نحوه بررسی گزارش حریم خصوصی برای ردیابی وب سایت در سافاری

شکل 2: من می خواهم به تعداد ردیاب هایی که سافاری در فیس بوک مسدود شده اند نگاهی بیندازم.

تصویر: جک والن

خبر خوب این است که سافاری در مسدود کردن ردیاب ها بسیار خوب عمل می کند. اما داشتن این اطلاعات در اختیار شما می تواند به شما در تصمیم گیری آگاهانه در مورد نحوه برخورد با رفتار آنلاین خود کمک کند.

Safari را باز کنید و به سایتی بروید که به آن مراجعه می کنید.

2. Privacy Report را باز کنید

روی نماد سپر مستقیماً در سمت چپ نوار آدرس سافاری کلیک کنید (شکل 1).

سریع… ردیاب ها در سایت هایی که بازدید می کنید چقدر بیداد می کنند؟ میدونی؟ آیا شما اهمیت می دهید که بدانید؟ اگر از مرورگر Safari در MacOS استفاده می‌کنید، همه چیز لازم برای مشاهده آن اطلاعات را دارید که مستقیماً در مرورگر تعبیه شده است. ابزار مورد بحث Privacy Report نام دارد و دسترسی و استفاده از آن آسان است. با گزارش حریم خصوصی، می توانید دامنه های گزارش شده و همچنین سایت هایی را که شما را از آن دامنه ها ردیابی کرده اند، مشاهده کنید.

با این گفته، گزارش حریم خصوصی Safari را چگونه می بینید؟ بیایید بگردیم و بفهمیم. من در Safari 15.6.1 در حال اجرا بر روی MacBook Pro با MacOS Monterey را نشان خواهم داد.

نحوه مشاهده گزارش حریم خصوصی هر سایت

1. یک وب سایت باز کنید

نماد یک قطب نما که روی صفحه تار مک قرار گرفته است

شاتر استاک

همچنین: چگونه با طرح بندی فشرده فضای بیشتری در سافاری به دست آوریم

در مرحله بعد، نگاهی به گزارش حریم خصوصی برای همه سایت ها خواهیم داشت.

نحوه مشاهده گزارش حریم خصوصی جهانی

1. پاپ آپ Privacy Report را باز کنید

گزارش حریم خصوصی جهانی

شکل 5: سافاری تعداد قابل توجهی از ردیاب ها را مسدود کرده است.

تصویر: جک والن

با این اطلاعات چه کاری می توانید انجام دهید؟

Safari Privacy Report ابزاری است که به شما اطلاعات می دهد. این راهی برای اقدام نیست دلیل آن این است که مرورگر وب قبلاً با مسدود کردن ردیاب ها اقدام کرده است. آنچه می بینید ثمره زحمات سافاری است.

به عنوان مثال، Safari از ردیابی من در توییتر branch.io و google-analytics.com جلوگیری کرد، اما آنها به تلاش خود ادامه می دهند (و شکست می خورند… به لطف Safari). اما اکنون که می‌دانم توییتر سعی می‌کند آن ردیاب‌ها را روی من بگذارد، اگر این موضوع به من مربوط می‌شود، ممکن است تصمیم بگیرم دیگر از سایت بازدید نکنم یا از یک مرورگر وب برای توییتر استفاده کنم که حتی در مسدود کردن ردیاب‌ها تهاجمی‌تر است (مانند فایرفاکس با گزینه سفارشی برای محافظت ردیاب پیشرفته).

شکل 1: نماد سپر نحوه دسترسی شما به گزارش حریم خصوصی در سافاری است.

تصویر: جک والن

دو راه برای مشاهده این اطلاعات وجود دارد — به صورت سایت به سایت یا از یک داشبورد فراگیر. من به شما نشان خواهم داد که چگونه هر دو را انجام دهید. کاری که با اطلاعات انجام می دهید کاملاً به شما بستگی دارد. در بیش از چند مورد، من از مشاهده سایت هایی که از مقدار بی حد و حصری از ردیاب ها استفاده می کردند (خواه مسدود شده باشند یا نه) متوقف شده ام.

برگه Trackers نگاه عمیق تری به ردیاب هایی دارد که سافاری مسدود کرده است (شکل 5).

شکل 4: سافاری 44 ردیاب را در wdrb.com مسدود کرد.

تصویر: جک والن

هنگامی که ورودی را گسترش دادید، باید لیست ردیاب‌هایی که سافاری مسدود شده‌اند را ببینید. صادقانه بگویم، از اینکه تعداد کمی سافاری گیر افتاده بود شگفت زده شدم. و با یک تازه‌سازی سریع، سافاری هیچ ردیاب جدیدی پیدا نکرد، که باعث شد باور کنم مرورگر وب کار خود را انجام می‌دهد.

شکل 3: گزارش حریم خصوصی جهانی تمام اطلاعات ردیاب مورد نیاز را نمایش می دهد.

تصویر: جک والن

همانطور که برای باز کردن گزارش هر سایت انجام دادید، روی نماد سپر کلیک کنید. با این حال، این بار، روی دایره “i” در گوشه سمت چپ بالای پنجره بازشو کلیک کنید تا گزارش حریم خصوصی جهانی نمایش داده شود (شکل 3).

اگر هر یک از ورودی‌ها را در برگه وب‌سایت‌ها گسترش دهید، فهرستی از تمام ردیاب‌هایی که سافاری مسدود شده‌اند را خواهید دید (شکل 4).

این روزها، اعتماد به وب سایت ها می تواند پیشنهاد خطرناکی باشد. باید خود را از اتفاقاتی که در سایت‌هایی که بازدید می‌کنید مطلع کنید، بنابراین می‌توانید بهتر از شما و حریم خصوصی‌تان محافظت کنید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-check-the-privacy-report-for-website-tracking-in-safari/#ftag=RSSbaffb68 نگاهی به فهرست ردیاب گزارش حریم خصوصی.

نمای گسترده به فهرست گزارش حریم خصوصی.

با این حال، همانطور که قبلاً گفتم، می توانید از این اطلاعات برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد وب سایت هایی که بازدید می کنید استفاده کنید. حتی اگر سافاری ممکن است یک ردیاب را مسدود کند، این بدان معنا نیست که ردیاب تلاش خود را برای انجام کار خود متوقف می کند.

روی “ردیاب ها در این صفحه وب” کلیک کنید (شکل 2).

اطلاعاتی که سافاری جمع‌آوری می‌کند برای بسیاری از کاربرانی که احتمالاً نمی‌دانند ردیاب‌ها چقدر رایج هستند، چشم‌نواز واقعی خواهد بود. با در دست داشتن این اطلاعات، ممکن است تمایل داشته باشید که بازدید از یک سایت را متوقف کنید یا مطمئن شوید که سایت قادر به ردیابی نیست.

پاپ آپ گزارش حریم خصوصی