نحوه ایجاد قوانین در Apple Mail برای جلوگیری از گم نشدن پیام های مهم


شما نامه دارید.

اما کجاست؟

می‌دانید که در جایی وجود دارد، اما آن پیام مهم به نوعی در این میان گم شده است. متأسفانه زیاد اتفاق می افتد. این امر مخصوصاً به این دلیل است که من چندین حساب ایمیل را در Apple Mail پیکربندی کرده‌ام و با توجه به میزان هرزنامه‌هایی که در این ترکیب گیر می‌کنند، واقعاً به راحتی می‌توان چیزی را از دست داد.

برای جلوگیری از چنین فاجعه ای، من از ویژگی قانون موجود در Apple Mail استفاده می کنم. در سرویس گیرنده ایمیل اپل می‌توانید قوانین خاصی ایجاد کنید که به طور خودکار ایمیل‌های دریافتی را مدیریت کرده و حتی کارهایی مانند پاسخ دادن به پیام‌ها یا حذف آن‌ها را خودکار می‌کند. با این ویژگی می توانید قوانینی ایجاد کنید که به طور خودکار اعلان ها را به دسکتاپ macOS ارسال می کند، رنگ پیام را تنظیم می کند، صدا پخش می کند، به طور خودکار به پیام پاسخ می دهد، پیام را تغییر مسیر می دهد، پیام را حذف می کند، آن را به عنوان خوانده شده یا پرچم دار علامت گذاری می کند و/ یا یک AppleScript اجرا کنید. همچنین می توانید یک قانون واحد ایجاد کنید که شامل چندین عمل باشد.

من به شما نشان خواهم داد که چگونه اولین قانون Apple Mail خود را ایجاد کنید. این بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید و درست در برنامه تعبیه شده است.

همچنین: چگونه Google Drive خود را سازماندهی کنیم: 5 نکته

الزامات

ما روی نسخه دسکتاپ Apple Mail کار خواهیم کرد، بنابراین به یک MacBook یا iMac با نسخه به روز شده macOS نیاز دارید. البته، شما همچنین به یک حساب ایمیل (یا چندین حساب) پیکربندی شده نیاز دارید.

خودشه. بیایید قوانینی را وضع کنیم.

ایجاد اولین قانون Apple Mail

1. Apple Mail Preferences را باز کنید

Apple Mail را باز کنید و سپس روی Mail > Preferences کلیک کنید. در پنجره پاپ آپ ایجاد شده (شکل 1) روی Rules کلیک کنید.

پنجره Apple Mail Preferences.

پنجره Apple Mail Preferences.

تصویر: جک والن

2. یک قانون ایجاد کنید

در برگه قانون (شکل 2، روی Add Rule کلیک کنید.

تب Apple Mail Rule در Preferences.

تب Apple Mail Rule جایی است که جادو اتفاق می افتد.

تصویر: جک والن

3. قانون خود را سفارشی کنید

بیایید یک قانون ساده ایجاد کنیم که رنگ پس‌زمینه پیامی را که از یک فرستنده خاص دریافت می‌شود، تعیین می‌کند. این کار انتخاب آن پیام ها را بسیار آسان می کند زیرا رنگ در قسمت ایمیل ظاهر می شود. در پنجره پیکربندی قانون جدید (شکل 3)، ما آن را به این صورت تنظیم می کنیم:

  • نام – یک نام منحصر به فرد به آن بدهید (مانند EMAIL FROM JACK WALLEN).
  • در بخش «اگر یکی از شرایط زیر برآورده شد»، همه را انتخاب کنید، «حاوی» را به «برابر است» تغییر دهید و در نهایت آدرس ایمیل فرستنده را تایپ کنید.
  • در قسمت “Perform the following actions”، “Set Color of Message” را انتخاب کنید، سپس “of background” را انتخاب کنید و در نهایت یک رنگ را از منوی کشویی نهایی انتخاب کنید.
mailrule3

در حال پیکربندی قانون جدید Apple Mail.

پنجره پیکربندی Apple Mail Rule.

بعد از اینکه موارد بالا را رعایت کردید، روی OK کلیک کنید و از شما خواسته می‌شود که آیا می‌خواهید قانون جدید را در پیام‌های موجود در صندوق ورودی خود اعمال کنید. روی Don’t Apply کلیک کنید و سپس پنجره تنظیمات را ببندید.

اکنون، وقتی پیام جدیدی از آن فرستنده می رسد، می بینید که با رنگ پس زمینه ای که تنظیم کرده اید ظاهر می شود. دیگر آن پیام های مهم را از مهم ترین مخاطبین خود از دست ندهید.

شما می توانید با قوانین خود بسیار خلاق باشید و حتی قوانینی را با اقدامات متعدد ایجاد کنید. با این حال، من می گویم که دو عمل در قوانین Apple Mail (پخش صدا و نمایش یک اعلان) کاملا غیر قابل اعتماد هستند. می‌توانید آن اقدامات را آزمایش کنید تا ببینید آیا برای شما بهتر عمل می‌کنند یا خیر، اما مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد.

و این تنها چیزی است که برای ایجاد قوانین در Apple Mail وجود دارد تا به شما کمک کند ارتباطات مهم را از دست ندهید.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-create-rules-in-apple-mail-to-keep-from-missing-important-messages/#ftag=RSSbaffb68