ناسا: اکنون ما سنگ های مریخ را داریم، در اینجا نحوه بازگرداندن آنها به زمین است

تاریخ مشخصی برای بازگشت هنوز تعیین نشده است، اما بر اساس نتیجه نشست ESA، ناسا و هیئت مستقل در ماه ژوئیه، باید در سال 2033 اتفاق بیفتد. مریخ نورد 14 نمونه با هسته سنگ و هوای مریخ جمع آوری کرده است. به گفته ESA، Perseverance 10 لوله نمونه را در Three Forks رها می کند.

mars.jpg

شاتر استاک

دانشمندان بر این باورند که نمونه‌های هسته‌دار از سنگ‌های رسوبی ریزدانه دلتا – که میلیاردها سال پیش در دریاچه‌ای ته نشین شده‌اند – احتمالاً حاوی شاخص‌هایی هستند که آیا زندگی میکروبی زمانی وجود داشت که آب و هوای مریخ بسیار متفاوت بود ناسا گفت، از آنچه امروز است.

ESA یک بازوی رباتیک 2.5 متری برای انتقال نمونه در اختیار این کمپین قرار می دهد که لوله ها را می گیرد و آنها را به موشکی که به مدار مریخ پرتاب می شود، منتقل می کند. در صورتی که Perseverance نتواند در سال 2030 به بازوی رباتیک ESA برسد، دو هلیکوپتر پشتیبان نیز موجود است.


منبع: https://www.zdnet.com/article/nasa-now-weve-got-mars-rocks-heres-how-we-get-them-back-to-earth/#ftag=RSSbaffb68

در سپتامبر، Perseverance نمونه‌های سنگ‌های رسوبی را از بستر رودخانه باستانی که زمانی جاری بود به دست آورد. ناسا در جستجوی شواهدی برای حیات میکروبی سابق است که ممکن است 3.5 میلیارد سال پیش وجود داشته باشد. پیش از این، سنگ های آذرین تشکیل شده توسط ماگما یا فعالیت های آتشفشانی را نیز به دست آورده بود.

هدف از آزمایشی که در حال حاضر در حال انجام است، اطمینان از استحکام لوله‌های آزمایش برای کنترل سقوط‌های تصادفی و جابجایی رباتیک آنهاست. مهندسان ناسا JPL در حال آزمایش هستند که مواد خرد شونده بهینه برای تصادف یک وسیله نقلیه به زمین به روشی که از محموله محافظت می کند، چیست.

ESA و ناسا یک انبار لوله نمونه در مریخ در منطقه “Three Forks” نزدیک پایه دلتای رودخانه دهانه ایجاد خواهند کرد.

این حافظه پنهان حاوی نمونه هایی است که می تواند به دانشمندان در توضیح تاریخچه دهانه Jezero و چگونگی تکامل مریخ کمک کند. اگر آنها خوش شانس باشند، می تواند نشانه هایی از زندگی باستانی را نیز ارائه دهد.

ناسا و آژانس فضایی اروپا ESA مسیری را برای بازگرداندن نمونه های مریخ به زمین ترسیم کرده اند.

این دو آژانس به توافق رسیده‌اند که چگونه اولین نمونه‌ها از دهانه جزرو مریخ به زمین بازگردانده می‌شوند که حاوی گنجینه‌هایی است که مریخ‌نورد Perseverance ناسا از زمان فرود در فوریه 2021 استخراج کرده است.

نمونه‌ها به زمین بازگردانده می‌شوند کمپین بازگشت نمونه مریخ در مقطعی در دهه آینده، احتمالاً در سال 2033.

همچنین: ناسا مطالعه یوفو را با تیمی 16 نفره آغاز کرد

ناسا و ESA سایت پیشنهادی و نمونه‌های مریخ را که قرار است در ماه آینده برای این حافظه پنهان مستقر شوند، بررسی کرده‌اند.

توماس زوربوخن، معاون علمی ناسا در این باره گفت: «پیش از این هرگز مجموعه‌ای از نمونه‌های سیاره‌ای دیگر جمع‌آوری نشده و برای بازگشت به زمین قرار داده نشده است.