ناسا تاریخ پرتابی برای ماموریت آرتمیس I به دور ماه تعیین می کند

ماه کامل از مجتمع پرتاب 39B در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا در 14 ژوئن 2022 مشاهده می شود. سیستم پرتاب فضایی آرتمیس I (SLS) و فضاپیمای اوریون، بالای پرتابگر متحرک، برای تمرین لباس خیس آماده می شدند. جدول زمانی و رویه های راه اندازی را تمرین کنید.

ناسا / کوری هیوستون

آماده شدن برای آرتمیس من تا کنون یک سفر طولانی بوده است. حتی بردن SLS و Orion به لانچر یک رویداد بزرگ است. در ماه مارس، ناسا برای اولین بار فضاپیمای 322 فوتی و 3.5 میلیون پوندی و موشک را به سکوی پرتاب منتقل کرد. سفر از ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه ناسا تا سکوی پرتاب تنها چهار مایل بود – اما نزدیک به 11 ساعت طول کشید.

در طی چند ماه گذشته، ناسا به دقت جدول‌های زمانی و رویه‌های خود را برای آماده‌سازی برای پرتاب آزمایش کرده است. آژانس تعمیرات انجام داد به وسایل نقلیه خود پس از آنچه به عنوان تمرین لباس خیس شناخته می شود.

موشک سیستم پرتاب فضایی ناسا (SLS) و فضاپیمای اوریون از مرکز فضایی کندی در کیپ کاناورال فلوریدا پرتاب خواهند شد، جایی که ناسا همچنین سیستم های زمینی اکتشافی تازه ارتقا یافته خود را آزمایش خواهد کرد.

آرتمیس اول اولین ماموریت از سه ماموریتی است که با فرود اولین زن و اولین فرد رنگین پوست در ماه توسط ناسا به اوج خود می رسد. را ماموریت آرتمیسبه نام خواهر دوقلوی آپولو، به ناسا کمک می کند تا اکتشاف طولانی مدت در ماه را برای آماده سازی ماموریت های انسانی به مریخ ایجاد کند.

پس از splashdown، تکنسین‌ها بازرسی‌های دقیقی از Orion انجام می‌دهند، داده‌ها را بازیابی می‌کنند و از قطعاتی مانند اویونیک با دقت بالا دوباره استفاده می‌کنند. همچنین به ناسا اجازه می دهد تا تکنیک ها و روش های بازیابی خود را قبل از پروازهای خدمه آتی نشان دهد.

عکس 60-سالگرد ماه

سارافین گفت: «این بسیار سریعتر و بسیار داغتر از دمایی است که هنگام بازگشت از مدار پایین زمین مشاهده می کنیم.

هیچ چیز قطعی نیست. آماده سازی ناسا باید در مسیر خود باقی بماند، به علاوه آب و هوا باید همکاری کند – تاریخ پرتاب در اوج فصل طوفان است.

ماموریت آرتمیس I سه هدف اصلی دارد. هدف اصلی آن نشان دادن این است که سپر حرارتی جبار می تواند در برابر سرعت بالا و گرمای بالایی که در شرایط ورود مجدد به ماه تجربه می کند، مقاومت کند.

مایک سارافین، مدیر ماموریت آرتمیس، چهارشنبه به خبرنگاران گفت، زمانی که اوریون از ماه بازگردد، حدود 24500 مایل در ساعت یا 32 ماخ سفر خواهد کرد. فضاپیما دمایی معادل نیمی از گرمای خورشید را در خارج از سپر حرارتی تجربه خواهد کرد.

هدف دوم آرتمیس اول نشان دادن عملیات و حالت های پرواز موشک و فضاپیما است — همه امکانات در تمام مراحل ماموریت. در طول آزمایش پرواز، تیم ها دستگاه پرتاب و سیستم های فضاپیما مانند ارتباطات، نیروی محرکه، سیستم های ناوبری را بررسی خواهند کرد.

او گفت که سپر حرارتی تحت آزمایش های گسترده ای روی زمین قرار گرفته است، اما هیچ مرکز آزمایش آیرودینامیکی یا هوا گرمایی نمی تواند شرایط بازگشت از مدار ماه را بازسازی کند.

ناسا یک پنجره دو ساعته برای پرتاب در 29 آگوست دارد. اگر این تاریخ محقق نشود، آژانس یک پنجره دو ساعته دیگر دارد که در 2 سپتامبر پرتاب خواهد شد و همچنین یک پنجره 1.5 ساعته پرتاب در سپتامبر. 5.

ناسا روز چهارشنبه اعلام کرد که قصد دارد این هواپیما را پرتاب کند آرتمیس I ماموریت در اطراف ماه در اوایل 29 اوت. این ماموریت بدون سرنشین به عنوان آزمایشی برای سیستم‌های اکتشاف فضای عمیق ناسا عمل می‌کند و اطمینان می‌دهد که آژانس آماده ارسال فضانوردان به ماه و فراتر از آن است.

این ماموریت اهداف غیر حساس دیگری مانند استقرار 10 محموله مکعبی دارد.


منبع: https://www.zdnet.com/article/nasa-sets-a-launch-date-for-the-artemis-i-mission-around-the-moon/#ftag=RSSbaffb68

به عنوان بخشی از این هدف، ناسا به دنبال اطمینان بیشتر است که Orion، در حالی که انسان ها را حمل می کند، می تواند محیط گرمایی شدید فضای عمیق را تحمل کند. موتور اصلی Orion و بال‌های آرایه خورشیدی باید طبق طراحی کار کنند و تیم‌های عملیات باید خودرو را در تمام مراحل پرواز، از قبل از پرتاب تا بازگشت به زمین و بازیابی، مدیریت کنند.

هدف سوم بازیابی Orion پس از splashdown است. در حالی که مهندسان در طول ماموریت داده‌ها را دریافت خواهند کرد، بازیابی ماژول خدمه پس از سقوط اطلاعاتی را برای اطلاع رسانی پروازهای آینده فراهم می‌کند. در این فضاپیما سه مانکن وجود خواهند داشت که به ناسا کمک می کنند تا بفهمد این وسیله نقلیه چگونه است.