نحوه بازیابی اطلاعات از یک لپ تاپ قدیمی در صورتی که رمز عبور را فراموش کرده اید

موفق باشید!

چند سال پیش خواننده ای درخواست کمک فوری برای من فرستاد. لپ تاپ ویندوزی قدیمی او (حدود 8 یا 9 ساله) چند سالی بود که روی قفسه دفترش نشسته بود و گرد و غبار جمع می کرد اما هنوز قابل استفاده بود. در واقع، حاوی تنها کپی از برخی فایل های کاری مهم بود. متأسفانه، خبرنگار من رمز عبور حساب محلی خود را فراموش کرده بود و تمام تلاش هایش نادرست بود. بدتر از همه، این پیام‌های «ورود ناموفق» همچنین شامل هشداری بود مبنی بر اینکه سیستم نشانه‌هایی از خرابی قریب‌الوقوع هارد دیسک را شناسایی کرده است.

این داده ها ممکن است قابل بازیابی باشند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد. اگر داده ها رمزگذاری نشده بودند، کار ساده است. از یک دیسک بوت برای دور زدن ویندوز استفاده کنید و سپس به سادگی داده ها را در یک درایو USB خارجی از خط فرمان کپی کنید (برای انجام این کار به مقداری تسلط بر دستورات DOS نیاز دارید). به عنوان جایگزین، می‌توانید لپ‌تاپ را جداسازی کنید، هارد دیسک را بردارید و از کیت آداپتور USB-to-SATA استفاده کنید که می‌تواند درایو داخلی را به درایو متصل به پورت USB تبدیل کند. (این آداپتور StarTech احتمالاً کار خواهد کرد، اما برای اطمینان باید سازگاری با درایو خود را بررسی کنید.)

اگر درایو با استفاده از BitLocker یا سیستم فایل رمزگذاری شده ویندوز رمزگذاری شده باشد، کار شما بسیار دشوارتر است. اگر با حساب مایکروسافت وارد شده باشید، می‌توانید کلید بازیابی آن درایو سیستم را با رفتن به آن پیدا کنید و کپی کردن کلید بازیابی برای آن درایو. اما این گزینه برای یک حساب محلی در دسترس نیست، و اگر پس از رمزگذاری درایو از کلید بازیابی نسخه پشتیبان تهیه نکرده باشید، دیگر شانسی ندارید.

آیا راهی برای عبور از آن درخواست رمز عبور مزاحم و بازیابی آن داده ها قبل از از بین رفتن غیرقابل برگشت وجود دارد؟

Lowell Heddings در وب سایت عالی How-To Geek مجموعه کاملی از دستورالعمل ها را در اینجا دارد: “چگونه رمز عبور فراموش شده ویندوز خود را به روش ساده بازنشانی کنیم.”

برای کسانی که در خانه دنبال می‌شوند، این ممکن است مکان خوبی برای یادآوری به همه باشد که پشتیبان‌گیری از فایل‌های داده مهم خود در فضای ابری (OneDrive، Google Drive، Dropbox و غیره) همیشه یک ایده هوشمندانه است. و ورود به رایانه ویندوزی خود با یک حساب مایکروسافت همچنین به شما امکان می دهد تا داده های خود را رمزگذاری کنید و در عین حال بازیابی رمز عبور گم شده را آسان می کند.



منبع: https://www.zdnet.com/article/how-do-i-recover-data-from-an-old-laptop-if-ive-forgotten-the-password/#ftag=RSSbaffb68

آیا راهی برای بازیابی داده ها قبل از از بین رفتن برای همیشه وجود دارد؟

گتی ایماژ

مانند اکثر سوالات پشتیبانی فنی، پاسخ “شاید” است.

ممکن است بتوانید از یک ترفند قدیمی استفاده کنید که شامل بوت شدن از درایو بازیابی و فریب دادن ویندوز برای باز کردن یک پنجره Command Prompt اداری است که در آن می توانید رمز عبور خود را بازنشانی کنید.

ناراحتی انگشتان مرد روی صفحه کلید