نحوه بازیابی تب های گم شده یا بسته شده با استفاده از ابزار Firefox History

مدیر تاریخچه فایرفاکس.

مدیریت تاریخچه فایرفاکس شما حتی از داخل History Manager آسان تر است.

تصویر: جک والن

من قصد دارم به شما نشان دهم که چگونه می توانید آن برگه ها را از طریق ویژگی تاریخچه فایرفاکس بازیابی کنید.

اما اول، یک کار جانبی کوچک.

اتصال فایرفاکس به حساب خود

قبل از انجام این کار، من به شما پیشنهاد می کنم یک حساب فایرفاکس جدید ایجاد کنید و تمام نمونه های خود (موبایل و دسکتاپ) را به آن حساب متصل کنید. چرا؟ زیرا هنگامی که فایرفاکس را به یک حساب فایرفاکس متصل می کنید، تاریخچه شما در دستگاه های شما همگام می شود. به لطف این ویژگی، می‌توانید به برگه‌هایی که در دستگاه‌های دیگر باز شده‌اند دسترسی داشته باشید و ابزار تاریخچه را حتی قدرتمندتر کنید.

من نمی توانم به شما بگویم که چند بار مجبور شده ام از تاریخچه مرورگر فایرفاکس خود برای پیدا کردن یک برگه گم شده استفاده کنم. دلیل این نیست که فایرفاکس همیشه خراب می‌شود (اینطور نیست)، بلکه سرعتی که من با آن کار می‌کنم باعث می‌شود به طور منظم برگه‌هایی را که باید استفاده کنم ببندم. خوشبختانه، من می توانم به این روش کار کنم، زیرا می دانم که ابزار تاریخچه فایرفاکس پشتیبان من است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-recover-lost-or-closed-tabs-using-the-firefox-history-tool/#ftag=RSSbaffb68

حتماً برای هر نمونه ای از فایرفاکس که دارید این کار را انجام دهید. با این حال، من توصیه می کنم از همگام سازی ورود و رمز عبور و همچنین اطلاعات کارت اعتباری خودداری کنید.

لیست کوتاهی از برگه های فایرفاکس که اخیراً بسته شده اند.

تصویر: جک والن

لوگوی فایرفاکس در لپ تاپ باز.

CNET

برای اینکه واقعاً بیشترین بهره را از تاریخچه خود ببرید، روی تنظیمات > سابقه > مدیریت سابقه کلیک کنید. در پنجره‌ای که به دست می‌آید، می‌توانید کل تاریخچه خود را که بیش از شش ماه قبل است اسکن کنید، سابقه خود را جستجو کنید، و حتی از یک سیستم برچسب‌گذاری استفاده کنید تا مدیریت آن تاریخچه را آسان‌تر کنید.

همچنین: نحوه انتقال عکس ها از گوشی اندرویدی خود به کامپیوتر ویندوزی

اتفاق می افتد. من چندین بار این اتفاق برای من افتاده است. (همسرم بیشتر با کروم این اتفاق می افتد.) مهم نیست چقدر مراقب باشید، این موضوع شما را آزار می دهد. خوشبختانه، یک راه آسان برای بازیابی آن برگه ها وجود دارد و از طریق تاریخچه مرورگر شما می آید.

برای این کار، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به بخش مراجعه کنید صفحه حساب فایرفاکس و ثبت نام کنید پس از ایجاد حساب، فایرفاکس به طور خودکار شروع به همگام سازی تاریخچه، نشانک ها، باز کردن برگه ها، آدرس ها و تنظیمات شما می کند.

جهان با سرعتی سرسام آور حرکت می کند و به نظر می رسد هر روز سریعتر و سریعتر می شود. به همین دلیل، همه ما متوجه می شویم که با سرعت بیشتری کار می کنیم، که گاهی اوقات می تواند آسیب جدی به کارایی ما وارد کند.

پنجره تنظیمات همگام سازی حساب فایرفاکس.

اگر برگه مورد نظر خود را پیدا نکردید، پاپ آپ History را باز کنید و در هر فهرست اسکرول کنید تا برگه مورد نظر خود را ببینید. روی آن ورودی کلیک کنید و یک برگه جدید به آن سایت یا صفحه باز می شود.

فایرفاکس اخیراً تب ها را بسته است.

شما تصمیم می گیرید که چه چیزی را می خواهید با حساب فایرفاکس خود همگام سازی کنید.

تصویر: جک والن

بازیابی برگه های بسته

حالا به چیزهای خوب می رسیم. فرض کنید فایرفاکس از کار افتاده و تب های خود را گم کرده اید. برای باز کردن مجدد آن برگه ها، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی دکمه منوی فایرفاکس کلیک کرده و به آن بروید تاریخچه > برگه های اخیرا بسته شده. در منوی به دست آمده، فهرستی از برگه هایی را که اخیراً بسته اید، مشاهده خواهید کرد. روی یکی از آنها کلیک کنید تا دوباره باز شود.

به عنوان مثال، تب های فایرفاکس. چند بار تا به حال مانند یک شیطان کار می کنید، فقط به طور تصادفی برگه ای را که روی آن کار می کردید ببندید؟ یا شاید فایرفاکس به این نتیجه رسیده باشد که زمان آن رسیده است که روح را رها کند و زمانی که در نهایت آن را دوباره باز کنید، همه تب های شما در اتر ناپدید شده اند.

همیشه می توانید به تنظیمات > بروید [ACCOUNT EMAIL] > تنظیمات همگام سازی (در کجا [ACCOUNT EMAIL] آدرس ایمیلی است که برای ثبت نام برای حساب فایرفاکس خود استفاده کرده اید)، روی تغییر کلیک کنید و آنچه را که می خواهید همگام سازی کنید انتخاب کنید.