نحوه استفاده از دسکتاپ مجازی در ChromeOS برای بهینه سازی گردش کار

ایجاد و نامگذاری یک میز کار جدید در ChromeOS.

تصویر: جک والن

وقتی نمای کلی را باز می کنید، همه برنامه های باز فعلی شما و همچنین دسکتاپ های مجازی که ایجاد کرده اید نمایش داده می شود (شکل 1).

برای مثال، در یک میز بهره‌وری، ممکن است یک پنجره مرورگر وب Chrome با برگه‌های مرتبط، یک پایانه لینوکس برای توسعه و یک حاشیه‌نویس PDF باز شود. در میز رسانه‌های اجتماعی، ممکن است یک پنجره Chrome با تمام سایت‌های رسانه‌های اجتماعی من باز باشد. امکانات بی پایان هستند (تا زمانی که به بیش از 8 میز نیاز نداشته باشید).

همچنین: چگونه سه رایانه قدیمی را با ChromeOS Flex احیا کردم

هنگامی که نام میز جدید را تغییر دادید، روی آن کلیک کنید، و خود را در آن دسکتاپ مجازی خواهید دید، جایی که می توانید یک برنامه جدید یا پنجره Chrome را باز کنید یا حتی یک پنجره باز فعلی را به آن میز منتقل کنید.

3. استفاده از میانبر صفحه کلید

برای ایجاد دسکتاپ مجازی جدید، روی + New Desk کلیک کنید. بلافاصله از شما خواسته می شود که میز جدید را نام ببرید (شکل 2).

من پنج دسکتاپ مجازی ایجاد کرده ام.

تصویر: جک والن

2. یک دسکتاپ مجازی جدید ایجاد کنید

آیا تا به حال خود را در موقعیتی قرار داده اید که آنقدر برنامه ها یا پنجره ها/برگه های مرورگر باز داشته باشید که فهمیدن چیستی چیست؟ وقتی این اتفاق می افتد، بهره وری شما بسیار پایین می آید. حتی با تنظیمات متعدد مانیتور، می توانید متوجه شوید که یک دسکتاپ می تواند کاملاً محدود شود.

حتی یک راه سریعتر برای ایجاد یک دسکتاپ مجازی جدید وجود دارد. اگر تایپ کنید [Shift]+[Search]+[=] با ترکیب کلید، یک Desk جدید با نام Desk X ایجاد می شود (که در آن X تعداد جدیدی از میزهای مجازی است که در اختیار دارید). سپس می توانید با کلیک بر روی نام فعلی و تایپ نام جدید، نام میز جدید را تغییر دهید.

4. یک پنجره را به دسکتاپ مجازی دیگری منتقل کنید

و اینگونه است که شما شروع به استفاده از دسکتاپ مجازی در ChromeOS می کنید. این ویژگی با سازماندهی بهتر میزکار Chromebook شما به بهره وری بیشتر کمک می کند. از آن میزها عاقلانه استفاده کنید، و آنها به شما خدمات خوبی خواهند داد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/how-to-use-virtual-desktops-in-chromeos-to-optimize-your-workflow/#ftag=RSSbaffb68

قبل از اینکه وارد «چگونه» شویم، ابتدا باید در مورد «چی» و «چرا» چیزها صحبت کنیم. ابتدا، دسکتاپ های مجازی (با نام مستعار “میز”) چیست؟ به عبارت ساده، آنها راهی برای جدا کردن دسکتاپ شما به چندین فضای کاری برای سازماندهی بهتر گردش کار شما هستند. این فضاهای کاری از یکدیگر جدا نیستند تا بتوانید برنامه ها را بین آنها جابجا کنید. با ChromeOS، می‌توانید تا ۸ میزکار مجازی داشته باشید تا کارها را بهتر سازماندهی کنید.

شکل 2

شکل 1

با این اوصاف، چگونه این دسکتاپ های مجازی را ایجاد و استفاده می کنید؟ بگذار نشانت دهم. من در ChromeOS 105.0.5195.5 (از کانال Dev) نمایش خواهم داد.

نحوه ایجاد دسکتاپ مجازی جدید

1. به دسکتاپ مجازی خود دسترسی داشته باشید

همچنین: 5 دلیل که کروم بوک ها لپ تاپ کاملی هستند (برای اکثر کاربران)

نامگذاری یک دسکتاپ مجازی جدید در ChromeOS.

راه های مختلفی برای دسترسی به دسکتاپ مجازی شما وجود دارد، اما من دو راه را به شما نشان می دهم. اولین مورد با ضربه زدن روی دکمه نمای کلی صفحه کلید خود (که شبیه مربعی با دو خط عمودی در سمت راست است – چیزی شبیه به []||. روش دوم از طریق کشیدن انگشت با سه انگشت به سمت بالا در ترک پد دستگاه شما است.

با دسکتاپ های مجازی، می توانید یک دسکتاپ برای مثلاً بهره وری، رسانه های اجتماعی، ارتباطات، اخبار یا هر دسته ای که نیاز دارید ایجاد کنید. هنگامی که دسکتاپ های مجازی را ایجاد کردید، می توانید برنامه ها (یا پنجره ها/برگه های مرورگر وب) را برای یک کار خاص با هم گروه بندی کنید.

نرم افزار lenovo-chromebook-duet-chromeos

ژوئن Wan/ZDNet

برای انتقال یک پنجره به یک دسکتاپ مجازی دیگر، به خانه میز آن پنجره بروید، روی برنامه/پنجره مورد نظر کلیک کنید و آن را به میز مورد نظر بکشید.

ChromeOS به حدی تکامل یافته است که Chromebookها بسیار بیشتر از یک سیستم عامل برای میزبانی مرورگر وب هستند. با تکرارهای اخیر ChromeOS، این پلتفرم به اندازه سایر سیستم عامل ها قابل استفاده، انعطاف پذیر و سازنده شده است. حتی می توانید برنامه های لینوکس و برنامه های اندروید را نصب کنید تا از چندین ویژگی موجود در سایر سیستم عامل ها استفاده کنید.

ویژگی دسکتاپ مجازی ChromeOS.

یکی از این ویژگی ها دسکتاپ مجازی است.