ناسا آخرین تلاش برای پرتاب آرتمیس را لغو کرد. در ادامه این اتفاق می افتد

جیم فری، معاون توسعه سیستم‌های اکتشافی ناسا، “برای محافظت از کارمندان خود و پشته یکپارچه، پیکربندی وسیله نقلیه را برای عقب نشینی آغاز خواهیم کرد.” در یک به روز رسانی در روز شنبه نوشت.

روز شنبه مهندسان ناسا تصمیم گرفت از تلاش پرتاب سه شنبه خودداری کند در مرکز فضایی کندی، واقع در ساحل شرقی فلوریدا.

در یک به روز رسانی روز یکشنبه، ناسا اعلام کرد که در حال انجام آخرین آمادگی ها برای بازگرداندن موشک Artemis I SLS و فضاپیمای Orion به ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه است.

«مدیران عصر یکشنبه برای بررسی آخرین اطلاعات در مورد طوفان از اداره ملی اقیانوسی و جوی، نیروی فضایی ایالات متحده و مرکز ملی طوفان گرد هم آمدند و تصمیم گرفتند روز دوشنبه مجدداً ملاقات کنند تا امکان جمع‌آوری داده‌های اضافی در طول شب را فراهم کنند. بازگشت،” راشل کرافت از ناسا گفت.

ماموریت آرتمیس I یک آزمایش نمایشی بدون سرنشین است که اوریون را به دور ماه و بازگشت به زمین می‌بیند. تاریخ راه اندازی باید برای آن زمان بندی شود Orion برای ایجاد نور روز بنابراین بازیابی فضاپیما از اقیانوس آرام آسان تر است. ناسا قصد دارد در سال 2024 یا 2025 یک ماموریت انسانی آرتمیس را به ماه بفرستد.

ناسا در حال بررسی اقداماتی است که برای محافظت از SLS انجام دهد و در عین حال به کارمندان ناسا زمان می دهد تا با خانواده خود پناه بگیرند. نگه داشتن آن بر روی سکوی پرتاب، به جای عقب انداختن، این کار را می کند تاریخ راه اندازی 2 اکتبر را حفظ کنید.

این بار، فلوریدا آماده است تا طوفان استوایی ایان تا رسیدن به سواحل غربی شبه جزیره به یک طوفان بزرگ تبدیل شود، که ممکن است در اوایل روز سه شنبه رخ دهد. سی ان ان گزارش می دهد.

آرتمیس 1

ناسا

آرتمیس تاکنون 40 میلیارد دلار برای ناسا هزینه داشته است و پیش بینی می شود تا سال 2025 هزینه ای معادل 93 میلیارد دلار داشته باشد.




منبع: https://www.zdnet.com/article/nasa-calls-off-third-artemis-i-launch-attempt-as-hurricane-threatens-florida/#ftag=RSSbaffb68ناسا تصمیم گرفته است از پرتاب Artemis I در روز سه شنبه 27 سپتامبر صرف نظر کند طوفان استوایی ایان بخش بزرگی از فلوریدا را تهدید می کند.

ناسا در اوایل این ماه در سومین تلاش پرتاب موشک سیستم پرتاب فضایی و اوریون برای 27 سپتامبر با تاریخ پشتیبان در 2 اکتبر انجام داد. تلاش های قبلی به دلیل نشت هیدروژن و مشکلات موتور متوقف شد.

SLS قدرتمندترین موشک ناسا تا به امروز است. مرحله اصلی SLS، ساخت بوئینگ، دارای ارتفاع 212 فوت (64.6 متر) و قطر 27.6 فوت (8.4 متر) است.

تصمیم نهایی در مورد بازگشت به ساختمان مونتاژ خودرو فردا گرفته می شود، اما این رویکرد گام به گام به کارکنان ما زمان می دهد تا به نیازهای خانواده خود رسیدگی کنند و در صورت بهبود شرایط، فرصت راه اندازی را حفظ کنند.