نحوه ایجاد یک ماشین مجازی لینوکس با VirtualBox

ماشین مجازی را که به تازگی ایجاد کرده اید در ناوبری سمت چپ انتخاب کنید و روی دکمه Start کلیک کنید، که تصویر قابل بوت را اجرا می کند و – بسته به توزیع لینوکسی که انتخاب کرده اید – باید شما را در هر یک از تصاویر زنده (جایی که می توانید سیستم عامل مهمان را تست یا نصب کنید) یا فورا مهمان را نصب کنید (شکل 8).

ایجاد ماشین مجازی

1. VirtualBox را باز کنید

پیکربندی رم برای ماشین مجازی جدید ما.

تصویر: جک والن

4. یک هارد دیسک مجازی ایجاد کنید

روی Create کلیک کنید تا به پنجره اصلی VirtualBox بازگردید.

سیستم عامل مهمان خود را پیکربندی کنید

تبریک می گویم، شما به تازگی اولین ماشین مجازی خود را با لینوکس به عنوان سیستم عامل مهمان ایجاد کردید. از لگد زدن به لاستیک های پلت فرم منبع باز جدید خود لذت ببرید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-create-linux-virtual-machine-with-virtualbox/#ftag=RSSbaffb68

در پنجره بعدی، نوار لغزنده اندازه حافظه را به سمت راست بکشید تا مقدار رمی که می خواهید به دستگاه اختصاص دهید افزایش یابد (شکل 3).

یک ماشین مجازی به شما امکان می دهد یک سیستم عامل مهمان را در بالای هاست خود اجرا کنید، بدون اینکه هیچ تغییری (به غیر از نصب پلت فرم ماشین مجازی) در سیستم عامل اصلی خود ایجاد کنید. پلتفرم ماشین مجازی انتخابی من VirtualBox نام دارد که می تواند بر روی هاست لینوکس، macOS و ویندوز نصب شود. VirtualBox رایگان است و استفاده از آن بسیار آسان است.

تغییر اندازه حافظه ماشین مجازی VirtualBox.

لینوکس در همه جا وجود دارد – در تلفن‌ها، وسایل هوشمند، سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری، اتومبیل‌ها، ترموستات‌ها و تقریباً همه چیز با یک سیستم تعبیه‌شده یا یک سرویس شخص ثالث اصلی.

در دو پنجره بعدی VDI و سپس Dynamically allocated را انتخاب کنید. در پنجره آخر، نوار لغزنده را به سمت راست بلغزانید تا اندازه هارد دیسک مجازی را به هر اندازه که نیاز دارید افزایش دهید و مطمئن شوید که پوشه ای را برای قرار دادن درایو انتخاب کنید (شکل 5).

همچنین می تواند روی دسکتاپ شما باشد. لینوکس به عنوان یک سیستم عامل دسکتاپ انتخاب فوق العاده ای است زیرا بسیار قابل اعتماد، ایمن و انعطاف پذیرتر از هر سیستم عامل دیگری در بازار است. اما برای کسانی که ممکن است در نصب لینوکس از طریق macOS یا ویندوز مردد باشند، چه کاری می توانید انجام دهید؟ یکی از مسیرهایی که تست و استفاده از لینوکس را بدون انجام کاری برای سیستم عامل اصلی شما بسیار آسان می کند، مسیر ماشین مجازی است.

اکنون می توانیم سیستم عامل مهمان خود را پیکربندی کنیم. یکی از مواردی که باید مطمئن شوید (قبل از انجام این مرحله) این است که فایل ISO را برای نسخه لینوکسی که می خواهید نصب کنید دانلود کنید.

1. تصویر ISO را برای نصب اضافه کنید

من قصد دارم شما را در فرآیند ایجاد یک ماشین مجازی لینوکس با VirtualBox راهنمایی کنم تا بتوانید سیستم عامل منبع باز را امتحان کنید. من شما را از طریق فرآیند نصب VirtualBox راهنمایی نمی کنم، زیرا این کار به سادگی نصب هر برنامه ای روی رایانه شما است.

اینجاست که شما تمام جنبه های ماشین مجازی خود را پیکربندی می کنید.

تصویر: جک والن

پنجره نامگذاری ماشین مجازی VirtualBox.

FerenOS به عنوان یک ماشین مجازی آماده نصب است.

ماشین مجازی را که به تازگی ایجاد کرده اید از قسمت سمت چپ انتخاب کنید و سپس روی تنظیمات کلیک کنید. در پنجره ایجاد شده، روی Storage کلیک کنید و سپس بر روی + سمت چپ مرتبط با Controller کلیک کنید: IDE (شکل 6).

ایجاد یک هارد دیسک مجازی جدید برای سیستم عامل مهمان.

تصویر: جک والن

پنجره اصلی VirtualBox نشان می دهد که من قبلاً تعداد زیادی ماشین مجازی ایجاد کرده ام.

تصویر: جک والن

2. سیستم عامل مهمان جدید خود را نام ببرید

اکنون می توانید لینوکس را به عنوان سیستم عامل مهمان خود نصب کنید.

تصویر: جک والن پنجره ایجاد دیسک VirtualBox.

اولین کاری که انجام می دهید باز کردن است VirtualBox از منوی دسکتاپ کامپیوتر شما. پس از باز شدن برنامه، روی Tools و سپس New کلیک کنید (شکل 1).

پنجره اصلی VirtualBox

مطمئن شوید که مراحل نصب کامل سیستم عامل مهمان را که انتخاب کرده اید انجام داده اید. در بیشتر موارد، برای این کار باید روی نماد Install روی دسکتاپ کلیک کنید.

در پنجره ایجاد شده (شکل 7)، روی Add کلیک کنید، و وقتی مدیر فایل شما باز شد، به هر جایی که تصویر ISO را برای توزیع لینوکس دانلود کرده اید ذخیره کرده اید بروید.

انتخابگر تصویر VirtualBox.

من قصد دارم یک ماشین مجازی برای FerenOS که یک توزیع لینوکس است بچرخانم. در اولین پنجره جادوگر (شکل 2) به ماشین مجازی یک نام بدهید، پوشه ای را که فایل ها را در خود جای می دهد انتخاب کنید، نوع سیستم عامل ماشین مجازی جدید و نسخه را انتخاب کنید و سپس روی Next کلیک کنید.

هنگامی که تصویر ISO خود را انتخاب کردید، روی Choose و سپس OK کلیک کنید. اکنون باید خود را در پنجره اصلی VirtualBox بیابید، جایی که آماده اجرای ماشین مجازی هستید.

نصب را شروع کنید

ابزار تغییر اندازه دیسک مجازی VirtualBox.

با این اوصاف، بیایید ماشین مجازی خود را راه اندازی کنیم.

افزودن تصویر ISO برای نصب

تصویر: جک والن

اندازه هارد دیسک مجازی را متناسب با نیازهای شما تنظیم کنید.

تصویر: جک والن

نام گذاری ماشین مجازی جدید ما

تصویر: جک والن

3. رم را پیکربندی کنید

روی Next کلیک کنید و در پنجره ایجاد شده (شکل 4، روی Create کلیک کنید تا یک هارد دیسک مجازی جدید ایجاد شود.

پنجره تنظیمات VirtualBox.