ناسا شرکتی را برای ساخت لباس فضایی نسل بعدی خود انتخاب می کند

لباس اصلی

فضای Axiom

لباس‌های Axiom به فضانوردان این امکان را می‌دهد تا بیشتر از هر زمان دیگری سطح ماه را کاوش کنند. طراحی آنها طیف گسترده ای از خدمه را در خود جای می دهد و به ابزارهای تخصصی برای اکتشاف و سایر تلاش های علمی در فضا مجهز خواهد شد. طراحی شامل پشتیبانی از زندگی، لباس های تحت فشار و اویونیک است.

این دستور وظیفه که ارزش پایه آن 228.5 میلیون دلار است، Axiom را به شریکی کلیدی در برنامه‌های جاه‌طلبانه ناسا برای فرود آمریکایی‌ها روی سطح ماه برای اولین بار در بیش از 50 سال تبدیل می‌کند. سالها آرتمیس این ماموریت شامل مراحل متعدد اکتشاف فضایی است و با فرود اولین زن و فرد رنگین پوست روی ماه به اوج خود می رسد.

اوایل سال جاری، ناسا فروشندگان بالقوه لباس فضایی خود را به دو شرکت محدود کرد: Axiom و Collins Aerospace. تحت خدمات اکتشاف برون وسیله نقلیه (xEVAS) قرارداد، Axiom و Collins برای تامین نیازهای راهپیمایی فضایی برای سفارشات و ماموریت های مختلف تا سال 2034 با یکدیگر رقابت خواهند کرد. قرارداد xEVAS دارای حداکثر ارزش بالقوه 3.5 میلیارد دلار برای همه جوایز سفارش کار است.

هر دو شرکت Axiom و Collins Aerospace در اوایل سال جاری گفتند که انتظار دارند بتوانند لباس های فضایی مربوطه خود را در حدود سال 2025 به نمایش بگذارند.

مشارکت ناسا با Axiom و Collins Aerospace نیز بخش مهمی از تلاش‌های این آژانس برای ترویج اقتصاد فضایی تجاری در حال رشد است. این دو شرکت در واقع مالک لباس‌های فضایی خود خواهند بود و آن‌ها را به همراه سایر سیستم‌های راهپیمایی فضایی به عنوان خدمات ارائه می‌کنند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/nasa-picks-a-firm-to-build-its-next-gen-spacesuits/#ftag=RSSbaffb68

مایکل سافردینی، مدیر عامل Axiom در این باره گفت: لباس‌های فضایی مدرن و تکامل‌پذیر ما به‌روزرسانی‌های سریع را برای پیاده‌سازی فناوری‌های بهتر و ایمن‌تر در طول زمان امکان‌پذیر می‌سازد و اطمینان حاصل می‌کند که فضانوردان ما همیشه به تجهیزات با کارایی بالا و قوی مجهز هستند. بیانیه. ما مشتاقانه منتظر هستیم تا پیشگامان فضایی خود را با ابزارهای پیشرفته مورد نیاز برای پیشبرد گسترش دائمی بشر در خارج از سیاره فراهم کنیم.

ناسا در روز چهارشنبه اعلام کرد که Axiom Space را برای طراحی و تولید لباس‌های فضایی که فضانوردان هنگام بازگشت به ماه به عنوان بخشی از ماموریت Artemis III خواهند پوشید، انتخاب کرده است.