نحوه استفاده از لیست خواندن سافاری (و چرا باید)

چند بار تا به حال با صفحه‌ای مواجه شده‌اید که می‌خواستید آن را بخوانید اما در آن لحظه وقت آن را نداشتید؟ هنگامی که این اتفاق می افتد، احتمالاً یا یک ایمیل با پیوند برای خود ارسال می کنید یا ممکن است صفحه را به عنوان نشانک اضافه کنید.

Reading List برای هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ Safari در دسترس است، اما من فقط قصد دارم آن را در تکرار دسکتاپ نشان دهم (چون من یک کاربر اندروید هستم). من نه تنها به شما نشان خواهم داد که چگونه صفحات وب را به لیست خواندن خود اضافه کنید، بلکه چگونه به آن دسترسی داشته باشید و هر موردی را پاک کنید.

افزودن صفحات وب به لیست خواندن

حذف ورودی‌ها از فهرست خواندن سافاری.

جک والن/ZDNET خوشبختانه، حذف یک مورد از لیست فقط با کلیک راست روی یک ورودی و انتخاب Remove Item است. یا اگر می‌خواهید لیست خواندن خود را پاک کنید، روی Clear All Items کلیک کنید و همه چیز حذف خواهد شد.

اگر مرورگر وب دسکتاپ انتخابی شما Safari است، شما خوش شانس هستید. با کمک یک ویژگی مفید به نام Reading List که دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد … لیست خواندن صفحات وب که برای مشاهده بعدی ذخیره کرده اید.

پس از بارگیری صفحه، نشانگر خود را روی نوار آدرس ببرید تا یک + کوچک نمایان شود. روی + کلیک کنید تا صفحه را به لیست خواندن اضافه کنید.

در برخی موارد، احتمالاً خواهید دید که لیست خواندن شما مملو از ورودی‌ها شده است. هنگامی که این اتفاق می افتد، ویژگی کوچک مفید آنقدر پف کرده که نمی تواند مفید باشد. و اگرچه یک گزینه جستجو برای لیست خواندن وجود دارد، اگر تعداد ورودی‌های زیادی داشته باشید، چیزی که زمانی مفید بود به یک مانع تبدیل می‌شود.

در نزدیکی گوشه سمت چپ بالای پنجره سافاری، یک نماد کوچک (در سمت چپ کشویی Tab Group) مشاهده خواهید کرد. روی آن نماد کلیک کنید تا نوار کناری سافاری، که حاوی یک پیوند مفید به لیست خواندن است، ظاهر شود.

نماد نوار کناری سافاری.

روی منوی زمینه از داخل فهرست خواندن سافاری کلیک راست کنید.

اولین قدم این است که به صفحه وب مورد نظر بروید. مهم نیست که چگونه به صفحه برسید، فقط آن را در سافاری باز کنید.

apple-macbook-air.png

لیست خواندن 3

جک والن/ZDNET

نحوه حذف مطالب از لیست خواندن

لیست خواندن از نوار کناری سافاری قابل دسترسی است.

جک والن/ZDNET

هر دوی این روش ها کار می کنند اما نسبتاً ناکارآمد هستند. و با توجه به اینکه این روزها همه ما مشغله زیادی داریم، یک گردش کار موثر بسیار مهم است. شما نمی خواهید زمان گرانبها را هدر دهید و ممکن است آن ایمیل را گم کرده یا از دست بدهید.

افزودن یک صفحه به لیست خواندن از داخل نوار آدرس سافاری انجام می شود.

جک والن/ZDNET

در پایین نوار کناری، باید لیستی از چهار مورد را مشاهده کنید که یکی از آنها Reading List است. روی Reading List کلیک کنید تا همه ورودی هایی که اضافه کرده اید نشان داده شود. سپس می توانید روی هر یک از آن ورودی ها کلیک کنید تا یک صفحه وب ذخیره شده باز شود.

با فهرست خواندن، می‌توانید مجموعه‌ای از صفحاتی را که می‌خواهید بعداً بخوانید یا حتی صفحاتی را که اغلب به آنها دسترسی دارید، اما نمی‌خواهید با نشانک‌گذاری (که در اوایل دهه 2000 است) زحمت بکشید، نگه دارید.

و این تمام چیزی است که در فهرست خواندن سافاری وجود دارد. شما واقعاً باید شروع به استفاده از این ویژگی برای کمک به بهبود گردش کار روزانه خود با مرورگر بومی اپل کنید. من سال‌هاست که از Reading List استفاده می‌کنم و آن را بسیار مفید می‌دانم.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-use-safaris-reading-list-and-why-you-should/#ftag=RSSbaffb68

چه کار میکنی؟

نوار آدرس سافاری