ناسا تحقیقات فضایی را برای مبارزه با سرطان روی زمین تامین می کند

برای یافتن کاربردهای مفیدتر برای این آزمایش، Promega از 9 مطالعه تحقیقاتی اضافی در سراسر جهان پشتیبانی می کند.


منبع: https://www.zdnet.com/article/nasa-funds-space-research-to-fight-cancer-on-earth/#ftag=RSSbaffb68

یافته‌ها نشان داد که برخی از ریزماهواره‌ها در برابر آسیب تشعشع حساس‌تر هستند. آنها آسیب تشعشع را انباشته می کنند و بنابراین می توانند به عنوان یک شاخص دقیق از سطوح قرار گرفتن در معرض یک فرد در طول زمان استفاده شوند. به گفته ناسا.

promega1.png

شرکت پرومگا

در سال 2002، دفتر تحقیقات بیولوژیکی و فیزیکی ناسا تحقیقاتی را تأمین مالی کرد که به بررسی این موضوع پرداخت که آیا قطعات خاصی از DNA، معروف به ریزماهواره‌ها، می‌توانند آسیب تشعشع را در طول زمان ثبت کنند یا خیر.

آنت بورکهاوس، افسر امور پزشکی Promega گفت: “با این تشخیص بهبودیافته، ما بهتر می توانیم به پزشکان و بیماران کمک کنیم تا در مورد گزینه های درمانی تصمیم گیری کنند. این جایی است که گسترده ترین تأثیر را دارد.”

اگرچه استفاده از ریزماهواره ها به عنوان نشانگر زیستی در آزمایش مفهوم جدیدی نبود، اما این مطالعه نشان داد که می توان از این ریزماهواره ها برای غربالگری تومورهای سرطانی استفاده کرد.

OncoMate به عنوان یک آزمایش اولیه برای غربالگری و تشخیص سندرم لینچ استفاده می شود. سندرم لینچ یک جهش ژنی است که از هر ۲۷۹ نفر ۱ نفر را تحت تاثیر قرار می دهد و خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان ها از جمله روده بزرگ، معده و تخمدان را افزایش می دهد. به گفته ناسا، Oncomate امکان نظارت و یافتن برخی از قابل درمان ترین انواع سرطان را فراهم می کند.

این کشف بود که منجر به توسعه آزمایش تایید شده توسط سازمان غذا و دارو (FDA) OncoMate شد.

در جستجوی شاخص‌های حساس‌تر، این تیم کشف کرد که نوعی از ریزماهواره‌ها، گروه‌های خاصی از تکرارهای طولانی مونوکلئوتیدی (LMRs)، یک شاخص ایده‌آل خواهند بود زیرا فرکانس‌های جهش در این بخش‌های DNA با افزایش قرار گرفتن در معرض تشعشعات افزایش می‌یابد. .

جف باچر، دانشمند ارشد شرکت پرومگا که این مطالعه را رهبری می کرد، گفت: «هدف توسعه روشی برای اندازه گیری قرار گرفتن در معرض پرتوهای شخصی با استفاده از ریزماهواره ها به عنوان نشانگر یا نشانگر بود. “آیا بین پرتوگیری که نمونه های ما دریافت کردند و آسیب قابل تشخیص رابطه یک به یک وجود داشت؟”

هنگامی که فضانوردان فضا را کاوش می کنند، در معرض سطوح بسیار بالایی از تشعشعات قرار می گیرند که آنها را در معرض خطر بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان، تحلیل استخوان، آسیب به سیستم عصبی مرکزی و موارد دیگر قرار می دهد. در نتیجه، 20 سال پیش، ناسا بودجه تحقیقاتی را برای یافتن روشی جدید و مؤثرتر برای اندازه‌گیری تأثیر تشعشع بر انسان تأمین کرد. اکنون، این تحقیق در یک درمان سرطان تازه توسعه یافته در اینجا روی زمین استفاده می شود.