ناسا می گوید موشک ماه آرتمیس SLS برای پرتاب بعدی خوب است

مهندسان SLS ناسا گفتند که بادهای پایدار و اوج تجربه شده در طول طوفان هیچ اثر نامطلوبی بر استحکام ساختاری موشک نداشته است. با این حال، خسارت جزئی وارد شد.

موشک سیستم پرتاب فضایی ناسا با فضاپیمای اوریون در بالای پرتابگر متحرک در سکوی پرتاب 39B، جمعه، 11 نوامبر 2022 دیده می شود.

تصویر: ناسا

52492847119-fd08b7643c-c

سرویس ملی هواشناسی ایالات متحده روز جمعه گزارش داد که وزش باد با سرعت 100 مایل در ساعت در سکوی پرتاب 39B مرکز فضایی کندی، جایی که SLS از آنجا پرتاب می شود، رخ داده است. اما این اتفاق در ارتفاع 457 فوتی از سطح زمین رخ داد.

در این بیانیه آمده است: “همچنین وزش باد با سرعت 93 مایل در ساعت در ارتفاع 382 فوتی وجود داشت. با این حال، بیشترین تندبادها در ارتفاعات پایین تر گزارش شده تا کنون، در محدوده 70 تا 75 مایل در ساعت بوده است.”

این سومین تلاش پرتاب آرتمیس 1 خواهد بود، پس از مشکلات فنی که ناسا را ​​مجبور کرد از دو تلاش اول منصرف شود. ماموریت آرتمیس 1 یک آزمایش آزمایشی در اطراف ماه و بازگشت به زمین برای آماده سازی برای ماموریت های آینده تحت رهبری انسان به ماه و فراتر از آن است.

“در حالی که اوج بادهای مختلف توسط حسگرها در ارتفاعات مختلف در پد اندازه گیری شد، همه اندازه گیری ها زیر 75٪ از محدودیت های طراحی SLS باقی ماندند، که همچنین عمدا محافظه کارانه هستند.” ناسا گفت.

همچنین: آرتمیس چیست؟ هر آنچه که باید در مورد ماموریت ماه جدید ناسا بدانید

به گفته ناسا، موشک SLS 321 فوتی (97 متری) به گونه‌ای طراحی شده است که «بادهایی با سرعت 85 مایل در ساعت (74.4 گره) در سطح 60 فوت با حاشیه ساختاری مقاومت کند. طوفان های رده 1 بادهایی با سرعت 74 تا 95 مایل در ساعت دارند.

ناسا به جای اینکه SLS را در سفر نه ساعته به ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه برگرداند، تصمیم گرفت آن را در سکوی پرتاب ببندد.

“تکنسین ها همچنین در حال کار برای تعمیر چندین مورد جزئی از طوفان هستند. بیشتر تعمیرات شامل درزگیری شل یا پوشش های آب و هوایی است. یک بند ناف که برای تامین هوای پاکسازی یا شرایط محیطی مناسب برای فضاپیمای اوریون استفاده می شد، از موقعیت خارج شد. بند ناف پاکسازی را در تمام طول انجام داد. مهندسان همچنین پوشش سخت روی پنجره سیستم توقف پرتاب نصب شده قبل از طوفان را برداشته و پنجره را بررسی خواهند کرد تا اطمینان حاصل کنند که در شرایط خوبی برای پرتاب است.”


منبع: https://www.zdnet.com/article/nasa-says-artemis-sls-moon-rocket-is-good-to-go-for-next-launch-attempt/#ftag=RSSbaffb68

موشک SLS در طی قرار گرفتن در معرض طوفان نیکول، طوفان رده 1 که روز جمعه منطقه غرب پالم بیچ فلوریدا را درنوردید، نسبتاً سالم ماند. ناسا یک پنجره پرتاب دو ساعته در ساعت 1:04 صبح چهارشنبه به وقت شرق دارد. ساعت شمارش معکوس از ساعت 1:54 بامداد دوشنبه آغاز خواهد شد.

تیم مدیریت ماموریت آرتمیس 1 ناسا برای موشک غول پیکر سیستم پرتاب فضایی (SLS) و فضاپیمای اوریون کاملاً روشن است تا به پرتاب بعدی در روز چهارشنبه 16 نوامبر ادامه دهد.