نحوه تغییر نام گوشی اندرویدی خود برای مدیریت آسان تر بلوتوث


پیامک زن در اندروید.

اووه کرجیچی/گتی ایماژ

من دستگاه های اندرویدی زیادی دارم که بسیاری از آنها به دستگاه های مختلف بلوتوث متصل می شوند. همسر من نیز دستگاه های اندرویدی زیادی دارد. این مجموعه از دستگاه‌ها با هم می‌توانند هنگام اتصال لوازم جانبی بلوتوث کمی چالش برانگیز باشند. هنگامی که چندین نمونه از یک دستگاه دارید، این امر ترکیب می شود. مثلا من و همسرم هر دو داریم گوشی های پیکسل 6 پرو.

خارج از جعبه، آن دستگاه‌ها نام‌گذاری می‌شوند – درست حدس زدید – Pixel 6 Pro. بنابراین، اگر هر دو تلفن ما هنگام اتصال لوازم جانبی در اطراف ما باشند، مطمئن نیستم که به کدام دستگاه متصل هستم.

یک راه بسیار آسان برای حل این مشکل وجود دارد، راهی که من همیشه هنگام راه اندازی یک دستگاه اندرویدی از آن مراقبت می کنم. این راه حل این است که نام دستگاه اندرویدی خود را برای اتصالات بلوتوث تغییر دهید.

برای کسانی که ممکن است نگران این باشند که تغییر نام یک دستگاه می تواند مشکلاتی ایجاد کند… نگران نباشید. گوگل انجام این کار را ساده کرده است و تنها اثری که روی دستگاه دارد این است که یک نام منحصر به فرد را برای هر وسیله جانبی یا دستگاه دیگری که بخواهد متصل شود پخش می کند.

همچنین: آیا آیفون های جدید را نمی خواهید؟ در اینجا 6 گوشی برتر اندرویدی آورده شده است

بنابراین چطور اینکار انجام میدی؟ آسان. بگذار نشانت دهم.

چگونه نام گوشی اندرویدی خود را برای اتصالات بلوتوث تغییر دهید

الزامات

تنها چیزی که برای انجام این کار به آن نیاز دارید یک دستگاه اندرویدی به روز شده است که هر نسخه از سیستم عامل جدیدتر از اندروید 9 را اجرا می کند (که در این مرحله باید تقریباً همه دستگاه های اندرویدی روی کره زمین باشد).

اولین کاری که باید انجام دهید این است که Connection Preferences را باز کنید که در Settings > Connected Devices قرار دارد.

از پنجره تنظیمات اتصال، روی بلوتوث ضربه بزنید.

ورودی بلوتوث در تنظیمات اتصال.

تنظیمات برگزیده اتصال جایی است که مدیریت بلوتوث را در Android پیدا خواهید کرد.

تصویر: جک والن

از پنجره بلوتوث، روی نام دستگاه ضربه بزنید. در پنجره باز شده، نام جدید دستگاه را تایپ کرده و روی تغییر نام ضربه بزنید.

تنظیم تغییر نام این دستگاه در اندروید 13.

کمی دقیق تر برای نام بلوتوث در اندروید.

تصویر: جک والن

حالا وقتی می خواهید لوازم جانبی، رایانه رومیزی یا هر دستگاه دیگری را به گوشی اندرویدی خود متصل کنید، نام جدید نمایش داده می شود. به این ترتیب، همیشه می‌توانید مطمئن باشید که دقیقاً به دستگاهی که نیاز دارید وصل می‌شوید.

مدیر بلوتوث لینوکس Pop!OS.

پیکسل 6 پرو من همانطور که از پاپ دیده می شود! سیستم عامل لینوکس.

تصویر: جک والن

با این حال، چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که نام جدید فقط برای اتصالات بلوتوث اعمال می شود. اگر می‌خواهید نام جهانی دیگری به دستگاه بدهید، برای برنامه‌ها و تنظیمات بیشتری به جای بلوتوث، این کار از طریق Settings > About Phone > Device Name انجام می‌شود. دلیلی وجود ندارد که نتوانید نام را در هر دو تنظیمات تغییر دهید، اما اگر می‌خواهید نام فقط برای اتصالات بلوتوث اعمال شود، این تغییر را فقط در دستگاه‌های متصل انجام دهید.

جک والن: در اینجا نحوه …


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-rename-your-android-phone-for-easier-bluetooth-management/#ftag=RSSbaffb68