نحوه تماشای آخرین ماه گرفتگی کامل تا سال 2025

برای یافتن این پخش‌های زنده، تنها کاری که باید انجام دهید این است که «جریان مستقیم ماه گرفتگی» را در گوگل یا یوتیوب جستجو کنید و گزینه‌های زیادی در دسترس خواهد بود. زوجی که پیدا کردیم شامل پخش زنده زمان و تاریخ، جریان زنده رصدخانه لاول، و جریان زنده رصدخانه کوپرنیک.

کل ماه‌گرفتگی در سراسر آمریکای شمالی و مرکزی و همچنین در اکوادور، کلمبیا و بخش‌های غربی ونزوئلا و پرو قابل مشاهده خواهد بود. به گفته ناسا.

تارنما زمان و تاریخ دارای یک نقشه کسوف تعاملی این کد رنگی است تا مشخص کند دقیقاً چه مقدار از ماه گرفتگی را می توانید ببینید، ماه گرفتگی در چه زمان هایی برای شما قابل مشاهده خواهد بود و پیش بینی آب و هوا برای آن صبح زود چگونه است.

پخش زنده در حدود ساعت 4 صبح به وقت شرقی دوشنبه، 8 نوامبر آغاز خواهد شد. برای یافتن بهینه ترین زمان برای نگاه کردن به آسمان، توصیه می کنیم نقشه را بررسی کنید. مرحله جزئی در آمریکای شمالی در ساعت 3:09 بامداد CST آغاز می شود و در کل از ساعت 4:16 صبح شروع می شود و در 5:42 صبح پایان می یابد. به گفته ناسا

سوالات متداول

بر خلاف خورشید گرفتگی که برای آن نیاز به عینک مخصوص دارید، در ماه گرفتگی می توانید مستقیماً به آسمان نگاه کنید. با وجود اینکه لازم نیست، یک جفت دوربین دوچشمی یا یک تلسکوپ همیشه می تواند برای داشتن دید بهتر مفید باشد.

ماه گرفتگی زمانی است که خورشید، زمین و ماه در یک راستا قرار می گیرند و زمین سایه ای کامل بر ماه می اندازد. هنگامی که ماه در زیر تاریک ترین قسمت سایه زمین، چتر، قرار می گیرد، رنگ مایل به قرمزی در می آید – از این رو اصطلاح “ماه خونی” به آن گفته می شود.

“برای مشاهده ماه گرفتگی به تجهیزات خاصی نیاز ندارید، اگرچه دوربین دوچشمی یا تلسکوپ دید و رنگ قرمز را بهبود می بخشد.” ناسا گفت. یک محیط تاریک به دور از نورهای روشن بهترین شرایط دید را ایجاد می کند.

اگر در شرق آسیا، استرالیا یا اقیانوس آرام زندگی می کنید، بخش هایی از منظره ماه خونی برای شما قابل مشاهده خواهد بود.

آخرین ماه گرفتگی کامل برای سه سال در روز دوشنبه، 8 نوامبر 2022 رخ می دهد. زمان دقیق دید بستگی به محل زندگی شما دارد، و توصیه می کنیم بررسی کنید. نقشه دید زمان و تاریخ در آمریکای شمالی، این اقدام در ساعات اولیه صبح آغاز می‌شود، با شروع ماه‌گرفتگی جزئی در ساعت 3:09 بامداد CST، و شروع کلی در ساعت 4:16 صبح و پایان یافتن در 5:42 صبح. به گفته ناسا.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-watch-last-total-lunar-eclipse-until-2025/#ftag=RSSbaffb68ماه گرفتگی کامل در 8 نوامبر رخ می دهد و آخرین ماه گرفتگی برای سه سال آینده خواهد بود. اگر می خواهید از تماشای ماه کامل که به رنگ مایل به قرمز تبدیل می شود استفاده کنید، در اینجا همه چیزهایی که باید بدانید وجود دارد.

اگر در منطقه ای زندگی می کنید که دید چندانی ندارد یا آلودگی نوری زیادی دارد، نگران نباشید: گزینه های پخش آنلاین نیز وجود دارد.

در گذشته، ناسا ماه گرفتگی را به صورت زنده در وب سایت خود پخش کرده است. امسال هیچ اشاره ای به انجام این کار توسط ناسا نشده است و در سایت خود آمده است: “سازمان ها و افراد متعددی در سراسر جهان پخش زنده و ویدئویی از ماه گرفتگی را ارائه می دهند.”

اسکرین شات نقشه ماه گرفتگی زمان و تاریخ

اسکرین شات توسط سابرینا اورتیز/ZDNET
عکس گرفتگی تقریبا کامل

خانواده در حال تماشای کسوف

abhisheklegit/گتی ایماژ
همچنین: تلسکوپ فضایی جیمز وب چیست؟

بنابراین اگر در منطقه ای هستید که ماه خونی قابل مشاهده است، چگونه می توانید آن را ببینید؟ پاسخ ساده است — شما فقط به بالا نگاه کنید.

ماه گرفتگی تقریباً کاملی که قبل از طلوع آفتاب در 19 نوامبر 2021 ثبت شده است.

تاسیسات مونتاژ Michoud/ناسا

همچنین: پرواز بدون خدمه ناسا به ماه توسط داوطلبان در سراسر جهان ردیابی خواهد شد

ماه گرفتگی زمانی است که خورشید، زمین و ماه در یک راستا قرار می گیرند و زمین سایه ای کامل بر ماه می اندازد. هنگامی که ماه در زیر تاریک ترین قسمت سایه زمین، چتر، قرار می گیرد، به رنگ قرمز تبدیل می شود – از این رو اصطلاح “ماه خونی” به آن گفته می شود.