل آن چیست.