نحوه باز کردن وب سایت ها به عنوان برنامه با فایرفاکس در لینوکس

ابزار Web-App Manager باز کردن وب سایت ها به عنوان برنامه های وب با فایرفاکس را امکان پذیر می کند. این ویژگی مدتی است که برای کروم در دسترس است، اما فایرفاکس نیست.

به برنامه وب جدید یک نام بدهید، URL را برای وب سایت مورد نظر اضافه کنید، نماد را تغییر دهید (در صورت نیاز)، یک دسته را انتخاب کنید، و مرورگر خود را انتخاب کنید (این برنامه نه تنها برای فایرفاکس بلکه برای همه مرورگرهای نصب شده روی سیستم شما در دسترس است) و اگر می خواهید یک نوار پیمایش و/یا حالت خصوصی/ناشناس اضافه کنید را انتخاب کنید.

و این، دوستان عاشق لینوکس من، تنها چیزی است که برای باز کردن یک وب سایت به عنوان یک برنامه با ابزار کاربرپسند Linux Mint نیاز دارید. اگر از طرفداران سادگی و کارایی هستید، به طور جدی از این برنامه کاربردی قدردانی خواهید کرد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-open-websites-as-apps-with-firefox-on-linux/#ftag=RSSbaffb68

sudo apt-get install webapp-manager -y

برای راک آماده هستید؟

برای باز کردن یکی از سایت هایی که به تازگی تعریف شده است، کافی است منوی دسکتاپ خود را مرور کنید و به دنبال نامی که به سایت داده اید بگردید. سایت را باز کنید، خواهید دید که شبیه یک برنامه دسکتاپ اصلی است (شکل 3).

مدیر برنامه وب را از منوی دسکتاپ خود بیابید. هنگامی که برنامه باز می شود، با یک رابط کاربری بسیار آسان روبرو خواهید شد (شکل 1).

با این اوصاف، چگونه می توان از Linux Mint Web-App Manager روی توزیعی غیر از لینوکس نصب و استفاده کرد؟ بگذار نشانت دهم.

الزامات

ابزار مدیریت برنامه وب لینوکس مینت.

این برای سرویس‌ها و سایت‌های دیگری که ممکن است مکرراً از آن‌ها استفاده کنید، اما به اندازه کافی برای گذاشتن برگه‌ها یا نشانک‌های پین‌شده در فایرفاکس کافی نیست، عالی است.

اگرچه این ابزار در واقع یک سایت را به یک برنامه وب تبدیل نمی کند، اما کاری که انجام می دهد این است که سایت ها را در یک پنجره واحد باز می کند، منهای همه زنگ ها و سوت هایی که معمولاً با تب یا پنجره فایرفاکس مرتبط هستند. به عبارت دیگر، نوار ابزار، برگه‌ها و سایر کنترل‌ها را از دست می‌دهید، بنابراین وب‌سایت به نظر می‌رسد که به عنوان یک برنامه واقعی روی دسکتاپ شما باز است. این می تواند زمانی مفید باشد که به دسترسی سریع به یک سایت نیاز دارید اما می خواهید پنجره حداقل باشد. به عنوان مثال، من تمایل دارم تا سایت هایی مانند مدیر کانتینر خود، Portainer را به عنوان یک برنامه وب باز کنم. به جای باز کردن یک برگه دیگر فایرفاکس، می توانم به سادگی برنامه را از منوی دسکتاپ باز کنم و به کار خود ادامه دهم.

هنگامی که سایت را پیکربندی کردید، برای ذخیره آن روی OK کلیک کنید.

باز کردن سایت هایی که توسط مدیر برنامه وب تعریف شده اند

برای افزودن یک سایت، روی + کلیک کنید و سایت را در صورت نیاز در پنجره ایجاد شده پیکربندی کنید (شکل 2).

پس از اتمام نصب، می توانید اولین سایت خود را به عنوان یک برنامه اضافه کنید.

افزودن سایت ها به عنوان برنامه

1. برنامه را باز کنید

یکی از اخطارهای این ابزار این است که فقط برای توزیع‌های مبتنی بر Debian/Ubuntu در دسترس است. بنابراین، شما به توزیعی نیاز دارید که از سیستم مدیریت بسته apt و کاربری با امتیازات sudo استفاده کند.

شکل 1: من قبلاً تعدادی سایت به عنوان برنامه وب اضافه کرده ام.

تصویر: جک والن

2. یک سایت اضافه کنید

بعد، ما باید apt را با موارد زیر به روز کنیم:

افزودن یک سایت جدید به عنوان یک برنامه وب در لینوکس.

شکل 2: پنجره افزودن وب سایت مدیر برنامه وب.

تصویر: جک والن

اولین کاری که انجام می دهیم این است که مخزن لازم را اضافه کنیم. به دسکتاپ لینوکس خود وارد شوید و یک پنجره ترمینال را باز کنید. برای اضافه کردن مخزن، دستور زیر را صادر کنید:

شکل 3: مدیر کانتینر Portainer که به عنوان یک برنامه وب فایرفاکس اجرا می شود.

تصویر: جک والن firefox.png

موزیلا
Portainer در حال اجرا به عنوان یک برنامه وب.

لینوکس مینت شامل چند برنامه “بومی” است که بسیار شگفت انگیز هستند، از جمله Bulky (ابزار تغییر نام دسته ای)، Hypnotics (نمایشگر تلویزیون اینترنتی)، Mint Install (تصویرنویس USB)، Mint Stick (ابزار قالب بندی USB)، Sticky Notes (ابزار یادداشت ها). )، Thingy (جستجوی سند)، Warpinator (انتقال فایل)، Xviewer (نمایشگر تصویر)، و یکی از موارد دلخواه من، Web-App Manager.

sudo add-apt-repository ppa:kelebek333/mint-tools

2. به روز رسانی و نصب کنید

من اینطور فکر کردم.

نصب Web-App Manager

1. مخزن مورد نیاز را اضافه کنید

در نهایت، ما می توانیم برنامه را با موارد زیر نصب کنیم: