مولد هنر هوش مصنوعی DreamUp برخورد بین رضایت هنری و مجموعه داده های هوش مصنوعی را نشان می دهد

مورد علاقه من از این سه کتاب کمیک بود:

زوج DreamUp در تصاویر کشتی موشکی

DreamUp

من یک دستور دیگر را نیز امتحان کردم، “زوج سوار بر کشتی موشکی در فضا” و سه تصویر جدید زیر را دریافت کردم:

DeviantArt به نگرانی ها پرداخت در یک به روز رسانی گفتن که:

  • آنها از هنری ارسال شده به جامعه DeviantArt در DreamUp یا سایر مدل‌ها یا مجموعه‌های آموزشی هوش مصنوعی استفاده نخواهند کرد.
  • آنها با حذف تصاویر از سایت توسط اشخاص ثالث موافقت نکردند.
  • برای کمک به جلوگیری از استفاده غیرمجاز از هنر در آموزش مدل‌های هوش مصنوعی، آنها پرچم «noai» را منتشر می‌کنند که به مدل‌های هوش مصنوعی اجازه می‌دهد بدانند که هنرمند نمی‌خواهد از آثارشان استفاده شود. این تضمینی برای برآورده شدن خواسته های هنرمند نیست، اما این یک شروع است.

همچنین: افرادی که هوش مصنوعی می سازند، کسانی هستند که بیشتر به هوش مصنوعی نیاز دارند

همچنین: چگونه از DALL•E 2 برای تبدیل وحشیانه ترین تخیلات خود به هنر ملموس استفاده کنید

مقدار زیادی از هنری که می‌توانید با هوش مصنوعی خلق کنید، یک اثر هنری خلق‌شده توسط انسان را که به ساعت‌ها فکر و کار نیاز دارد، در حجم می‌آورد. من فکر می کنم که این می تواند به چند نتیجه منجر شود:

  1. هنر هوش مصنوعی بیشتر برای الهام گرفتن استفاده می شود تا به عنوان خروجی نهایی در فرآیند خلاقیت انسان.
  2. علاقه مندان به هنر، کارهای «دست ساز» انسان را به قطعات خط مونتاژ بیشتر که توسط هوش مصنوعی تولید می شود، اولویت می دهند.
  3. سایر صنایع خلاق، مانند موسیقی و نویسندگی، در نهایت نسخه های خود را از ژنراتورها توسعه می دهند.

DreamUp یک مولد هنر هوش مصنوعی است که بر اساس دستورات، با ریشه در ایجاد هنر است انتشار پایدار. توانایی آن برای خلق آثار هنری بر محتوایی است که از وب، بدون اطلاع یا اجازه هنرمندانی که کار را ساخته اند، گرفته شده است. یک هنرمند در توییتر این روند را به خوبی خلاصه کرد:

آیا این مسئله باید وجود داشته باشد که داده های بی شماری از آثار هنری برای آموزش هوش مصنوعی استفاده می شود که هنر را در کمتر از یک دقیقه بیرون می اندازد، هنری که نه کمتر در مسابقات برنده می شود؟

پتانسیل مولدهای هنری هوش مصنوعی بسیار زیاد است و پیامدهای احتمالی آن نیز بسیار زیاد است.




منبع: https://www.zdnet.com/article/ai-art-generator-dreamup-illustrates-the-collision-between-artistic-consent-and-ai-datasets/#ftag=RSSbaffb68

این تصاویر منسجم نبودند و کیفیت ذوب و تکه تکه‌ای داشتند. با این حال، آزمایش با DreamUp سرگرم کننده بود. من آن را بیشتر به عنوان یک نقطه الهام برای هنر می بینم تا یک جایگزین.

تصاویر ماشین DreamUp

DreamUp
تصاویر نمونه DreamUp

سهولتی که با آن می‌توانید چیزی را در ژنراتور تایپ کنید و یک تصویر ایجاد کنید، منجر به ایجاد جوامع هنری پر از تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی شده است.

سازندگان برای محافظت از کار خود در برابر آموزش تصویر هوش مصنوعی در آینده، باید به صورت دستی انصراف دهند. با این حال، درخواست انصراف تنها پس از اینکه احتمالاً کار آنها برای آموزش دریم‌آپ در برخی ظرفیت‌ها مورد استفاده قرار گرفته بود، اجرایی می‌شود.

مولدهای هنر هوش مصنوعی، مانند هنرمندان انسانی، اطلاعات را از آنچه در معرض آن قرار می گیرند، می گیرند. اما تفاوتی در مقیاس در روشی وجود دارد که انسان ها از طریق ورودی، پردازش آن و تلاش برای تولید چیزی جدید در مقایسه با هوش مصنوعی می پردازند.

من DreamUp را آزمایش کرد پس از مشاهده اینکه DeviantArt به مسائلی که هنرمندان مطرح کردند پرداخته است. من باید برای استفاده از آن ثبت نام می کردم و پنج درخواست رایگان برای استفاده داشتم. در دستورالعمل های سریع به شرح زیر است: “تصویر با الهام از هنرمندان دیگر هنگام انتشار باید به وضوح به آن هنرمند اشاره کند.

تصویر ماشین DreamUp

DreamUp

هوم، من شکل دیگری را به تصویر می‌کشیدم، اما عکس پایین برایم مهم نیست.

من احساس راحتی نمی کنم که به خاطر این تصاویر به خودم اعتبار کنم، زیرا فکر نمی کنم در ساخت آنها مشارکت کافی داشته باشم، بنابراین به خود سازنده اعتبار می دهم.

من دستورهایی را وارد کردم که این تصاویر را تولید کردند.

DreamUp

برخی از جوامع هنر هوش مصنوعی را به طور کامل ممنوع کرده اند. این موضوع به بحث گسترده‌تری در مورد اینکه چه چیزی به هنر ارزش می‌دهد و چگونه هوش مصنوعی در پازل قرار می‌گیرد، بازی می‌کند.

تصاویر موشک DreamUp

DreamUp

تصویر من از رویایی که دیدم الهام گرفته شده بود (ممنونم، ناخودآگاه) و پیامم این بود: “ماشینی به شکل کفشی که در بزرگراه حرکت می کند.” این سه تصویری است که DreamUp در کمتر از یک دقیقه به من داد:

محتوای استخراج شده از DeviantArt و سایر منابع به مجموعه داده LAION می رود، که سپس از طریق یادگیری ماشین پردازش می شود و در نهایت منجر به یک مدل سه بعدی می شود. درخواست انصراف قبل از یادگیری ماشین بیشتر انجام می شود، اما در آموزش اولیه اعمال نمی شود.

همچنین: هدف واقعی هوش مصنوعی ممکن است دیگر هوش نباشد

تصویر DreamUp Steph Curry

DreamUp

پشت هنر هوش مصنوعی داده ها وجود دارد — تصاویر بی شماری که برای آموزش یک تولید کننده هنر هوش مصنوعی استفاده می شود. هنگامی که کاربر در یک اعلان تایپ می کند، مولد آن تصاویر از قبل موجود را جدا می کند تا ترکیب جدیدی از رنگ ها و شکل ها را ایجاد کند، یک قطعه هنری کاملاً جدید.